Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 12:19    reactie #50
geplaatst door: MacFrankie
Ik heb jarenlang probleemloos internet gehad, dat was Wanadoo ADSL via het KPN netwerk. Toen heb ik Wanadoo Family met Telefonie genomen. Drama! Het blijkt bij 80% van de klanten redelijk te werken, bij 20% dus niet. Telefonie was een ramp. Het vaak niet kunnen bellen en geen nummerweergave waren de minst erge problemen. Het telefonisch niet bereikbaar (zonder het te weten) hebben mij ertoe genoodzaakt de splitter die ik nog had voor de LiveBox te schakelen. Na maanden helpdeskgerommel ben ik van het telefoniedeel van mijn abonnement afgekomen.

Daarna had ik 3 maanden probleemloos internet via de LiveBox. Totdat er weer eens zo'n fantastische LiveBox update kwam (is niet tegen te houden). Sinds ruim een maand heb ik weer veel problemen, waar het enorm verminderde Wifi bereik het grootste probleem is. En de helpdesk weigert het probleem te accepteren, omdat ik de geintegreerde Airport Extreme adapter gebruik (die het altijd goed heeft gedaan) ipv de meegeleverde USB Wifi adapter... Ik ga geen overbodige adapters op mijn computers installeren, dus mijn iMac gebruikt Airport en mijn PC laptop gebruikt de geintegreerde Intel WLAN adapter. IEEE 802.11g is een standaard, dus dat praat allemaal met elkaar...

Mijn advies: neem geen Wanadoo Family! Binnenkort ga ik verhuizen naar een plaats waar Wanadoo geen eigen netwerk heeft, en kan ik er gelukkig weer vanaf! Wat een rampenproduct, Wanadoo gebruikt klanten om te testen, en de helpdesk is onkundig en schuift eigen fouten af op klanten.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 12:45    reactie #51
geplaatst door: PuLse
Hey,

Ik heb hier sinds kort Mobistar ADSL Talk (België). Hiermee bel je onbeperkt via je gewone telefoonlijn (dus geen VoIP) en heb je ADSL. Ook krijg je er een Mobistar Livebox bij (zelfde als Wanadoo Livebox). Toen ik de modem inschakelde, viel mij het lage wifi bereik ook op! In vergelijking met mijn US Robotics 9106 modem viel het erg tegen!  :mad:

Is dit nu toevallig? Of is er dan een probleem met alle Liveboxen?

Powerbook 17" - iPod 20Gb 3G
Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 13:30    reactie #52
geplaatst door: MacFrankie
De LiveBox (is een Sagem modem / router, via Google is het typenummer wel te achterhalen) heeft een PCMCIA / PC-CARD slot, waar een Wifi module in past. Standaard wordt slechts de Sagem Wifi module ondersteund.

Het vermogen kan middels firmware aangepast worden (het volgens de standaard maximum vermogen wordt vrijwel altijd geknepen). In oktober 2005 had Wanadoo het vermogen opgevoerd, waardoor ik op al mijn computers thuis probleemloos draadloos kon werken. Echter, in februari heeft Wanadoo een firmware upgrade doorgevoerd, waarna het draadloze bereik weer drastisch naar beneden ging. Ik kom met mijn iMac vaak niet het internet op door een te laag Wifi signaal.

Terwijl ik in de 3 jaar ervoor probleemloos draadloos internet had, maar dan met een Draytek draadloze modem / router. Het probleem zit in de (instelling van) de LiveBox!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 15:44    reactie #53
geplaatst door: gretvers
Ik heb ook wnanadoo en heb niets dan lof. Enorm snelle verbinding voor enorm weinig.

De probleemen van mensen met een wifi kaart er in lijken mij een beeetje onzin. Koop eeen wireless router van een paar tientjes. Dan werkt alles weer prima, en bespaar je twee euro per maand... Dat heb je er zo uit dus.

Ik zou echt niet weten waarom je niet wanadoo zou nemen. Tenzij je heel erg graag voetbal wilt kijken misschien en dus op versatel bent aangewezen. Wanadoo is de snelste en de goedkoopste op dit moment. Volgend jaar is heet weer een andere provider, dan stapt iederen weer massaal over.

Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 16:55    reactie #54
geplaatst door: MacFrankie
@gretvers:

Heb je aandelen Wanadoo???

Toen ik besloot Wanadoo Family te nemen, had ik een all in one modem / wireless router (Draytek). Met Wanadoo Family moet je, als je ten minste van ADSL2+ en telefonie gebruik wilt maken, de Wanadoo LiveBox gebruiken. Keuze heb je niet.

Omdat ik geen losse wireless router / access point heb, heb ik besloten de LiveBox met wireless optie te nemen. Dan verwacht ik ook dat deze goede wireless ondersteuning biedt, echter, dat is niet zo. Wanadoo zou er beter aan doen om de wireless optie uit het assortiment te schrappen. Dan was ik misschien iets meer tevreden geweest...

Maar ik heb de optie, ik kom er niet vanaf (jaarcontract, en als je je iMac op je LiveBox zet, heb je inderdaad een perfecte draadloze verbinding), dus is mijn conclusie over het totaalpakket: bagger!

Telefonie is slecht (wordt nog wel steeds aan gewerkt, zo is de lijnspanning onlangs verhoogd zodat nummerweergave op meer telefoons goed werkt), maar de beschikbaarheid komt niet boven het beta test niveau uit, het had niet live mogen zijn.

WLAN is slecht, 5 meter hemelsbreed, geen betonnen vloer, en dan een slechte verbinding? Dat is absurd! Weg met deze optie, levert alleen ontevreden klanten op.

Waar ik wel tevreden over ben, is de download snelheid. Ik heb 18 Mbps, en dat is leuk voor het downloaden van fixes / auto update / iso files / (demo)software / ...

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 17:33    reactie #55
geplaatst door: LaPasta
@ MacFrankie

Die optie van dat jaarcontract kan ik ook, maar als jij binnen twee maanden geen internet hebt kan je gewoon
opzeggen en anders gewoon doen op wanprestatie. Schrijf even naar Bart Rekers. Hoofd helpdesk. Toen ik daar een brief naar schreef was het sneller opgelost. Maar ik moet zeggen, de helpdesk kan veel beter.

LaPasta

Groet, Peter iMac 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo,  El Capitan | Macbook Pro 2,5 Ghz i5, Catalina | iPad 7th 32 Gb | iPhone SE 2016 32 Gb | Apple Watch SE 🍅
Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 17:59    reactie #56
geplaatst door: Cornalijne
Hm ok. bedankt voor de tips!

Alle installatiemateriaal uit de doos gebruikt, dus een ellendig kort kabeltje. etc. Er is mij wel tachtig keer gevraagd of ik wel echt op het punt heb aangesloten waar de kpn mn huis binnenkomt.  Ik heb hier een dubbele wandcontactdoos als enige telefoonaansluiting. Niks uit de grond dus wel uit de muur. Maar er is echt geen isra-punt of ander dingetje te vinden. En zeker niet in de meterkast.

Bovendien verklaart het niet dat het adsl-lampje nu wel brandt maar de verbinding er toch niet is. En dat ie niks 'ophaalt'.

Ze hebben kpn ingeschakeld om de lijn te testen op problemen, maar dat is helemaal vervelend want jemig de pemig wat een oncontroleerbaar proces en het gaat lang duren (zeggen ze al bij voorbaat).

Vandaag weer gebeld en gemaild dat ik wel op de hoogte gehouden wil
worden. Ik zal een volgende x naar Dirk vragen, en mogelijk een brief aan Bart sturen.

thnx

Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 21:03    reactie #57
geplaatst door: gretvers

Citaat
MacFrankie om 16:55, 21-03-2006
@gretvers:

Heb je aandelen Wanadoo???

Maar ik heb de optie, ik kom er niet vanaf (jaarcontract, en als je je iMac op je LiveBox zet, heb je inderdaad een perfecte draadloze verbinding), dus is mijn conclusie over het totaalpakket: bagger!

Waar ik wel tevreden over ben, is de download snelheid. Ik heb 18 Mbps, en dat is leuk voor het downloaden van fixes / auto update / iso files / (demo)software / ...

Nope geen aandelen, lijkt mij ook geen goed idee, want over een paar maanden is er wel een nwe aanbieder die een betere stunt heeft.

Ik snap niet dat je die wireless kaart niet uit je livebox sloopt, of de wireless functie uit zet. Koop een wirelssroouter en jebent van het gedoe af. Zoals zo vaak is bij dit soort smangestelde aanbiedingen de extra opties bagger. Gewoon niet gebruiken dus!

Wanadoo livebox
21 maart 2006 - 21:50    reactie #58
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
LaPasta om 17:33, 21-03-2006
@ MacFrankie

Die optie van dat jaarcontract kan ik ook, maar als jij binnen twee maanden geen internet hebt kan je gewoon
opzeggen en anders gewoon doen op wanprestatie. Schrijf even naar Bart Rekers. Hoofd helpdesk. Toen ik daar een brief naar schreef was het sneller opgelost. Maar ik moet zeggen, de helpdesk kan veel beter.

LaPasta

Ik heb wel internet, en formeel gezien door het WLAN het ook. Want vanuit de woonkamer heb ik een perfect signaal. Maar de iMac staat boven, niet in de woonkamer...



Citaat
gretvers om 21:03, 21-03-2006


...

Ik snap niet dat je die wireless kaart niet uit je livebox sloopt, of de wireless functie uit zet. Koop een wirelssroouter en jebent van het gedoe af. Zoals zo vaak is bij dit soort smangestelde aanbiedingen de extra opties bagger. Gewoon niet gebruiken dus!

Het wireless deel heeft zeer goed gewerkt, daarom wil ik dat terug. En een samengesteld apparaat is niet per definitie slecht, ik had zeer goede ervaringen met een Draytek alles in een!

Alleen denk ik dat ik idd een losse wireless router ga kopen, die ik ook als access point kan gebruiken... ook al gaat dat tegen mijn principes in, want ik heb de optie al, en die heeft zeer goed gewerkt! Maar, en dat is het grootste nadeel van de Wanadoo LiveBox, Wanadoo regelt de upgrades, zelf heb je daar helemaal geen invloed op, en de gevolgen zijn zeer groot.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Wanadoo livebox
22 maart 2006 - 18:23    reactie #59
geplaatst door: Cornalijne
Even melden hoe het afliep:

Het probleem is keurig opgelost! Ik type dit van mn eigen mac over de wanadoo lijn. Telefonie werkt ook. Probleem lag bij kpn die in de buurtcentrale heeft lopen morrelen om een en ander weer werkend te krijgen. Buren weten er dus nu ook van... maar geen last gehad gelukkig.

Bovendien lag er hier gistermiddag bij thuiskomst een envelop van Wanadoo dat ze op de hoogte waren van een technische storing, dat ik natuurlijk niet hoef te betalen totdat het allemaal werkt, en bovendien dat ze me een vergoeding aanbieden voor het ongemak.

Zonnetje!
En oh wat heb ik me laten spoken door de rotverhalen en opsommingen van ellende met Wanadoo. Is dat een omgekeerde xs4all-hype? De helpdeskmedewerkers blijven callgirls (net als elders), maar buiten dat ben ik zeer te spreken over hoe dit allemaal ondanks problemen is verlopen.

vriendelijke groetjes,
Cornalijne

Wanadoo livebox
22 maart 2006 - 19:05    reactie #60
geplaatst door: mneerhout
Netjes opgelost dus,ook netjes dat je het zegt!
Wanadoo livebox
22 maart 2006 - 20:45    reactie #61
geplaatst door: MacFrankie
Daar waar ik kundige Wanadoo medewerkers aan de lijn heb gehad, ben ik altijd zeer correct behandeld. En hebben ze me ook wel eens goed geholpen. Helaas zit de techniek wel eens niet mee. Zo had ik eerst problemen met het signaal, dat lag aan de verbinding in de Wanadoo centrale. Vervolgens bleek mijn Siemens telefoon niet compatible te zijn met de LiveBox. En nu is het WLAN signaal te zwak. En telkens (per mail, bellen wordt te duur) afgepoeierd worden door helpdeskmedewerkers...

Maar goed te horen dat er nog installaties goed verlopen! Dat geeft een beetje hoop...

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!