Dank!
MacF
Je hoort gemengde verhalen over Wanadoo en Tiscalie telefonie,maar als je dat toch niet gebruikt, dan zit er naar mijn wetenniet echt veel verschil in kwaliteit. De service zal bij de een watbeter zijn, maar het instellen van het internet is nu niet echtde grootste uitdaging denk ik, hehe.Ik zit nu een aantal jaar bij Wanadoo, en heb nog nooit problemengehad met de verbinding. Maar ik denk dat je bij één van deze 2het best uit bent op dit moment.
Mvg,Joram
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van internl... is dat een dochterondernemingvan een grotere aanbieder toevallig?
www.speedlinq.nl
Wij bellen ook via de kabel en hebben dus geen extra kosten vanwege KPN-kabelhuur.
Een groot nadeel waar wij de laatste maanden tegenaan lopen is de vele keren dat we offline zijn. Dat is echt niet normaal meer! Soms een halve dag of nog langer. En dat bijna elke dag!
Maar die Wanadoo specificaties zijn ook niet verkeerd!
Ik zelf heb chello classic nu nog 4Mb/1Mb straks 8Mb/1Mb en ik heb in 3 jaar nooit echte problemen gehad.
Zelf heb ik ADSL Lite van KPN en ben er zeer tevreden over.
Inter.NL.net is een van de eerste, of de allereerste, internetaanbieder/backbone in Nederland. Nu onderdeel, of naam veranderd, van UUnet.Nog uit de tijd dat je naar amsterdam moest bellen met een 2400/9600 baud modem (lees: 0,001 MB/sec). Kon ook alleen zakelijk, tot XS4all als eerste kwam met prive-abonnementen.
Een dure grap tot ADSL/kabel kwam...Maar kwalitatief onberispelijk (zoals XS4all bij mij ook is). Iets waar ik nog een beetje aan twijfel bij de kabelaanbieders. Hoewel ik op dit moment toch zou kiezen voor zo'n all-in-one kabel abonnement. Echt veel goedkoper en zeker zo snel.
Tiscali, Wanadoo, Kabelfoon, Chello, Versatel, @Home en elke andere kabelinternet provider kun je bij voorbaat al vergeten. Die doen bewust niks aan service en kwaliteit - dat kost ze immers geld. Als het bij deze lui al werkt, dan heb je gruwelijke veel mazzel. Maar is er iets mis dan krijg je gegarandeerd gruwelijk veel problemen, ergernis en raak je veel geld kwijt.
Doe gewoon XS4ALL of direct ADSL (KPN), dan zit je goed.
En als je meer snelheid wil, dan moet je zeker niet ingaan op de goedkope ADSL2+ aanbiedingen die nu rondslingeren. In de praktijk valt dat erg tegen en je kan ervan uitgaan dat de prijzen straks weer omhoog gaan vanwege "onvoorziene" technische problemen.Het is wachten op een nieuwere DSL techniek of glasvezel. Dan krijg je tenminste ook een hogere upload.
Powerbooky om 11:43, 12-11-2005 Als het bij deze lui al werkt, dan heb je gruwelijke veel mazzel. Maar is er iets mis dan krijg je gegarandeerd gruwelijk veel problemen, ergernis en raak je veel geld kwijt.
ik weet niet precies hoe je aan deze wijsheid komt, maar met @home heb ik andere ervaringen. werkt prima. ik denk dat ik 2 keer per jaar geen verbinding heb. en dan is het vrij snel opgelost.wat me bij @home wel opvalt is dat ze de problemen slecht oplossen. ik weet nu zo langzamerhand dat ik gewoon een nieuw IP adres moet hebben en vraag daar ook meteen om, maar de helpdeskmedewerkers komen daar niet op.
(Bewerkt door Nicci om 13:03, 12-11-2005)
Want dat moet gezegd in de 1,5 jaar nog nooit eruit gelegen qua verbinding en altijd een constante lijn!!!!en de beloofd snelheid wordt -10% -20 % altijd gehaald!!!
Ik heb xs4all en ben blij ermee.De hoge kosten van de kwalitatief betere providers zit hem niet alleen in de aardig jongens en meisjes achter de telefoon die percies weten wat ze moeten zeggen, maar vooral in de inovatieviteit van deze bedrijven om proberen internet en mail steeds veiliger te maken en bijv. om een goede manier spam en virus vrij.Vooral in dat soort extra service gaan de meeste kosten zitten.
Plus ik vind dat je niet moet vergeten dat xs4all een bedrijf is war zeer actief strijd voor de rechten van de internet gebruiker en dat steun ik graag.
Op de naam van verschillende providers hier op het forum zoeken kan al erg verhelderend werken.
Ik zit zelf met grote tevredenheid bij Tiscali op de 4000/640 connectie voor 30 euro inclusief twee telefoonlijnen met gratis onbeperkt bellen binnen Nederland.Prima connectie, erg goede Mac-helpdesk (!) maar voor jou waarschijnlijk te langzaam.Hoewel ik me wel afvraag waar een hogere snelheid voor nodig is, voor algemeen gebruik is dit al overkill.
Over Wanadoo zijn trouwens wel horror-verhalen hier op het forum te lezen, maar daarbij moet je natuurlijk ook voorzichtig zijn omdat het hier ook om subjectieve ervaringen gaat.[/news]
Ik was in september van KPN naar Versatel gehopt. Het begon er al mee dat het niet door de installateur wekend werd opgeleverd. Vervolgens alleen maar loze toezeggingen van die gasten van Versatel, na 3 dagen zou het werken, dan na weer de volgende dag, dan weer, na 6 dagen, dat wrede weer 6 werk dagen en vervolgens elke dag gebeld en het zou elke dag de volgende dag werken.
Ik heb ze vervolgens per aangetekende brief gesommeerd de problemen op te lossen en toen ze daar ook niet op reageerde heb ik de overeenkomst op grond van wanprestatie ontbonden. Ik ben vervolgens weer terug gehopt naar KPN. Na twee maanden geen ADSL gehad te hebben zit ik nu weer bij KPN. KPN is dan wel wat duurder, maar het werkt tenminste.
Er zijn natuurlijk ook wel mensen die geen problemen hebben met Versatel, maar de kans dat het mis gaat is bij Versatel volgens mij wel heel groot.