Maar ik begin er nu wel moe van te worden....
Mijn internetsignaal is volgens mijn provider prima. Volgens hen zou het aan mijn Time Capsule moeten liggen.
In het configuratieprogramma krijg ik bij uitval de volgende meldingen:
- geen dns-servers- dubbel gebruik van NAT
Ik heb hier niet voor doorgeleerd dus kan er geen brood van bakken...
Wie wel?
Mogelijke oplossingen:1. De provider vragen om de wifi van het modem uit te zetten (kun je meestal niet zelf doen) OF2. De Time Capsule in brugmodus zetten (d.w.z. niet als router laten fungeren).
Tot een paar maanden geleden werkte alles in dezelfde configuratie prima, zonder uitval. Kan de Time Capsule niet gewoon kaduuk zijn?
En trouwens, als ik er de stroom af haal werkt alles weer naar behoren, maar alleen voor heel even...
edit: even een vraag, waar haal je precies het stroom van af? Van de TC, de modem/router of beiden?
(Bewerkt door Godfather om 13:54, 28-06-2013)
beide apparaten krijgen stroom... als je dat tenminste bedoelde...
http://www.wavebroadband.com/support/internet/docs/TM722-Telephony-Modem-User-Guide.pdf
Ik snap niet hoe je in zo'n opstelling de mededeling 'dubbel gebruik van NAT' kunt krijgen...
Overigens blijft het groene lampje op de TC wel gewoon branden; maar internet homaar...
als je in dat Airport-configuratieprogramma, de TC aantikt, maar niet opent, dan krijg je ernaast een venster. daarin staat IP-adres en ook LAN-IP-adres. welke ip-adressen zijn dat ??
Ik stelde eerder de vraag waarvan je de stroom moest halen om het geheel weer werkend te krijgen, van de TC, de Arris, of beiden? Als antwoord kreeg ik daarop dat beide apparaten stroom krijgen, dat snap ik, maar wat moet je precies aan stroom onderbreken om weer internet te krijgen? Ook beiden? Of volstaat het onderbreken/herstarten van enkel het modem danwel TC?
De reden dat ik dit vraag is omdat je zo defecte apparaten kunt uitsluiten.
Is nu al stabieler maar alles bij elkaar er in 4 weken toch al weer 4 x uitgelegen.
Nog bright ideas anyone?
ruud66 om 13:03, 28-06-2013In het configuratieprogramma krijg ik bij uitval de volgende meldingen:- geen dns-servers- dubbel gebruik van NAT
Zijn dit nog steeds de foutmeldingen die je krijgt?
Ja, ik krijg dan dezelfde meldingen. Overigens heb ik dan bedraad (mijn iMac hangt aan ethernetkabel) ook geen internet. Dus niet alleen geen wifi; ook bedraad niets.
En een slechte Ethernet aansluiting. Kijk eens of achter op je TC dat hele kleine groene lampje aanstaat, ten teken dat er een goedekabel verbinding is. Je 'grote' groene lampje voorop blijft nl wel gewoon groen in geval van slechte ethernet kabel verbinding.
Het betreft een Arris modem, type TM722B, geleverd bij het alles in 1 pakket van Caiway. Dit modem fungeert niet als router dus hoef ik volgens mij de bridge mode/wan ook niet uit te schakelen?
Ik weet niets van NL providers af en wat ze leveren.Ik zit op een Huawei modem met 3GMijn opstelling en die geeft geen conflicten, die ik voorheen wel had. Inderdaad met resettenen dan werkte het weer even etc.
Modem bij mij in Bridge mode ( off ) WAN dus uit. Indien van toepassing.Mijn Time Capsule staat op Create Wireless Network en Bridge Mode (off) Bekabeld aan HuaweiMijn Airport Expres staat Extend Wireless network en ook (off) Bridge mode. Wireless aan TC
Ik heb zoveel geprobeerd dat ik niet eens meer weet of dit volgens het boekje is, of de opstelling die Pieter altijd opgeeft als mensen vragen hebben, maar het werkt.
En nadat het thuisgebruik met iPad en iPhone weer begon; prompt ook weer een uitvallend wifi netwerk...
Is er wellicht nog een verband met de ATV-wifi problemen?
De transformator van de TM zit samen met de overige hardware en harde schijf in een warm kastje. Qua ontwerp mag opvallen dat de ventilator van de TM geen eigen opening naar buiten heeft. Die dingen kunnen zo warm worden dat de nodige foutmeldindingen ontstaan. Probeer eens een coolpack of ijszak en zie dan of het internet het weer doet. Zo ja is de warmteafvoer een probleem.
Oplossing kan zijn apple garantie. Je krijgt meteen een nieuwe mee. Geen garantie? Toch reclameren en erop wijzen dat het een bekend probleem is. https://sites.google.com/site/lapastenague/a-deconstruction-of-routers-and-modems/apple-time-capsule-repair