Ik heb hier in mijn netwerk ook een iMac met hetzelfde euvel. Heb nog geen flauw idee waar het aan ligt. Het is een nieuwe iMac (3 wkn) en ik heb de ethernet kabel al vervangen. Het vreemde is dat Safari zegt geen internet te hebben maar de ethernet verbinding werkt op dat moment prima volgens de netwerk instellingen. Je kan het diagnostic proces aflopen maar wat veel sneller werkt is even uitloggen en direct weer inloggen. Bij mij doet ie het dan weer voor uren. Maar het euvel is nog steeds niet definitief opgelost. Als ik een definitieve oplossing vind, post ik dat in dit draadje.
Op dit moment heb ik een experiment uitgevoerd waarbij ik de netwerk interface voor ethernet heb verwijderd (met '-'-knopje in netwerkinstellingen. Dan een koude start en dan ethernet weer toevoegen (met '+'-knopje) en opnieuw instellen. Dit heb ik gisteren gedaan en tot nog toe gaat het goed.
b.t.w ik heb geen Ziggo maar XS4ALL!
(Bewerkt door neoman om 14:21, 19-03-2011)