Het euvel verdwijnt weer spontaan, websites werken dan opeens weer allemaal zoals het hoort. Daarna treedt het probleem ook weer spontaan op. Je zit maar te wachten en te klikken, maar er gebeurt niets, of je krijgt eindelijk een website na 10x proberen.
Ik hoef jullie niet te vertellen dat dit echt SUPER irritant is!!!
Verdere info:
-Apple router die prima werkt-verbinding (streepjes) is continue zeer goed-Ziggo aanbieder-Ipad werkt op dezelfde momenten prima (zelfde websites)-ligt niet aan websites, want ik probeer veel verschillende
Iemand bekend met dit fenomeen? En is er een oplossing?
MacFrankie om 23:16, 24-08-2014Welke sites?Welke browser?Plugins?Java / Flash / Silverlight?
Ik versta je niet helemaal goed want ik ben een digibeet.
Het is bij alle websitesBrowser = Safari
De andere 2 vragen kan ik niet beantwoorden. Kan ik dat ergens vinden op mijn Mac?
Je zou ook Firefox of Chrome kunnen gebruiken.
kiopoula om 9:46, 25-08-2014Een extensie kan het probleem zijn. Je kunt die even uitzetten om te zien of het dan is verbeterd. Dit doe je in Safari door via het voorkeuren menu het tabblad extensies op te roepen. In de rechterbovenhoek van dat scherm zie je een aan/uit schuifje. Zet deze op uit om alle extensies uit te schakelen. Is het probleem hiermee verdwenen?
Dank voor je suggestie! Ik heb het geprobeerd, maar het maakte helaas geen verschil.
NB: denk je dat ik het schuifje van de extensies weer het beste op "aan" kan zetten?
Flix om 10:30, 25-08-2014Het lijkt mij een DNS probleem.Hier meer info; ik hoop dat het niet te technisch is:http://support.apple.com/kb/TS3408?viewlocale=nl_NL&locale=en_UShttp://computers.tutsplus.com/tutorials/how-to-fix-slow-and-non-loading-webpages-in-safari--mac-51338Je zou ook Firefox of Chrome kunnen gebruiken.
Thanks! Als ik het zo lees, kan dit het weleens zijn. Ze begrijpen mijn frustraties door niet ladende websites in ieder geval erg goed..
Het is me wel iets te complex, dus ik ga een hulplijn inschakelen om dit te proberen.
Speelt het DNS probleem niet bij Firefox/Chrome? En vind je dat een betere optie dan het DNS probleem oplossen?
NB: ik heb net ook een demo van de Mackeeper gedaan. Ondanks 80 opgeloste problemen heb ik er volgens de keeper nog 1800 over... Alle seinen stonden op rood: onveilig, traag en vies. Het lijkt erop dat ik dit ook moet gaan doen. Of lijkt het zo erger dan het is (en is dit een commerciële truc)?
Als je zelf iets wilt onderzoeken, draai dan EtreCheck en plaats het resultaat hier.http://www.etresoft.com/etrecheck
Je DNS instellen is eigenlijk een piece of cake. Hier een heel duidelijk filmpje wat je laat zien hoe het moet. Dit geldt voor alle OSX versies vanaf 10.5. (misschien zelfs wel 10.4 nog)
(Bewerkt door Sypie om 23:43, 25-08-2014)
@ardie: Het kan zijn dat je provider een brakke DNS-server heeft. Een DNS-server die niet heel snel bijgewerkt is of die gewoon niet alle verkeer aan kan, het zou zomaar kunnen.
Heel vaak zie ik dat de DNS ingesteld wordt op het adres van het modem (192.168.xxx.xxx of 10.0.xxx.xxx) Dat is leuk maar je modem is natuurlijk geen DNS-server. Wat je modem wel doet is de DNS forwarden naar de DNS van de provider. Dit duurt altijd langer dan wanneer je direct vanaf je computer een DNS-server aanspreekt.
(Bewerkt door kiopoula om 10:00, 26-08-2014)
Sypie om 23:43, 25-08-2014MacKeeper maakt meer stuk dan dat het repareer. Het is in ieder geval geen verbetering voor je systeem, ook al laat het programma jou denken dat het dat wel is.Je DNS instellen is eigenlijk een piece of cake. Hier een heel duidelijk filmpje wat je laat zien hoe het moet. Dit geldt voor alle OSX versies vanaf 10.5. (misschien zelfs wel 10.4 nog) (Bewerkt door Sypie om 23:43, 25-08-2014)
Dat filmpje is super, thanks! Maar geloof het of niet, ik kom er nog steeds niet helemaal uit..
Ik heb alles tot 1:00 in het filmpje gedaan. Daarna zie je in het filmpje Quick Time Player, en gaan ze naar het icoontje links naast een icoontje dat volgens mij Time Machine heet. Maar dat icoontje zie ik helemaal niet? Hoe kom ik nu verder?
@iedereen die gereageerd heeft: thanks guys & girls!
Als je alles tegelijk verandert heb je geen idee of en hoe je oorspronkelijke probleem opgelost is.
Om op Izwid's vraag in te gaan: Het lijkt geen DNS-probleem, maar een DNS prefetching probleem.Firefox gebruikt ook al heel lang default dns-prefetching, dus of de browser zoveel uitmaakt weet ik niet.
[Overigens zijn veel modems wel degelijk DNS-server (mijn fritz-box in ieder geval wel, erg handig dat ik mijn apparaten in mijn thuisnetwerk gewoon op naam kan benaderen...).]
jtk om 19:39, 26-08-2014Dat filmpje is OK maar de tweede stap (PandaPow, met dat driehoekje bovenin) is niet nodig. Dus: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (of een ander paar DNS adressen) invullen, netjes afsluiten en 't is gedaan. Mogelijk moet je wel je systeem herstarten en/of Safari resetten (Menu Safari, Stel Safari opnieuw in ...) om er voor te zorgen dat alle opgeslagen oude gegevens weg zijn en de nieuwe instelling effectief is.
Okay thanks. Dan kan ik zeggen dat dit gelukt is. Helaas heeft het géén effect gehad Nog steeds hetzelfde euvel: websites die niet openen, een URL balk die vanaf links blauw wordt, maar dan blijft hangen en een wit scherm.
kiopoula om 9:59, 26-08-2014De argumenten dat het hier aan de DNS van de provider zou liggen houden m.i. geen steek. TS geeft immers aan dat zijn iPad deze problemen niet heeft. Wanneer die iPad gebruik maakt van dezelfde internetverbinding als die van de MacBook zal het probleem in de MacBook of verbinding van de MacBook met de modem/router gezocht moeten worden.(Bewerkt door kiopoula om 10:00, 26-08-2014)
Dit is dus inderdaad het punt. Aan de provider kan het nauwelijks liggen, want met de iPad geen problemen om op dezelfde sites te komen. Aan de websites zelf ook niet, want ook die werken prima op de iPad. Beide maken gebruik van dezelfde (Apple) router, dus ook daar kan het eigenlijk niet aan liggen.
Logisch redenerend zal dus vooral aan de MacBook zelf moeten liggen.
Iemand nog suggesties?
(een alternatief voor Safari, bijvoorbeeld Chrome, moet ik nog uittesten, wordt vervolgd)
Izwid om 8:03, 27-08-2014Citaatkiopoula om 9:59, 26-08-2014De argumenten dat het hier aan de DNS van de provider zou liggen houden m.i. geen steek. TS geeft immers aan dat zijn iPad deze problemen niet heeft. Wanneer die iPad gebruik maakt van dezelfde internetverbinding als die van de MacBook zal het probleem in de MacBook of verbinding van de MacBook met de modem/router gezocht moeten worden.(Bewerkt door kiopoula om 10:00, 26-08-2014)Dit is dus inderdaad het punt. Aan de provider kan het nauwelijks liggen, want met de iPad geen problemen om op dezelfde sites te komen. Aan de websites zelf ook niet, want ook die werken prima op de iPad. Beide maken gebruik van dezelfde (Apple) router, dus ook daar kan het eigenlijk niet aan liggen.Logisch redenerend zal dus vooral aan de MacBook zelf moeten liggen.Iemand nog suggesties?(een alternatief voor Safari, bijvoorbeeld Chrome, moet ik nog uittesten, wordt vervolgd)
Treden de problemen toevallig op NADAT MacKeeper was geïnstalleerd? Of heb je een antivirus pakket geïnstalleerd, en de "beveiliging" op maximaal gezet? Of is er een ander "handig tooltje" gebruikt (MonoLingual, Clean My Mac, CCleaner, ...)?
Belangrijke les voor iedereen, vooral Mac newby's:Hou je Mac vrij van troep, zet NOOIT MacKeeper of andere troep op je systeem, het maakt niks, het maakt alleen kapot!
Maak een backup van al je belangrijke zaken, wis je Mac, installeer deze opnieuw, en zet al je data (dus niet je programma's) terug. Eventueel benodigde programma's weer opnieuw installeren.
MacFrankie om 11:27, 27-08-2014Ik denk dat er hier oplossingen worden aangedragen voor niet bestaande problemen!Treden de problemen toevallig op NADAT MacKeeper was geïnstalleerd? Of heb je een antivirus pakket geïnstalleerd, en de "beveiliging" op maximaal gezet? Of is er een ander "handig tooltje" gebruikt (MonoLingual, Clean My Mac, CCleaner, ...)?Belangrijke les voor iedereen, vooral Mac newby's:Hou je Mac vrij van troep, zet NOOIT MacKeeper of andere troep op je systeem, het maakt niks, het maakt alleen kapot!Maak een backup van al je belangrijke zaken, wis je Mac, installeer deze opnieuw, en zet al je data (dus niet je programma's) terug. Eventueel benodigde programma's weer opnieuw installeren.
Nee, de problemen zijn van vóórdat ik MacKeeper had geïnstalleerd. En na de heel heldere input die ik kreeg op dit forum heb ik het meteen weer verwijderd..
Pieterr om 22:13, 25-08-2014Als je zelf iets wilt onderzoeken, draai dan EtreCheck en plaats het resultaat hier. http://www.etresoft.com/etrecheck
Had je dit al bekeken/geplaatst?
Zou je de suggestie van slechtkwast van 27-08, 09:17 uur niets eens proberen zodat je in ieder geval al kunt uitsluiten dat het niet aan de interne airport van de MacPro ligt.
citaat slechtkwast: 'MacBook Pro verbinden met een Lan kabel wat doet de browser dan?'
omdat je zegt dat je een digibeet bent: een LAN kabel is een Ethernet kabel volgens UTP standaard.zie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/4/8/6/9000000011626843.jpg