MacBook Pro - verzendfouten LAN - oorzaak opsporen?
geplaatst: 14 juni 2019 - 10:45
Ik zie op mijn MB via Netwerkhulpprogramma 99.650 verzendfouten via de LAN interface.
Dit al circa 15 á 20 minuten na het opstarten van de MB en dit is circa 10% van het totale aantal verzonden pakketten van 995.500.
De circa 535.000 ontvangen pakketten geven 0 fouten aan.
Ik heb in de circa 15 á 20 minuten waarin ik de MB gebruikt heb feitelijk alleen een 3-tal fora's geraadpleegd waarvan op één actief geantwoord, dus geen schokkende dingen.
TM-backup was ook nog niet uitgevoerd.

Ik maak gebruik van een Belkin USB-C - LAN adapter.
In een ander topic schreef ik al dat ik vond dat de adapter wel best warm werd.
Deze adapter is via een CAT5E kabel op de LAN-poort van een Asus RT-AC68U aangesloten.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik achter komen welke verzonden pakketten de veroorzaker van deze verzendfouten zijn?
Zijn hier hulpprogramma's voor die daarin kunnen ondersteunen?
geplaatst door: srna513006
Macbook Pro 13" TouchBar 2017 v 10.14.6 - iPad 4 Mini v13.2.x - iPhone XR - Apple TV 4e generatie
antw: MacBook Pro - verzendfouten LAN - oorzaak opsporen?
reactie #1 geplaatst: 14 juni 2019 - 13:24
Geen direct antwoord op je vraag maar heb je dit gelezen?

https://community.belkin.com/s/question/0D53400003VjXPkCAN/belkin-usbc-to-gigabit-ethernet-adapter-f2cu040-dropping-out

Je bent niet de enige zo te zien, en bij Apple lees ik nogal slechte recensies over deze adapter. Ik denk dat de veroorzaker dus bekend is.. Voldoet een snelle WiFi verbinding niet? En anders maakt Anker volgens mij ook zo'n ding met minder klachten.

Aanvulling: Apple verkoopt een witte (met veel slechte reviews), elders zie ik een zwarte (met positieve reviews op Amazon). Geen idee of dat dezelfde zijn? Ik zou je probleem ook voorleggen aan Belkin support.
Laatst bewerkt op: 14 juni 2019 - 13:37 door boiing
geplaatst door: boiing
antw: MacBook Pro - verzendfouten LAN - oorzaak opsporen?
reactie #2 geplaatst: 14 juni 2019 - 13:46
Nee, het artikel via de opgegeven link niet gelezen en het is inderdaad de zwarte.
Als ik het mij kan herinneren is dat dezelfde als bij Amazon.
Ik heb de Nederlandse leverancier geïnformeerd en wacht even af op zijn reactie.

Feitelijk is mijn WiFi capaciteit voldoende (gemiddeld > 700 Mbps) maar weet op dit moment niet meer de reden waarom ik hier thuis parallel ook LAN actief heb.
geplaatst door: srna513006
Macbook Pro 13" TouchBar 2017 v 10.14.6 - iPad 4 Mini v13.2.x - iPhone XR - Apple TV 4e generatie