vaak foutmelding bij mail ophalen
10 juni 2009 - 12:09   
geplaatst door: hl
"Er is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'xxxx' of probeer het opnieuw.
De volgende serverfout heeft zich voorgedaan: Time-out van de verbinding met de server 'pop.scarlet.be' via poort 0."

Deze melding krijg ik 9 van de 10 keer bij het ophalen van de mail sinds ik twee weken geleden een nieuwe router installeerde. Bij mijn vorige router kwam deze melding maar af en toe voor. Bellen naar de server- en naar de Linksys-helpdesk leverden geen oplossing. Het schijnt in de instellingen op de Mac te liggen maar ik zou niet weten wat er mis kan zijn. Ik heb een Powermac G5 en draai OS X 10.4.4 en heb het mailprogramma Mail versie 2.1.3.

Wat ik geprobeerd heb:
-in de netwerkinstellingen een nieuwe "locatie" aangemaakt en de oude weggegooid,
-de firewall uitgezet op router
-bescherming d.m.v. wachtwoord uitgezet op router

niets hielp.
Ofschoon berichten ophalen toch af en toe lukt, vind ik het  lastig  als ik zit te wachten op wat iemand heeft doorgestuurd. Wie kan meehelpen een oplossing te vinden?