PeterCornelis om 22:37, 23-03-2009Kreeg net een mailtje van Telfort: Wijziging (!) abotarieven:Internet + 2,5%, maar nu komt het: ze gaan voor telefonie een starttarief invoeren van 5 ct!
Vreemd, want op de site van Telfort staat nog steeds: 'Geen starttarief naar vaste nummers in Nederland'.[/news]
Robert om 1:21, 25-03-2009[news]CitaatPeterCornelis om 22:37, 23-03-2009Kreeg net een mailtje van Telfort: Wijziging (!) abotarieven:Internet + 2,5%, maar nu komt het: ze gaan voor telefonie een starttarief invoeren van 5 ct!Vreemd, want op de site van Telfort staat nog steeds: 'Geen starttarief naar vaste nummers in Nederland'.[/news]
Ik heb er ook nog niets over gehoord. Afwachten dus maar...!
Overigens ben ik super tevreden over Telfort. Razendsnelle verbinding, volgens de check woon ik op 117 meter van de centrale, en ook het bellen gaat hier zonder problemen.
In het verleden heb ik ook met CS gewerkt, maar daar werd ik niet gelukkig van. Ze hadden toen allemaam van die afwijkende dingetjes, zoals hierboven al beschreven. En ze hadden toen ook eigen programma's om het het internet mee op te gaan. Heel lastig allemaal. Maar.....hoe het nu is bij CS, dat weet ik niet.
Verder zie ik dat Online de boel lijkt te belazeren: op de voorpagina hebben ze het over 'onbeperkt bellen' maar als voor meer informatie doorleest staat er 'Altijd bellen voor 4 cent per gesprek naar alle vaste nummers in Nederland', Online is levert dus helemaal geen onbeperkt bellen.
Alice lijkt o.k. te zijn, iemand ervaringen daarmee?[/news]
Wat vreemd, dat mailtje van Telfort. Ook ik heb nog niets gezien. Het zou me ook enorm verwonderen, in deze tijd waarin telecommunicatiediensten vooral goedkoper worden.Als het echt waar is ben ik meteen vertrokken, dan is alle voordeel van het abonnement weg.
Compuserve klinkt inderdaad wat zalvig, met hun leden. Ik meen me te herinneren dat ze enkele jaren geleden erg in familiekring wierven, en onder EO-leden.Compuserve neem ik louter voor de (snelle) verbinding: 20 mb. Voor andere dingen (eigen website) moet je zelf zorgen, via andere kanalen. En Gmail kun je webbased doen. Compuserve was ook een van de weinigen waar je met zowel pop als IMAP terecht kunt.
Robert om 8:32, 25-03-2009 'Altijd bellen voor 4 cent per gesprek naar alle vaste nummers in Nederland', Online is levert dus helemaal geen onbeperkt bellen.Alice lijkt o.k. te zijn, iemand ervaringen daarmee?
Alice lijkt o.k. te zijn, iemand ervaringen daarmee?
Persoonlijk vraag ik me af in hoeverre dat 'gratis bellen' hout snijdt. Het gros van de nummers die ik bel zijn al gratis (0800) of moeten toch betaald (0900), de 06-nummers bel ik met m'n mobiel, zelfs prepaid meestal de goedkoopste optie. Blijven de 'gewone' nummers over. Als je vaak lang met je moeder en/of geliefde aan de telefoon zit of kinderen hebt die overal heen bellen, dan zal zo'n combi-abo-met-gratis-bellen wel voordeliger zijn. De rest is misschien net zo goed of beter af met een belbudget-abonnement. Bijkomend voordeel is dat je telefoon blijft werken ook als je internet dat niet doet.
PeterCornelis om 15:16, 24-03-2009U kunt uw GMail account blijven gebruiken via CompuServe omdat u als uitgaande mail server gebruikt: smtp.gmail.com Voor het iam@macuser.nl E-mailadres moet u ook smtp.gmail.com gebruiken, omdat onze uitgaande mailserver (smtp.aol.com) dit blokkeerd.Betekent dit dat ik mijn macuser-adres niet als afzender kan gebruiken en dan alle reply's naar Gmail gestuurd (moeten) worden? Als dat zo is dan heb ik er al geen zin meer in.
Nee hoor, je retour-adres stel je per account in (bijvoorbeeld in Mail.app) en dat is onafhankelijk van welke smtp-server je daarbij kiest.
Ik heb inmiddels ook even zitten rekenen en na Telfort ga ik waarschijnlijk bij weg, want zo wordt dat 'gratis bellen' een beetje te duur. En CompuServe lijkt inderdaad de beste optie, want voor zover ik kan zien, is dat ook de enige waar je twee voip-lijnen kunt krijgen. Dat heb ik ook altijd gehad bij Tiscali/Telfort en dat bevalt prima.
Dus als iemand recente ervaringen heeft met CompuServe dan houd ik me ook aanbevolen...[/news]
Ik heb naar aanleiding van de aankondiging van Telfort dat je een starttarief dient te betalen mijn abbo met Telfort opgezegd. Ik was toch al niet zo tevreden over Telfort. Internet is prima (stabiel en snel) maar telefonie is waardeloos. Ik had regelmatig geen verbinding (kon niet bellen en niet gebeld worden). De enige remedie was het resetten van het modem. Dat deed ik dan ook wel maar als ik naar mijn werk was kon ik mijn vrouw niet meer bereiken hierdoor (zij had namelijk niet door dat de verbinding eruit lag...;-(. Het enige antwoord dat ik van de servicedesk kreeg was dat ik mijn modem moest resetten, dat wist ik wel, ik wilde echter een structurele oplossing. Dit gebeurde mij enkele keren per maand.
Ik stap over naar Compuserve, internetten + onbeperkt gratis bellen voor 25 euro per maand. Ik zal ben benieuwd hoe de kwaliteit daarvan is....
Mac Mike
slobber om 11:13, 28-03-2009Interessante discussie. Maar wie kan mij duidelijk maken wat het verschil, behalve in prijs en snelheid, is tussen Compuserve ADSL 20MB en Direct ADSL KPN COmpuserve? Dat laatste is veel duurder en geeft een veel lagere snelheid. Ik snap het niet.
Zie wat ik bedoel op: http://www.compuserve.nl/adsl/default.aspx
slobber om 11:13, 28-03-2009Maar wie kan mij duidelijk maken wat het verschil, behalve in prijs en snelheid, is tussen Compuserve ADSL 20MB en Direct ADSL KPN COmpuserve? Dat laatste is veel duurder en geeft een veel lagere snelheid. Ik snap het niet.
Thanks voor de uitleg.
Gebruik je het email-adres van je provider helemaal niet, dan wordt overstappen natuurlijk wel een stuk makkelijker.
Paulus om 16:32, 29-03-2009Ik wacht nog steeds tot Telfort mij ook dat mailtje stuurt. Bij een vriendin van mij kwam het ook al dagen geleden binnen.Ze zullen toch geen onderscheid maken?
Telfort stuurt deze email alleen naar de klanten die een oud "Goedkoop abbo" hebben.
http://www.beste-internet-provider.nl/goedkoopste-internet-provider-nieuws/telfort-internet-verhoogt-prijzen-bestaande-kl.html
Dus alleen oude klanten die voor 1 december een abbo hebben afgesloten.
Compuserve heeft ook een andere achtergrond dan de meeste providers. Ten eerste is het van oorsprong een Amerikaans bedrijf en ten tweede is het daar groot geworden met een soort eigen "internet": ze hebben eigen browsers, eigen nieuwsgroepen enzovoort. Het is totaal niet ingesteld op open standaarden waar het internet juist op draait. Dus ook om die reden: je kunt echt beter met een ander bedrijf in zee gaan.