KPN Dongel
22 januari 2010 - 16:13   
geplaatst door: Akelei
Hoi,
Ik heb een KPN Dongel (type 904) besteld voor op mijn macbook. De software zegt dat ik verbinding heb maar ik heb nog steeds geen internet.. Weet iemand mischien wat het probleem is?
Groetjes,
Akelei
KPN Dongel
22 januari 2010 - 16:25    reactie #1
geplaatst door: Robert
[news]Ik heb een tijdje geleden zo'n dongle geïnstalleerd voor een vriend en kwam er ook niet uit. Gebeld naar de helpdesk en het bleek dat je in Systeemvoorkeuren > Netwerk ergens een bepaald modem moest instellen, alleen weet ik uit mijn hoofd niet meer welk modem dat was.

Dus misschien dat een belletje naar de helpdesk jou ook helpt..?[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
KPN Dongel
22 januari 2010 - 16:43    reactie #2
geplaatst door: bertvanderveen
Je hebt dus wel verbinding? Kan het zijn dat KPN je nog moet activeren? Ik heb dat met mijn Voda-dongel gehad.
Bert Vanderveen [...]
+++ Applegebruiker sinds 1989 (van System 6 via OSX naar macOS 15)
KPN Dongel
22 januari 2010 - 16:54    reactie #3
geplaatst door: Akelei
Het is gelukt,
Zonder hulp van KPN. Ik ging namelijk bellen naar de helpdesk, en het duurde zo lang, dat ik ondertussen maar wat ben gaan proberen bij de Systeemvoorkeuren van Netwerk. Mbv de Handleiding die je via internet moet downloaden :S Het is allemaal weer lekker logisch en duidelijk bij KPN Ahum!
Maargoed het is gelukt dus ik kan weer verder.
Iig bedankt voor de reacties!
KPN Dongel
23 januari 2010 - 09:00    reactie #4
geplaatst door: MacFrankie
Hallo Akelei,

Welkom op dit forum!

Eén van de mooie dingen van dit forum is dat je hier heel veel kunt vinden. Veel vragen worden beantwoord door gewoon te zoeken, zodat je geen vragen hoeft te stellen.

Kun je in een paar zinnen zeggen wat je zo ongeveer gedaan hebt om het probleem op te lossen, dat kan nuttig zijn voor anderen.

Frank

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
KPN Dongel
23 januari 2010 - 19:22    reactie #5
geplaatst door: Akelei
Het is toch niet gelukt... Ik had verbinding, weet eigenlijk niet meer hoe ik dat gedaan had. Maar ik heb ook thuis vast internet dus dan moet ik weer instellingen veranderen, maar weet niet hoe ik het allemaal weer instel voor de Dongel... Ik ga binnenkort maar es vragen bij een KPN winkel.
KPN Dongel
23 januari 2010 - 22:44    reactie #6
geplaatst door: HLM
de KPN dongel werkt alleen als je de juiste software voor mac download van de KPN de bijgeleverde software werkte bij mij ook niet dus even naar KPN software dowload voor de betreffende dongel downloaden en toen was het zo gepiept Alleen in het oosten van het land geen verbinding op sommige plaatsen, in de randstad werkt het perfect.

HLM

(Bewerkt door HLM om 7:47, 26-01-2010)

KPN Dongel
23 januari 2010 - 23:57    reactie #7
geplaatst door: bertvanderveen
Ik heb het anderhalf jaar geleden ook eens geprobeerd bij KPN en dat was een waardeloze ervaring. Een hele dag eraan verprutst en het pakket teruggebracht naar de Primafoonwinkel (die had je toen nog).
Vorig jaar heb ik het weer eens geprobeerd, maar dan bij Vodafone (goedkoop abo) en dat lukte met een beetje gedoe wel. Ik kwam er nl. achter dat de software die op USB-dongel staat een verouderd product is. Bij Vodafone UK was een nieuwere, betere versie te downloaden en die werkt gewoon. Dezelfde sw gebruik ik ook voor een SFR-abonnementje in Parijs en ook daar no problemo.

En wat ik hiermee wil zeggen: zoek eens naar nieuwere software of gebruik een driver die jouw dongel aankan. Er is een duits bedrijf die dat maakt (ook voor de providers, maar dat zijn vaak kale OEM-uitvoeringen). Google op de fabrikant en type-aanduiding van je dongel en je komt er wel.

Bert Vanderveen [...]
+++ Applegebruiker sinds 1989 (van System 6 via OSX naar macOS 15)
KPN Dongel
25 januari 2010 - 11:02    reactie #8
geplaatst door: wino
Vorige week ook dongel gehaald bij KPN - in zo'n Altijd Online Service pakket. Tevens een prepaid simmetje om verder te gaan als het dongel tegoed in het pakket op was. Ik wilde geen abonnement vanwege mijn incidentele gebruik. Gisteren uurtje aan het stoeien geweest, kreeg het niet voor elkaar. Bij de helpdesk bleken de simmetjes van zowel online pakket als prepaid niet geschikt. Krijg nieuwe sim opgestuurd. Getest nu ook met sim van mijn mobieltje (ook KPN), en die doet het wel.
Werkend gekregen op Macbook Pro 13 inch met 10.6.2
Zucht, niets is eenvoudig.
Dit alles omdat ik vorig jaar op het Italiaanse platteland toch even online wilde met de Mac, en dat niet lukte.
KPN Dongel
25 januari 2010 - 19:02    reactie #9
geplaatst door: Akelei
Nou nu doet ie het weer.
Ik heb de software ge-deinstalleerd, en opnieuw geinstalleerd. Bij deze nieuwe dongel (model 904) zit er trouwens gewoon software op de usb modem zelf, die automatisch geistalleerd word. Hier hoef je dus niks van internet te downloaden.

Ik heb volgens mij niks anders gedaan dan de eerste keer, dus ik heb echt werkelijk geen idee waarom het eerst niet werkte en nu wel. Ik ben ook benieuwd of die nu ook blijft werken.
Ik hou jullie op de hoogte.

KPN Dongel
12 maart 2010 - 16:01    reactie #10
geplaatst door: markof
Hallo, gezien het uitblijven van een verdere reactie neem ik aan dat het nu wel allemaal goed werkt?
Als dat zo is kun je dan aangeven waar het allemaal aan lag zodat toekomstige gebruikers ook hiervan
profijt kunnen trekken? Dank alvast.