geplaatst door: Henk Dalen van
Diverse keren per dag -tijdens internet activiteiten- heb ik plotseling geen internetverbinding meer en krijg ik een scherm met een vraag " diagnostische info" ? (Ik ben een iMac gebruiker)
Als ik dan op mijn router kijk, branden alle noodzakelijke lampjes.
Toch zegt Ziggo (mijn provider) dat het niet aan hun signaal ligt.
Als ik die diagnostische informatie opvraag, dan klik ik door enkele vragen heen  ((bevestiging voor modem/router)en aan het einde van dit relaas heb ik steeds weer mijn internetverbinding terug!
Wat kan hier aan de hand zijn?
Henk
Regelmatig terugkerend probleem: geen netwerk
19 maart 2011 - 12:28    reactie #1
geplaatst door: fred44nl
een slechte kabel ??
of gaat het via wifi ??
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Regelmatig terugkerend probleem: geen netwerk
19 maart 2011 - 12:35    reactie #2
geplaatst door: willemijngreven
Helaas kan ik je hiermee helemaal niet helpen. Wel kom ik dit met enige regelmaat in mijn kennissenkring tegen en dan altijd in combinatie met een Ziggo abonnement. Laatste keer was zo'n 3 weken terug. Ziggo beweerde dat alles ok was. Vanaf de volgende dag ineens geen enkel probleem meer. Raar toch?
Regelmatig terugkerend probleem: geen netwerk
19 maart 2011 - 12:38    reactie #3
geplaatst door: neoman
Ik heb hier in mijn netwerk ook een iMac met hetzelfde euvel. Heb nog geen flauw idee waar het aan ligt. Het is een nieuwe iMac (3 wkn) en ik heb de ethernet kabel al vervangen. Het vreemde is dat Safari zegt geen internet te hebben maar de ethernet verbinding werkt op dat moment prima volgens de netwerk instellingen. Je kan het diagnostic proces aflopen maar wat veel sneller werkt is even uitloggen en direct weer inloggen. Bij mij doet ie het dan weer voor uren. Maar het euvel is nog steeds niet definitief opgelost. Als ik een definitieve oplossing vind, post ik dat in dit draadje.
Op dit moment heb ik een experiment uitgevoerd waarbij ik de netwerk interface voor ethernet heb verwijderd (met '-'-knopje in netwerkinstellingen. Dan een koude start en dan ethernet weer toevoegen (met '+'-knopje) en opnieuw instellen. Dit heb ik gisteren gedaan en tot nog toe gaat het goed.

b.t.w ik heb geen Ziggo maar XS4ALL!

(Bewerkt door neoman om 14:21, 19-03-2011)