UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 09:53   
geplaatst door: Toet193
Ik twijfel over overstappen. Heb jij goede ervaringen met Chello Light internet en de telefoondiensten van UPC?
Graag je reactie -- met dank.
Apple: het paradijs komt tot leven.
UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 13:06    reactie #1
geplaatst door: JJK
Ik had mijn ADSL bij Zonnet opgezegd om over te stappen naar UPC (Chello Light + Dig. Telefonie), op 11 januari de aanvraag ingediend om op 4 maart over te gaan. Op 2 maart krijg ik bericht dat ze het niet halen om een onduidelijk reden en dat het 13 april wordt. Mijn ADSL verbinding bij Zonnet loopt tot 29 maart. Navraag bij UPC leverde de volgende reden op dat alles vertraagd was: Omdat ergens in jan of feb het magazijn met modems was afgebrand (sterk verhaal, zeker als je geen specifieke datum krijgt) en ze even vergeten waren omdat tijdig te melden. Hierdoor waren ze nu pas toegekomen aan de installatie van mensen die hun aanvraag hadden gedaan in NOVEMBER 2004. Ik heb daarom mijn bestelling geannuleerd en hoop dat Tiscali mijn ADSL verbinding voor 29 maart kan overnemen. Bij Tiscali heb je dan voor hetzelfde bedrag 2x de download snelheid en gratis bellen geldt voor de hele dag en niet alleen voor de daluren. Dus mocht je overwegen om op UPC over te stappen houdt dan rekening met een lange oplevertijd. Min 3 maanden. Op dit moment hebben ze dus geen modems.
UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 14:14    reactie #2
geplaatst door: Triumph
Och jongens... weet toch waar je aan begint door in zee te gaan met UPC.
Zo'n verschrikkleijk bedrijf heb ik in m\n leven nog niet meegemaakt.
Ik ben er vanaf sinds vorig jaar maart eindelijk na 2 jaar tientallen problemen.
Met aansluitingen uitvallen snelheid rekeningen aanmaningen die niet klopten TV problemen enz enz enz enz enz.

Ik heb een schotel en ADSL. (kpn/HCC) en ebn zeeeeer tevreden en ook nog eens vele malen goedkoper uit..

Nee echt je kijkt otch die consumenten programma's ook op TV. To the Hell With UPC

UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 14:36    reactie #3
geplaatst door: Rood Petje
Ik heb nu al jaren Chello en vooral in het begin problemen gehad. Nu is het stabiel en ook nog eens lekker snel. Heb ook al tijden de klantenservice niet meer hoeven bellen. Ik heb dan Chello Classic. Ik bel nu ook een paar jaar met UPC en dat is niet altijd even goed. Soms krijg ik de melding dat het nummer onjuist is of niet bestaat en als ik op nummerherhaling druk is het wel ineens goed. Of heb ik gewoon even geen telefoon. Niet echt om over naar huis te schrijven. Maar eerlijk gezegd merk ik daar niet zo heel veel van, want ik bel met name mobiel.
Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 15:21    reactie #4
geplaatst door: JJK
Daarom is voor mij Tiscali een beter alternatief. Mocht de ADSL verbinding eruit liggen, dan kan ik nog via KPN bellen. Al staat de klantenservice van Tiscali ook niet best bekend. Maar tot op heden heb ik daar totaal niks van gemerkt tijdens mijn contact met de servicedesk (bellen is wel beter dan e-mail)
UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 16:42    reactie #5
geplaatst door: Toivo
Mijn verhaal met UPC is ook echt een horrorstory, zoals er zovele zijn. Ik had internet en telefonie en het deed het vaker niet dan wel. Eindeloze telefonades met de helpdesk dreven me tot waanzin, geen telefoon hebben was al helemaal een ramp.

Voor telefonie ben ik terug bij de KPN, en dat werkt gewoon. Doordat ik gebruik kan maken van alternatieve carriers (1649 met name) ben ik stukken goedkoper uit dan met UPC.

Voor internet ging ik naar ADSL Basic via XS4ALL en KPN. In drie jaar tijd nog nooit een storing gehad, vast IP-adres en geen gezeur over het aansluiten van meerdere computers: dat mag gewoon bij XS4ALL.

Toivo.

Time is nature's way of keeping everything from happening at once.
UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 19:06    reactie #6
geplaatst door: iBarto
Mijn ervaring met UPC is dat _als_ het werkt, het prima werkt. Totdat er iets verandert in je UPC-configuratie. Ik heb TV, radio, telefoon en internet via UPC.

Laatst bij een modemwisseling een kleine week geen internetverbinding gehad omdat het achterliggende netwerk nog niet klaar was ofzo. De monteur was ook nog eens vrolijk aan het vertellen dat hij de hele dag al geen enkele klant met een werkende verbinding had achtergelaten :confused:

De helpdeksmedewerkers konden mij niet helpen en werken blijkbaar gewoon een scriptje af. Ik heb nooit een helder antwoord gekregen op mijn dagelijkse telefonische vraag (de telefoon werkt bij mij altijd prima!) wat er nu eigenlijk loos was dat ik geen internetverbinding had. Dat irriteerde mij nog het meest.

Tijdens de problemen na de modemwisseling vroeg een medewerker of ik mijn pc uit en aan wilde zetten. Dat doe ik dus niet, mijn router maakt de verbinding met het Chello-netwerk en daar heeft mijn Mac niets mee te maken. Het bleek ook zeker niet nodig te zijn omdat ik na een totale 'Chello-reset' uiteindelijk weer verbinding had.

Technisch dus OK, administratief en ondersteunend nog niet 'je van het'.

UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 20:44    reactie #7
geplaatst door: Hammerite
Kort maar krachtig: UPC nooit aan beginnen!

(Tenzij je een hoop administratieve ellende op je hals wilt halen)

Hoezo lerarentekort? Nederland zit vol met schoolmeesters.
UPC en internet en bellen: in orde?
11 maart 2005 - 20:56    reactie #8
geplaatst door: Borgmonster
Sinds drie jaar bellen en internetten wij via UPC (Chello Classic) en wij hebben tot nu toe geen enkel probleem gehad. Vanaf het begin werkte het goed. Alleen mijn eigen configuratie van de iMac was niet in orde maar de helpdesk hielp mij keurig op weg. Verder geen probleem meer gehad (oftewel: ik heb zelf geen fouten meer gemaakt, want hun modem is ook top). :thumbs-up:

Voor de goede orde: ik werk niet bij hun, heb geen aandelen (krijg ze ook niet vanwege dit artikel) en heb geen familie bij hun werken!

Wel vind ik het vervelend dat voor enkele jaren een aantal tv-zenders minder werd doorgegeven maar dat was de schuld van onze gemeente.

Oftewel:

UPC? ALTIJD DOEN!! :worship:

iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro
UPC en internet en bellen: in orde?
12 maart 2005 - 19:01    reactie #9
geplaatst door: JPZ
Tja,ook hier een erg tevreden UPC klant.

Zelfs de helpdesk kan mij daadwerkelijk helpen,en de verbindingen zijn perfect en snel.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
UPC en internet en bellen: in orde?
12 maart 2005 - 20:09    reactie #10
geplaatst door: oogappel
[news]Ik kan me nog een interview herinneren van een paar jaar geleden met de toenmalige directeur van UPC Nederland. Het ging toen slecht met de Nederlandse afdeling en de journalist haalde ook aan dat er heel veel klachten op de helpdesk waren.
De directeur bevestigde de klachten en kwam er ook openlijk voor uit dat het niet de prioriteit had van UPC op dat moment. Op dat moment vond hij het zaak om zo veel mogelijk geld te verdienen en UPC weer op het spoor te zetten naar gezond en maakte nadrukkelijk duidelijk belangrijker te vinden dan klanten ondersteuning.
Kijk, toen dacht ik, UPC, door de plee en weg er mee.
Volgens mij is die directeur nu trouwens weg[/news]
UPC en internet en bellen: in orde?
13 maart 2005 - 10:46    reactie #11
geplaatst door: jteam
upc niet aan beginnen.
wij hadden ook ooit internet en telefonie en dat was een ramp.
toen we het internet opzegden sloten ze ons volledig af.
de service is bagger en telefonie gaf alleen maar heel veel ruis op de lijn.