Even naar de KPN gebeld, en daar werd mij medegedeeld, dat men ging kijken wat er aan de hand was. Ongeveer twee uur later, belde mij een KPN monteur uit de telefooncentrale met de mededeling dat de fout toch echt in het Wanadoo gedeelte zat, en dat hij zodoende de ADSL aansluiting had verbroken, zodat ik weer over telefonie kon beschikken.
Op mijn vraag, hoe alles nu verder ging verlopen, vertelde hij mij, dat KPN zo spoedig mogelijk contact op zou nemen met Wanadoo. Uiteraard heb ik nog dezefde dag mijn klacht gemeld bij Wanadoo, waar men mij mededeelde dat er zo spoedig naar gekeken werd! Inderdaad, na het weekend, belde mij een Wanadoo medewerker terug, dat hij via KPN een mededeling had ontvangen over een defecte ADSL verbinding. Vanaf die tijd heb ik echter van Wanadoo niets meer vernomen.
Ik heb notabene 30 mails verstuurd, drie aangetekende brieven verstuurd, echter men zwijgt in alle talen. Na het zoveelste gesprek naar hun betaalnummer(heb inmiddels al 30 verbeld)deelde een Wanadoo medewerker mij botweg mede, dat wat er ook gebeurde, ik mij toch moest realiseren, dat ik een jaar aan hun vastzat en zodoende wenste hij mij nog een "prettige avond" en verbrak abrupt de verbinding! Nou ja zeg, over klantvriendelijkheid gesproken.
Inmiddels was ook de live-box gearriveerd, en i.p.v. de bestelde gewone versie, kreeg ik de draadloze. Aangezien ik hier vier Mac's met drie Airport stations heb staan, heb ik hun alsnog gebeld, hoe ik dit nu weer moest oplossen, want ik ga hier echt geen 2 extra voor betalen. Wat ik hierop als antwoord kreeg, sloeg werkelijk alles. Ik moest volgens hem maar eens bewijzen, dat ik deze versie niet besteld had. Ik kan dit namelijk niet bewijzen, aangezien ik dit abbonement telefonisch besteld heb!
Af en toe maar weer eens gebeld, en steeds deelde mij men mede, dat de oorzaak dat ik nog steeds geen internet had, een geval was van KPN pesterij jegens Wanadoo! Hierop deelde ik deze meneer toch mede, dat ik niet met KPN, maar met Wanadoo een contract had! Op mijn vraag, of Wanadoo mijn abbonement weer wilde om te zetten naar een ADSL-lite abbonement(omdat dit altijd uitstekend werkte) wenste hij echter niet in te gaan. Dan maar weer eens met KPN gebeld, en daar deelde mij men mede, dat Wanadoo bij hun geen nieuwe aanvraag had ingediend, en zodoende de leiding " gesloopt" was. Dit zou volgens hun betekenen dat, of ik bij Wanadoo bleef of ik met een nieuwe provider in zee ging, het toch steeds weer 20 werkdagen ging duren voordat ik aangesloten was!
Hier wordt je toch echt helemaal gestoord van. Als klap op de vuurpijl begon Wanadoo mij ook abbonement af te schrijven, wat ik echter meteen terug geboekt heb.Al met al heb ik nu na 5 weken nog geen internet en zodoende zit ik dit verhaal te tikken op de Mac van mijn dochter. Als laatste redmiddel, ga ik nu nog een aangetekende brief verzenden en dan gebruik maken van het recht, dat,als een provider een product niet binnen 30 dagen kan leveren, het contract geannuleerd wordt. indien alles gerealiseerd is, stap ik over naar een fatsoenlijke provider zoals xs4all.
Ik heb zoiets nog nooit in mijn leven meegemaakt, en zou dan ook willen eindigen met MacFreakers, bezint eer gij begint!
Maar relatief gezien zijn ze spotgoedkoop, want op een doorgebrande speedtouch 510 afgelopen week in de afgelopen paar jaar geen problemen gehad.
Gekocht als: ADSL Lite 256/128kbit/s1e Upgrade: ADSL Lite 1120/380kbit/s (dacht ik)Nu: ADSL Lite 1600/512kbits/s
Dus hier geen problemen, en de offline tijd bedroeg steeds maar 15min tot een half uur
osxy om 17:37, 20-08-2005Ja xs4all is duur.
Klopt, maar is de service en kwaliteit van de verbinding wel waard!
Ik heb zelf voor 25 euro in de maand een 5200/1024 abonnement bij Speedlinq,en dat werkt perfect,maar ik hou mijn hart vast mocht het ooit fout gaan....ook horrorverhalen.
Maar het scheelde mij 250 euro per jaar voor een ook nog sneller abo,en dat vond (en vind) ik de gok wel waard.
Als ik jouw was, zou ik het contract ontbinden en overstappen naar een andere provider.
Wanadoo is prima zolang er geen problemen zijn, maar alles gaat mis als die er wèl zijn
Als je nog een prettige provider wilt die hetzelfde soort product als Wanadoo levert (dus ADSL en telefonie samen voor weinig) dan kan ik je Tiscali aanraden. Zit daar inmiddels een aantal maanden tot volle tevredenheid bij.
Bij de aanvang ook een paar probleempjes gehad maar in tegenstelling tot Wanadoo werden die bij Tiscali allemaal prima (en met aangeboden excuses!) opgelost.Ben één erg onbehouwen door een helpdeskmedewerker te woord gestaan, maar dat was duidelijk de uitzondering die de regel bevestigde.
Last but not least hebben ze ook nog een prima Mac helpdesk. (en inderdaad stukken goedkoper dan het gehypte xs4all...)
Alice.
FvM om 21:19, 20-08-2005Planet 4ever!!!
Planet mag ook wel eens verbeteren, hoor. Alleen bij XS4ALL zit je echt goed, en wordt je tenminste goed geholpen. De rest van de providers heeft wel eens gehoord van OS-X en Mac, maar scheld je bijna uit als ze horen dat je Mac gebruikt.
Verder blinkt XS4ALL ook uit in hun diensten: email met rete goeie virus-/spamfilters. En je kan tenminste echt grote email versturen - erg handig voor grote foto's. Er zijn nog wel meer dingen, maar zeker niet onbelangrijk...
... GEEN opgedrongen reclame boodschappen!!!
Bij praktisch alle andere providers is alles doorspekt met commercials (zoals Planet). In het ergste geval zelfs op je eigen homepage.
Wanadoo sucks big time!!!
Johan
Voorbeeld: Powerbooky (vlak boven jouw reactie) schrijft: 'Alleen bij XS4ALL zit je echt goed', als dat geen hypen is dan weet ik het niet meer.
Ik heb sinds 1994 iedere één a twee jaar een andere provider gehad (ik kies altijd de goedkoopste) waaronder xs4all. En juist bij xs4all ben ik weggegaan wegens rotservice...Vriendin heeft recent ruim een maand zonder ADSL gezeten bij xs4all met een verhaal wat erg op het Wanadoo/horrorverhaal van dit draadje lijkt (xs4all en KPN speelde de bal heen en weer, bleek uiteindelijk de fout van xs4all te zijn). Enig verschil is dat xs4all (gelukkig) wel bleef communiceren en dat het 'maar' een maand duurde...
Wil nu niet speciaal xs4all zwart maken, maar geen enkele provider is heilig. Alleen sommige zijn erger dan andere.
En nu ik toch bezig ben: een vriend van me had een probleem bij Planet (door een fout in de lijn kreeg hij geen attachments groter dan 100k meer binnen) hij mocht het probleem zelf oplossen en toen hij maar overstapte naar een ander (probleem was niet bij Planet op te lossen en bij PINS direct opgelost) liet Planet hem rustig het verder jaar doorbetalen. Wanprestatie lag duidelijk bij Planet maar ze gaan er kennelijk van uit dat het bedrag de moeite van procederen niet waard is.
JJK en ik kunnen aanhalen dat je bij Tiscali minstens even goed als bij xs4all zit en voor veel minder geld, maar soms lijkt er wel op dat MacFreaks elkaar allemaal nabrouwen, zodat je je iedere keer weer door een lijst van adhesiebetuigingen aan xs4all moet worstelen.
Moraal van mijn verhaal, je weet pas wat je aan een provider hebt als je er (stevige) problemen bij hebt ondervonden. Dus verhalen van mensen die er jaren zitten en nooit problemen hebben ondervonden zijn dus eigenlijk niet relevant, ze zeggen n.l. niets over wat je ondervindt als het misgaat.
Daarom hier nog een keer een plug voor Tiscali, want die losten mijn problemen netjes op, veel goedkoper dan xs4all en een goede Mac helpdesk.
Die laatste plug is natuurlijk alleen maar voor de (broodnodige) balans
(Bewerkt door Fool om 10:45, 21-08-2005)
Denk bij de keuze van provider niet alleen aan 't ADSL-kastjemaar aan "Access" met een hoofdletter A.Ik wil niet alleen dat snelle supergoedkope kastje-met-LEDjes,ik moet ook nog af en toe kunnen inbellen vanaf een modempje,en niet alleen naar een goedkoop 06-budgetnummer want als zebij een groot bedrijf de 06-lijnen blokkeren moet ik ook naar eengewoon nummer kunnen inbellen. En niet alleen via draadmodem,ook af en toe met mijn eigen GSM, en het liefste ook met GPRS,al is dat laatste eerder een specificatie van je 06-provider.Mijn enige verbindingswijze die lijkt uitgestorven is ISDN.
Al is Euronet ingelijfd bij Wanadoo, ik heb nog steeds het ideedat Euronetters goede producten/diensten voor hun geld krijgen.En al loopt Euronet altijd een beetje achter op de softe diensten,de absoluut minimale downtime en goede bereikbaarheid is mijdie paar tientjes extra waard. Als ik één opdrachtje zou missendoordat ik mail niet op tijd kan lezen/versturen, is het voordeelvan een andere/goedkopere provider in mijn situatie al weg.(Vooral email versturen vanuit remote log-in is goud waard...)
Ik betaal per maand 37 Euro voor Euronet en ca. 30 Euro KPN(Euronet is gecombineerd aan ISDN/ADSL-diensten van KPN).
Ie er iemand met vergelijkbare wensen/eisen/ervaringen ?
Ik hoor ook wel eens mindere verhalen over Tiscali (ontvangst - stabiele snelheid en verbinding).Volgens mij heeft elke provider een paar van die vervelende pechgevallen. Maar ik heb bij bijnageen enkele provider goede verhalen gehoord over internetbellen... waarschijnlijk omdat datnog een beetje in de kinderschoenen staat.
Mvg,Joram
groet
zit zelf al jaren bij Wanadoo. Hun administratie, klantenservice en helpdesk zijn een ramp.
maar de boel draait al jaren, zeer stabiel en razendsnel (kabel). eigenlijk nooit problemen zolang je maar niets wilt wijzigen o.i.d.
wel prettig: om de zoveel maanden wordt mijn snelheid weer verhoogt terwijl ik niets extra's betaal.(begon met 512 verbinding, zit nu op 4Mb....)
Maar er moet gezegd worden dat er bij wanadoo inderdaad nog (even afkloppen) geen echte problemen zijn geweest, dus ik weet ook niet hoe hun service werkt.