tiscali
3 november 2003 - 15:36   
geplaatst door: roos
wie heeft ervaring met deze provider?
tiscali
3 november 2003 - 15:40    reactie #1
geplaatst door: dUb
Ik (via mijn collega). Maar wat wil je weten, misschien handig om de vraagstelling wat aan te passen en wat toe te spitsen op bepaalde punten die voor jouw van belang zijn om te weten.
tiscali
3 november 2003 - 15:49    reactie #2
geplaatst door: roos
hoe is de service, hoe is de helpdesk, hoe is de geleverde modem, hoe was de installatie?, werkt alles goed onder osx? dat soort dingen
tiscali
3 november 2003 - 16:01    reactie #3
geplaatst door: erh2o
Sinds enige weken heb ik een AH tiscali abonnement. In minder dan 3 weken was ADSL geregeld (van aanmelden tot on-line). De aansluiting was makkelijk (alles zat bij het modem) en het werkt prima onder 10.2 en 10.3.
tiscali
3 november 2003 - 16:04    reactie #4
geplaatst door: Plexyglazz
Heb matige ervaringen met de helpdesk zakelijk, maar weet niet hoe het met de particuliere helpdesk is. Betrouwbaarheid is wel goed, nog geen downtime van hun server meegemaakt.
tiscali
3 november 2003 - 16:37    reactie #5
geplaatst door: ab
Tot nu toe, gedurende meerdere jaren, geen probleem gehad met Tiscali (voorheen WorldOnline).
Eenmaal de helpdesk nodig gehad. Bij het installeren, dat lukte niet... Lange wachttijd bij helpdesk. Vervelende muziek.
Probleem bleek toen bij de PTT/KPN te liggen. Was snel verholpen.

Ik zou zeggen: doe maar!

tiscali
3 november 2003 - 17:11    reactie #6
geplaatst door: 2D
Hallo,

Wat betreft de helpdesk ben ik het eens met mijn voorgangers (al valt de muziek wel weer mee, alles beter dan für Elise of de vier jaargetijden in blieb formaat  :wink: ). Wachttijden van een half uur zijn normaal en als je pech hebt wordt je doorverbonden naar helpdesk 2 waar je dan ook weer moet wachten. Daarnaast zit er een leuk addertje onder het gras bij de algemene voorwaarden. Je gaat een jaarcontract aan en dit wordt automatisch met een jaar verlengd. Bij Demon bijvoorbeeld kun je na een jaar per maand opzeggen en dat is een stuk netter.... Het is op dit moment door de Albert Heijn actie ook een rommeltje op de administratie, maar dat is waarschijnlijk binnen een aantal weken opgelost.

Wat wel een voordeel is: de downtime is minimaal. Slechts 2 keer meegemaakt om 7:00 's ochtends, maar dat was aangekondigd via de nieuwsbrief (die ik natuurlijk niet gelezen had). En ze zijn natuurlijk relatief goedkoop.... en dat is toch wel het eerste waar de gemiddelde Nederlander naar kijkt  :wink:

tiscali
3 november 2003 - 17:59    reactie #7
geplaatst door: birdy
Ik heb het 7 weken geleden aangevraagd en vorige week kreeg ik bericht dat ik 17 november online ben.
Ze hebben 't zeker druk.
MacBookPro 16" M1Max
tiscali
3 november 2003 - 19:25    reactie #8
geplaatst door: Dennis002
Er is al weken een obscure storing op de News-Server, de communicatie over storingen aan de kant van Tiscali is slecht. Ze laten je bij herhalingen al je instellingen doornemen/opnieuw invullen en zijn er pas dagen later achter dat ze zelf problemen hebben, da's raar vind ik en is me bij herhaling overkomen. Mac-support is niet groots, wat niet erg is als alles het doet, maar je betaalt wel voor de support.
Up- en downloadsnelheden zijn netjes, conform toezeggingen. Ik zou een volgende keer XS4all nemen.
Clichés sound better in a foreign language                        
tiscali
5 november 2003 - 18:57    reactie #9
geplaatst door: roos
 :worship: ik ben om!!!!! ik heb nu analoog. traaaaaaaaaaaaaaag.

roos