Kijk, hier krijg ik nu van op mijn heupen zie.
Ik heb momenteel nog een adsl-modem (Alcatel Speedtouch Home) die intussen 8 jaar oud is. En overweeg een iMac aan te schaffen
Op mijn vraag welke modem Belgacom ter beschikking stelt, als men een combinatie neemt internet (ADSL) + TV, is het antwoord "b-box".
Dit zou een draadloze router + modem zijn.
Vervolgens de vraag in een Apple-winkel of er ervaring is met aparaat en of dit problemen levert als men een Time Capsule wil gebruiken.
Het antwoord is: dat werkt daar niet mee. Je moet die TM via een draad kunnen aansluiten, niet draadloos.
Voor een nieuwere modem moet ik mij tot de provider (Belgacom dus) wenden. Apple heeft enkel routers.
Dus telefoontje naar de Belgacom-klantendienst.
Op mijn vraag of ik mijn oude modem door een nieuwe (niet draadloos en zonder router) kan vervangen, was het antwoord dat ik die "overal" -MediaMarkt, Carrefour- kan aanschaffen. Wel op letten dat het voor ADSL geschikt is. En door Belgacom goedgekeurd!
En dan vervolgens de vraag of ik niet in Belgacom-TV geinteresseerd ben. Dan heb ik er "gratis" een modem bij.
Op mijn wederwoord dat dit dan een b-box is, ik op een forum heb gelezen dat gebruikers van een Mac er wel problemen mee hadden en ik niet in Belgacom-TV ben geinteresseerd als ik daardoor netwerkproblemen met mijn computer ga kunnen krijgen, was het even stil.
Nogmaals mijn vraag: kan ik enkel mijn modem bij Belgacom door een nieuwere vervangen. Nu was het antwoord: "ik zou die kosten niet doen als je na bv. een half jaar toch Belgacom-TV zou willen nemen".
Blijkbaar is men daar meer begaan om die Belgacom-TV abonnementen te slijten dan een klant op een gerichte vraag verder te helpen?