Time Capsule
19 februari 2012 - 11:01   
geplaatst door: martinvangogh
gisteren mijn eerste iMac gekocht, een 27inch met 2,7 processor. Ook een timecapsule die mijn nieuwe routeer en opslag moet worden.
Mijn oude draadloze routeer (Speedtouch aan een KPN ADSL verbinding) eraf gehaald, de time capsule aangesloten en wat ik ook doe ik krijg geen wifi verbinding op mijn mac. De melding is dat er geen internetaanwezig is.

Als ik de mac een wifi verbinding laat maken met mij oude routeer lukt het wel.

Ik ben overigens erg teleurgesteld in de support van Apple, vandaar dat ik me hier meld. Apple geeft telefonisch alleen support voor iphone????? en een mail sturen kan niet (er is geen mail adres).

iemand een suggestie voor mijn set up probleem?
een teleurgestelde iMac koper.

Time Capsule
19 februari 2012 - 11:13    reactie #1
geplaatst door: Pshot
.
Bewerkt: 31 maart 2021 - 11:52 door macqintosh
Time Capsule
19 februari 2012 - 11:19    reactie #2
geplaatst door: fred44nl
daarna moet je met het Airport-configuratieprogramma de Time Capsule goed instellen.
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Time Capsule
19 februari 2012 - 11:21    reactie #3
geplaatst door: Pieterr
Ik gooi mijn eerste posting maar hier bij, dan kan die andere op slot....


Citaat
Pieterr om 11:10, 19-02-2012

Vertel even precies wat voor kastjes je allemaal hebt voor internet.
Time Capsule biedt geen ADSL input dus een van de kastjes van KPN zul je sowieso moeten blijven gebruiken.

Verder: als je van router (Time Machine) wisselt dien je je modem te resetten dwz de spanning er af te halen, paar minuutjes wachten, en weer aan te sluiten. Anders blijft je ISP nog met het oude MAC adres (van de vorige router) werken.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Time Capsule
19 februari 2012 - 11:23    reactie #4
geplaatst door: Esquare

Citaat
martinvangogh om 11:04, 19-02-2012
Ik ben overigens erg teleurgesteld in de support van Apple, vandaar dat ik me hier meld. Apple geeft telefonisch alleen support voor iphone?????

Ik denk toch dat je iets niet goed begrepen hebt. Want als je een nieuwe iMac hebt gekocht, heb je 90 dagen recht op gratis ondersteuning: http://www.apple.com/nl/support/contact/
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.