ik ga binnenkort verhuizennu zit ik er al een tijdje aan te denken om mijn abo bij ziggo op te zeggen omdat ik het domweg te duur vind voor wat je krijgt. Ik krijg voor 19,95 download 1600 k/bits en upload 500k/bitsterwijl ik bij orange (wat tegenwoordig online heet) voor 24 euro 20m/bit kan krijgen.zijn er mensen die orange adsl hebben ?is het makkelijk in te stellen voor mac ?is het makkelijk in te stellen op een timecapsule ?
graag mensen met ervaring van orange adsl die hun mening erover kwijt willen reageren
mijn dank is groot
Orange.nl bestaat niet meer als internet aanbieder, dat is nu Online.nl. Dit was erg plotseling, omdat ik eerst een brief kreeg waarin stond dat Orange door T-Online was overgenomen en nu is het Online zonder T.
Pas op 1: Online eist dat je minimaal 12 maanden klant blijft. Dat is voor mij de enige reden waarom ik nog niet op Online ADSL ben overgestapt. Als ik het goed begrijp bestaan er inmiddels richtlijnen, volgens welke deze termijn van 12 maanden moet verdwijnen. Ik denk er daarom over om naar een provider over te stappen die deze eis niet stelt.
Pas op 2: Online heeft geen gratis anti-spam service terwijl via de Orange en Wanadoo domeinen enorme hoeveelheden spam worden verstuurd. Dat vind ik niet in de haak.
Pas op 3: De laatste tijd verlies ik regelmatig de verbinding. Elke 10 dagen ben ik wel een of twee uur off-line, wat heel vervelend is als je juist op dat moment een klant een belangrijke e-mail moet sturen. Onder Wanadoo gebeurde dit zelden; ik was vaak drie maanden zonder onderbreking on-line.
Pas op 4: Ik had jarenlang een statisch IP adres van Wanadoo. Online heeft dit adres zonder aankondiging en zonder verdere uitleg veranderd. In hoeverre het hier weer om een statisch adres gaat, weet ik dus nog niet.
Groet,
Mark
Er zijn er maar weinig met een gratis antispam service. Waar spam vandaan komt doet er niet doe, het gaat er om waar het naar toe gaat: jou emailadres bijv. De providerkeus doet er totaal niet toe.
Als je regelmatig verbinding verliest moet je dat aankaarten bij Orange/Online, er is dan iets fout/mis/kapot.
Ik denk dat je overal beter af bent dan bij Ziggo!
Ik ben zelf ook een poging aan het doen om op te zeggen..Maar zelf daarbij hebben we problemen. Van het kastje naar de wall.
Nu even gaan kijken waar ik heen ga.
Geen ADSL uitval van betekenis (lees: ik kan het me niet herinneren)Alle oude e-mail adressen blijven keurig actief (ik gebruik nog steeds wanadoo)Helpdesk een paar gebeld i.v.m. nieuw abbo keuze en nieuw modem. Het juiste advies gekregen voor de instellingen.
Guus
Zit te denken aan online voor adsl/telefonie, en dan KPN digitenne voor TV. Maar moet wel ADSL kunnen krijgen natuurlijk. Telfort gecheckt geeft aan dat het wel kan ADSL op m'n adres.
moet ik bij online of xs4all boven op mijn abo nog lijnhuur betalen omdat ik de vaste lijn niet gebruik ?!?!?
De downloadsnelheid is lekker vlot (ik zit maximaal aan de ±1,4MB (dus megabyte)per seconde te downloaden, verlies eigenlijk nooit m'n verbinding, en alles gaatprima via het draadloze modempje wat je erbij krijgt. Ik betaal wel wat meer dan jouw 19,95 aangezien ik er ook telefonie bij heb, maar 't internetabonnement isverder hetzelfde... kreeg zelfs een nieuwe aanbieding omdat ik al zo lang klant ben bij ze, hehe. 10,- korting per maand als ik nog een jaar bij ze bleef. Dat is voormij zo'n 25% van de prijs, en genoeg reden om nog even bij ze te blijven.
Hun klantenservice heb ik persoonlijk altijd als erg goed ervaren. Nooit lange wachttijden als je ze belt, ook niet in het weekend, binnen ±48uur reactie als je een vraag per email stuurt.
De LiveBox is een ander verhaal. Prima als modem, en ook te gebruiken als wifi router, maar als je kiest voor een Airport Extreme of TimeMachine, zou ik het wifi deel van de LiveBox uitzetten, en dat via de vertrouwde Apple apparatuur doen.
Op dit moment heb ik Ziggo (was eerst @Home); ik kon Wanadoo niet mee verhuizen... Ik betaal meer voor minder bandbreedte (29,95 euro per maand voor 4 Mbps, en dat haalt-ie zelden), de meegeleverde Netgear wifi router is een flutding, soms ben ik m'n internetverbinding kwijt en moet in het kabelmodem weer opnieuw opstarten... allemaal problemen die ik, nadat ik van Wanadoo Telefonie verlost was, niet meer heb gehad bij Wanadoo / Orange.
en over drie weken heb ik (als alles goed gaat) adsl van XS4allEn it maatje heeft mij overtuigd van xs4all
hopelijk gaat het bevallen
bedankt voor al jullie reacties
hitchhiker om 9:00, 30-06-2008Er zijn maar een paar aanbieders die niet willen dat je minstens een jaar abonnee blijft. Geldt ook voor tijdschriften en huwelijken. Waarom juist internet abo's ineens per maand opgezegd moeten kunnen worden is me een raadsel. Lekker handig ook: elke maand een ander emailadres.
Misschien omdat er meerdere providers zijn die er een potje van maken? Neem een gratis emailadres zoals bijvoorbeeld Gmailen je kunt verhuizen naar welke provider dan ook terwijl je hetzelfde emailadres behoudt.
Een waarheid als een koe. En als je Gmail neemt heb je toch al gratis een prima spamfilter aan de serverkant, dus is dat ook geen punt meer.
Helemaal mee eens.[/news]
maqish om 0:36, 29-08-2008Sinds orange online geworden is, is mijn snelheid met 50% naar beneden gegaan