Wanadoo livebox
8 april 2005 - 14:36   
geplaatst door: Rens Keldermans
Zo langzamerhand wordt ik lichtelijk schizofreen van Wanadoo en
wil ik wel eens weten of er op dit forum meerdere mensen de
livebox van Wanadoo besteld hebben.
Ik heb mijn aanvraag al sinds 27 januari bij Wanadoo ingeleverd
en sinds 8 februari is mijn status dat de aanvraag in behandeling is
en deze niet meer geannuleerd worden kan.
De helpdesk reageert niet op mijn E-Mail (hoezo onbeschoft) zijn
er hier mensen die samen met mij in therapie willen (vanwege groepskorting)??
:angry:  :angry:  :angry:
In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
8 april 2005 - 14:55    reactie #1
geplaatst door: Kapotlood
Misschien dat een belletje helpt ;)
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met Wanadoo, maar dit klinkt wel erg vreemd ja.
Hier de link met telefoonnummers: http://webapps.wanadoo.nl/eresponse/klantenservicecontact.html

Succes!
Joram

Wanadoo livebox
8 april 2005 - 15:15    reactie #2
geplaatst door: Rens Keldermans
Een belletje kun je er natuurlijk altijd aan wagen, maar waarom
reageren ze al niet op mijn vragen via E-Mail??
Waarschijnlijk spelen er andere problemen een rol ( wegens succes
niet kunnen leveren van de livebox....??)
In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
8 april 2005 - 15:46    reactie #3
geplaatst door: Robert
Mijn ervaring is dat je een helpdesk altijd beter per telefoon kan benaderen, email word erg vaak niet op gereageerd.

En als ik jou was zou ik ik in ieder geval eerst bij Sales proberen, dat is tenminste een 0800-nummer :wink:

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Wanadoo livebox
8 april 2005 - 16:17    reactie #4
geplaatst door: JJK
Bellen gaat inderdaad sneller. Ik had een vraag aan Tiscali over mijn order. Op 16 maart een mail gestuurd en op 5 april antwoord gekregen. Antwoord was tegen die tijd natuurlijk volledig overbodig omdat ik 31 maart was aangesloten op hun netwerk, maar dat hadden ze zelf gelukkig ook door. Misschien dat je 10 minuten in de wacht staat, maar dan heb je meestal wel een antwoord. Op de een of andere manier lukt het dit soort bedrijven niet om een fatsoenlijke e-mail afhandeling op poten te zetten.

Wanadoo livebox
8 april 2005 - 18:17    reactie #5
geplaatst door: macskate
5 weken geleden, en sindsdien enkele malen, gemaild naar de helpdesk van wanadoo.
Nimmers iets vernomen!

Heb namelijk problemen met Telefonie via de Livebox (o.a. spontaan wegvallen van de verbinding).

Groet

G5 Dual 2 GHz | 4,5 GB Ram | 20" Alu Cinema Display | 10.5.6 | iPod touch 2G
Wanadoo livebox
8 april 2005 - 18:38    reactie #6
geplaatst door: iWilco
Wij hebben thuis ook een livebox en zijn erg tevreden. Toegegeven, het duurt even voordat je 'm thuis hebt (volgens mij duurde het bij ons zo'n 6 tot 8 weken), maar installeren is appeltje-eitje, de handleiding is niet exclusief voor Windows, maar dus ook voor Mac. Tot nu toe draait alles als een tierelier.

Omdat het mij toendertijd ook te lang duurde heb ik een paar keer contact met ze gezocht. Onderaan op http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_direct.html kun je ze je terug laten bellen. Ik denk dat ik hiervan een keer of 5 gebruik gemaakt heb en ik werd altijd netjes teruggebeld.

Klein minpuntje, niet elke helpdesk medewerker kan je genoeg vertellen over OSX. Maar mocht je daar vragen over hebben, neem van mij aan dat het goed zit.

:sigh:

Wanadoo livebox
10 april 2005 - 16:27    reactie #7
geplaatst door: Rens Keldermans
Vrijdagavond maar eens met Wanadoo gebeld, en na 25 minuten "Heroes" te hebben gehoord
toch nog met een medewerker gesproken. Maar helaas bleken de mensen waar hij navraag kon
doen reeds van het weekend te genieten. We hebben nu afgesproken dat hij mij volgende week
gaat mailen......met hopelijk de oplossing.
Het was inderdaad niet gebruikelijk volgens hem dat je meer als 2 maanden moest wachten, maar
zoals ik van iWilco heb begrepen zou het best eens zo lang kunnen duren.
We wachten af....... :music:
In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
10 april 2005 - 20:45    reactie #8
geplaatst door: Macsel
Heb voor derden een abo aangevraagd met de livebox. Die livebox ligt nu klaar bij het postkantoor om te worden opgehaald en vervolgens te worden geïnstalleerd... Leveringsproblemen lijkt mij dus niet van toepassing...
Mac mini | 21,5" iMac Fusion Drive | vintage iPad (1st g) | iPhone (4S) | Airport extreme / express | Business: 15" MBP | 24" LED monitor
Wanadoo livebox
10 april 2005 - 23:49    reactie #9
geplaatst door: dick dale
nog even een vraagje over een livebox-abo:
is het nu zo dat je, wanneer je z'n abonnement hebt, je GEEN abonnements kosten meer hoeft te betalen aan de KPN?
Dus dat je 'tikken' + je KPN abo in één bedrag aan wanadoo betaald?

gegroet.

Wanadoo livebox
11 april 2005 - 07:09    reactie #10
geplaatst door: Macsel
voorlopig heb je het abo van de kpn nog nodig om gebeld te worden. In de toekomst zal/kan dit vervallen. Het voordeligste KPN (BelBudget) abonnement volstaat. Dus 22.50 + 9,98 p/mnd. Ik heb de gesprekstarieven naar mobiel en buitenland nog niet naast die van KPN gelegd, daar kan ik dus geen vergelijking van geven, maar geloof gehoord te hebben dat Wanadoo iets voordeliger is...
Mac mini | 21,5" iMac Fusion Drive | vintage iPad (1st g) | iPhone (4S) | Airport extreme / express | Business: 15" MBP | 24" LED monitor
Wanadoo livebox
11 april 2005 - 08:03    reactie #11
geplaatst door: Robert
Relatief zijn zowel Wanadoo als KPN nogal duur, als je nog een KPN lijn hebt zou ik altijd een Carrier Preselect nummer instellen. Bijvoorbeeld Freetel.nl laat je naar alle directe buren en de V.S. voor 1 cent per minuut bellen en volgens mij zijn er inmiddels ook goedkopere...

Als je geen KPN lijn meer hebt kan je voor bellen met het buitenland het waarschijnlijk het beste doen via deze: http://www.telestunt.nl/toegangsnummers.php

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Wanadoo livebox
11 april 2005 - 09:22    reactie #12
geplaatst door: dick dale
maar je krjgt dus 2 rekeningen bij een livebox abo?
1 van de KPN en 1 van wanadoo?
of zie ik het fout?
Wanadoo livebox
11 april 2005 - 15:29    reactie #13
geplaatst door: Rens Keldermans
maar je krjgt dus 2 rekeningen bij een livebox abo?
1 van de KPN en 1 van wanadoo?
of zie ik het fout?

Wanadoo is ermee bezig de lokale centrales op te waarderen zodat je helemaal geen abonnement
meer bij de KPN nodig hebt. Vanaf dat moment krijg je alleen nog een rekening van Wanadoo!
:cool:

In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
15 april 2005 - 19:59    reactie #14
geplaatst door: Rens Keldermans
Macfreakers geloof het of niet....maar vanavond de aankondiging van levering van
Wanadoo gekregen!! Vanaf volgende week woensdag gaan we het net iets sneller
onveilig maken.....JOEHOE!!  
Of het telefoontje vorige week iets geholpen heeft weet ik niet, maar ik geloof niet
zo in toeval.   :music:
In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
24 april 2005 - 17:29    reactie #15
geplaatst door: Rens Keldermans
Het onmogelijke is gebeurd..... gisteren de livebox in ontvangst mogen nemen,
en geinstalleerd en hij loopt als een zonnetje   :thumbs-up:  :thumbs-up:
De installatie was redelijk simpel en hij staat nu vrolijk naast me te knipperen,
we zijn nu een factor 9 sneller geworden :blink:
Ook het telefoneren gaat prima, dus van deze kant voorlopig geen klachten meer!!
Nu nog het KPN  :devil: abonnement de deur uit en deze jongen is volkomen gelukkig!
In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
24 april 2005 - 23:02    reactie #16
geplaatst door: alfasud1972
De eerste week liep de livebox bij ons ook nog goed maar daarna hebben we een hoop problemen gehad.

o.a. :

Bellen naar een ander telefoon nummer wou niet lukken, kregen steeds een berericht dat het nummer niet bestond.
Internet is af en toe traag, of valt soms compleet weg.
Bellen via de livebox stopt soms uit zichzelf (lampje gaat uit).
Soms kan de persoon aan de andere kant van de lijn ons gewoon niet verstaan, geluid komt dan vertraagd en versnipperd over.
Heb er dagen bij dat de livebox meerdere keren per dag gereset moet worden.
Op dit moment kunnen we niet gebeld worden op ons normale nummer, via het door wannadoo verstrekte telefoonnummer lukt het weer wel.

Ik hoop dat ze al deze technische manko's snel gaan verbeteren, we kregen vorige week een brief dat we komende maand 10 euro minder abonnement's geld hoeven te betalen i.vm. met al deze technische storingen.

Maar nogmaals, hoop dat ze dit snel verhelpen want hier nog 11 maanden mee door te knoeien zie ik niet zo zitten.

Als het werkt werkt het verder wel goed, soms ook wel een paar dagen achter elkaar...

.

Wanadoo livebox
25 april 2005 - 12:05    reactie #17
geplaatst door: Rens Keldermans

Citaat
alfasud1972 om 23:02, 24-04-2005
De eerste week liep de livebox bij ons ook nog goed maar daarna hebben we een hoop problemen gehad.

o.a. :

Bellen naar een ander telefoon nummer wou niet lukken, kregen steeds een berericht dat het nummer niet bestond.
Internet is af en toe traag, of valt soms compleet weg.
Bellen via de livebox stopt soms uit zichzelf (lampje gaat uit).
Soms kan de persoon aan de andere kant van de lijn ons gewoon niet verstaan, geluid komt dan vertraagd en versnipperd over.
Heb er dagen bij dat de livebox meerdere keren per dag gereset moet worden.
Op dit moment kunnen we niet gebeld worden op ons normale nummer, via het door wannadoo verstrekte telefoonnummer lukt het weer wel.

Ik hoop dat ze al deze technische manko's snel gaan verbeteren, we kregen vorige week een brief dat we komende maand 10 euro minder abonnement's geld hoeven te betalen i.vm. met al deze technische storingen.

Maar nogmaals, hoop dat ze dit snel verhelpen want hier nog 11 maanden mee door te knoeien zie ik niet zo zitten.

Als het werkt werkt het verder wel goed, soms ook wel een paar dagen achter elkaar...

.


Oooops dat zijn geen goede vooruitzichten.... :hypocrite:

We hopen maar dat ze inmiddels de storingen onder controle hebben
en mocht ik ook slechte ervaringen hebben, dan laat ik het jullie weten!
Zijn er nog meer mensen met soortgelijke (slechte of goede) ervaringen??

In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
25 april 2005 - 13:06    reactie #18
geplaatst door: bobdebouwer
Misschien een beetje oftopic. Maar ik heb ook een vraagje betreft internet.
Ik woon sinds kort op mijn zelf. En ik heb geen telefoonaansluiting, ik heb namelijk een mobiel.
Dus ik zoek internet via de kabel. Is de livebox internet via de kabel of via de telefoon?
Ik zie namelijk wel op de site dat ze wanadoo kabel hebben. Heeft iemand daar ervaring mee? Of kan ik beter gaan voor chello. Ik wil niet meer dan zo'n 25 euro per maand uitgeven aan internet.
Wie kan me een advies geven betreft de juiste keus.

Thanks

ik zat aan deze te denken:
http://www.wanadoo.nl/cable/info_cable_easy.html

(Bewerkt door bobdebouwer om 13:18, 25-04-2005)

MBP 17" 2,4Ghz SR 160Gb 4Gb
 
Wanadoo livebox
25 april 2005 - 13:09    reactie #19
geplaatst door: Feike Brouwer
<-tijdelijke moderator modus->De post van degene boven je citeren, is niet nodig<-/tijdelijke moderator modus-> :wink:

(Bewerkt door Feike Brouwer om 14:09, 25-04-2005)

Wanadoo livebox
25 april 2005 - 15:44    reactie #20
geplaatst door: Kapotlood
Ik heb zojuist ook Wanadoo Livebox + Telefonie besteld, en ik moet zeggen
dat ik érg benieuwd ben naar de ervaringen, evenals de snelheidswinst en kwaliteit
van het digibellen!

Ik heb nu Wanadoo Lite (1600/512?), en ga dus naar 4000/640 :P
Op zich maakt die snelheidswinst me niet zo uit, zolang ik maar niet
onder de 1600kbps komt. Een goede en downtime-vrije telefonieverbinding
vind ik belangrijker. Kinderziektes hebben ze allemaal, maar als dit werkt,
dan zijn we stúkken goedkoper uit met bellen én internetten, lol!

Als ik in de zomer KPN opgezegd hebt (mits 't bij wanadoo goed werkt), dan
scheelt dat per maand al snel ±50-100 eurie! En je hebt maar 1 rekening, ipv
3 (KPN, wanadoo en DailyCom... soort tele2)

Wanadoo livebox
25 april 2005 - 16:26    reactie #21
geplaatst door: macskate
ALS het werkt wel ja. Ik heb sinds enige maanden de Livebox.
Het telefoneren gaat inderdaad met de nodige kinderzieketen gepaard.
(wegvallen van de verbinding, ook tijdens een gesprek, galmen etc.)
Maat toegegeven de laatste weken zit er wel verbetering in.

G5 Dual 2 GHz | 4,5 GB Ram | 20" Alu Cinema Display | 10.5.6 | iPod touch 2G
Wanadoo livebox
26 april 2005 - 12:03    reactie #22
geplaatst door: Kapotlood
Zoals met alle nieuwe dingen zit er in Wanadoo Telefonie ook nog
kinderziektes, maar ik geloof wel dat dit goed wordt opgelost.
Ze zijn op dit moment bezig met de uitbreiding van hun eigen netwerk,
en vanaf juni/juli kun je volledig bellen via Wanadoo, en heb je KPN niet
meer nodig.

Ik verwacht eigenlijk (mócht het bellen via Wanadoo op dit moment tegenvallen)
dat de kwaliteit van Telefonie stukken beter wordt, nog vóórdat ze klaar
zijn met het uitbreiden van hun netwerk, en je KPN niet meer nodig hebt.

Maar zelfs al moet je kpn aanhouden voor de zekerheid, i.v.m. kinderziektes bij Wanadoo;
dan nóg ben je best aardig wat goedkoper uit.
- Je internetabbo is goedkoper (ik ben van Lite naar Family gegaan, wat ±5,- scheelt).
- Je telefonie-abbo is goedkoper (19,- per maand, tegenover 5 + 9 euro per maand.
(19,- is 100% KPN.... 5,- Wanadoo en 9,- KPN-budget)
- En als/zodra het bellen bij Wanadoo goed werkt, dan scheelt het alleen maar meer.

Er zullen vast wel betere abonnementen komen binnenkort, maar dit is toch al
een alleraardigst begin denk ik zo ;)

Mvg,
Joram

Nog een vraagje:
Kan iemand me vertellen of deze LiveBox-modem ook gelijk geschikt is voor meerdere
computers? Of kun je er maar 1 telefoon en 1 computer op aansluiten?

(Bewerkt door joram om 12:11, 26-04-2005)

Wanadoo livebox
26 april 2005 - 15:29    reactie #23
geplaatst door: Rens Keldermans
denk dat er maar 1 computer aan kan, tenzij je ethernet kabel via
een netwerk laat lopen. Er zit maar 1 netwerkaansluiting op.
Hopelijk zijn de kinderziektes er gauw uit, heb zelf ook gemerkt
dat er af en toe een galm op de lijn zit. Maar goed Wanadoo heeft
natuurlijk zelf al het boetekleed aangetrokken (10 euro korting) en
ik neem aan dat ze er al wat aan doen!  :music:
In theorie zijn praktijk en theorie gelijk, maar in de praktijk blijkt deze theorie vaak niet te kloppen!
 iMac 20" 2.66 en MacBook Pro
Wanadoo livebox
26 april 2005 - 16:03    reactie #24
geplaatst door: macskate
Heb zelf een switch aan de LiveBox gehangen voor meerdere computers.
(Switch(bekabeld) was geloof ik ongeveer 40 euri, het werkt verder prima)

(Bewerkt door macskate om 16:05, 26-04-2005)

G5 Dual 2 GHz | 4,5 GB Ram | 20" Alu Cinema Display | 10.5.6 | iPod touch 2G