Joppes om 23:27, 27-08-2004
We hebben bij ons op kantoor een G55 in een gemengde omgeving staan.... en die doet het perfect. Heb je eerst de printer aangesloten en daarna pas de driver + software geinstalleerd of andersom.
Ben benieuwd naar je reactie.
Nee ik heb expres iedere keer de printer pas aangezet als de driver setup was gestart, ja ook op het internet staat al dat de windows egen drivers niet geweldig zijn, maar dat is altijd zo. Ik probeer het fuck and pray te voorkomen.
Helaas of ik nu de g85 of de geadviseerde g95 drivers neem, het programma stopt in het netwerkgedeelte, daar kan je op next blijven drukken tot je een ons weegt, ik heb op een gegeven moment voor de zoveelste keer uninstall gedraaid en toen... kon ik windows opnieuw erop zetten, en dus alle gegevens kwijt. Het kan dus ook niet een kwestie zijn van tegenwerkende programma's ofzo want de pc was nu helemaal leeg. 6 keer met HP gebeld, meestal een heel uur knoeien met registry's enzo, de pc is ook niet zo snel 700 mhz ik heb totaal 4,5 uur aan de lijn gehangen, uiteindelijk ben ik laatst doorgeschakeld met de afdeling netwerken (en jetdirects) en die beweerde dat hij (de g85) officieel niet geschikt was voor netwerk, geen support, soms werkt het soms niet, bij mij dus niet, ik overweeg om een driver cd (oftewel originele complete) cd aan te schaffen maar ja dat gaat ook weer ca 2 maanden duren vrees ik, maar die zullen waarschijnlijk ook beter zijn, dat werd ook door de call center mensen beweerd, ik heb de drivers van het internet zelf en een cd (met alleen pc software) van de g85 zelf, die wel installeerde alleen niet werkte, dus misschien zou de originele g95 het wel doen.
Ik kan wel de g85 als printer instellen via een omweg (handmatig printer toevoegen) helaas dus geen scanner (fax nog niet geprobeerd). en met explorer naar het ip adres op de jetdirect toevoegingen kan ik wel een scan maken dus er is wel bidirectionele communicatie.