Ik heb dus ADSL via Wanadoo. Als ik in OSX Mail als retouradres mijn Wanadoo e-mailadres ingeef dan duurt het ongeveer 5-10 minuten om een e-mailtje naar mijn bedrijf te sturen. Als ik dit retouradres echter verander in het corvair@europe.com adres wat ik meestal gebruik dan kan dit zomaar meer dan 1 uur worden. De helpdesk van Wanadoo geeft als antwoord dat het bericht in het laatste geval via de europe.com server zou gaan en dat het daarom langer zou duren. Dat lijkt mij niet logisch bij het versturen van e-mail, maar ja ik weet het niet en dus mijn vraag aan de professionals. Klopt dit, en zo nee: waarom duurt dit nou wel langer?
Alvast bedankt!
Guus
Nee, wegsturen via Mail gaat snel zat, het duurt alleen erg lang voordat het bij de andere partij aankomt. Houdt Wanadoo mail het mailtje langer vast, gaat het inderdaad via de omweg europe.com of scant de provider van de zaak waardoor het langer duurt?
Waarom, waarom?
Het kan natuurlijk ook zijn dat Echelon meeluistert
Ontvangen mail:Afzender -> corvair@europe.com -> wanadoo popserver -> OSX mail
Europe.com kan in dit geval wachten met het doorsturen naar Wanadoo en daar ben ik dus inderdaad afhankelijk van hun instellingen.
Versturen mail:Ik -> wanadoo smtp server -> geadresseerde popserver -> geadresseerde
Of zit er nog iets tussen? Wie het weet mag het zeggen
Aangezien in mijn geval de geadresseerde en zijn popserver hetzelfde zijn bij wisseling van het retouradres in Mail kan ik dat deel uitsluiten lijkt me.
GuusIk ben lastig, ik weet het.....
Dat is nou precies het idee wat ik ook had. Volgens Wanadoo gebeurt dit overigens niet maar ik kan me voorstellen dat de betrokken helpdesk medewerker dit ook gewoon niet weet. Weet jij misschien of deze techniek inderdaad bij providers wordt gebruikt?
Ik was alleen erg...nieuwsgierig naar de achtergrond.
Bedankt,
Om de vertraging te achterhalen kan je het beste even naar de lange kopteksten kijken van het bericht dat met vertraging is ontvangen.In Mail doe je dat oor naar het "Weergave" menu te gaan en daar "Bericht" en vervolgens "Lange kopteksten" te kiezen. Hier zie je precies de route die het bericht heeft afgelegd, elke SMTP server zet er ook een "time stamp" in, zodat je precies kan zien hoe laat het langs welke server is gegaan.
Hieruit zou kunnen blijken dat de SMTP server van Wanadoo het bericht met vertraging doorstuurt wanneer het afzender adres niet adres@wanadoo.nl is.