Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
26 oktober 2004 - 16:56    reactie #25
geplaatst door: gerwin
Ja ja, je hebt het van tevoren zien aankomen, je vindt het onzin, maar je hebt geen argumenten, en als smoes verzin je dan dat je daar geen zin in hebt, en dan ook nog beweren dat het aan mij ligt.:happy:
En vertel dan eens wat dat over mij zou zeggen? Of heb je daar ook geen zin in?
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
26 oktober 2004 - 16:58    reactie #26
geplaatst door: Brian Zaal
heb al wat jaartjes prima ervaringen met xs4all.
zoals gezegd niet de goedkoopste, maar naar mijn mening wel de beste.

:thumbs-up:  :thumbs-up:

Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
26 oktober 2004 - 17:01    reactie #27
geplaatst door: Flix
Nu, heel kort; dat een bedrijf iets of iemand sponsort, betekent niet dat ie dan automatisch recht krijgt op het gedachtegoed, uitgangspunten, etc van de gesponseerde; het is geen slavernij. Kijk maar eens wat voor onafhankelijke geesten werken/werkten voor BoF, die 'verkopen' zich niet.
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
26 oktober 2004 - 17:08    reactie #28
geplaatst door: KJ
Oi, Felix! Die opmerking over slavernij is een beetje misplaatst. Ik kan wel begrijpen dat het voor een leek wel dubieus lijkt als een sponsor ook als beste uit de bus komt. Niet iedereen weet uit welke cultuur XS4All is onstaan.
KJ
Set your mind to elegant electronic music: http://www.eevolute.com
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
26 oktober 2004 - 17:12    reactie #29
geplaatst door: gerwin
Nee, ok, met je eens, maar wel in dit specifieke geval: BoF en XS4ALL zijn wat mij betreft integere organisaties, en dan geloof ik wel dat de test eerlijk is verlopen. Maar dat is allemaal een beetje 'onderons': Jij en ik kennen BoF en XS4all. Voor iemand die niet weet waar BoF en xs4all voor staan, wordt het argument een beetje zwak. Verwissel BoF en xs4all maar eens door CNN en Hotmail, en de argwaan lijkt al een stuk minder onterecht.
Maar om even te citeren uit een andere draad in dit forum: "Let's go bowling".
Hup hup XS4ALL, ofzoiets.
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
26 oktober 2004 - 18:24    reactie #30
geplaatst door: ISS
Negatieve ervaringen worden zeven maal vaker doorverteld dan positieve ervaringen.

Wat ik met bovenstaande opmerking bedoel is het volgende:

Mensen laten alleen maar iets weten als ze ontevreden zijn, want dat verwacht je niet. Een goede ervaring is normaal en dus niet interessant om te vertellen.

Kortom, volgens mij zijn alle consumenten-ISP's allen even goed of slecht. De helpdesk kan weleens verschillen, maar vaak is het toch ook de klant die debet is aan het probleem. Verkeerde instellingen e.d. Een 'goede' helpdesk, tsja.. wat is goed? Een goede helpdesk is volgens mij dat men met zowel onervaren als met erg ervaren klanten goed overweg kan.

Zelf heb ik al jaren Chello Classic en ik ben daar erg tevreden mee. Over Chello hoor je alleen maar slechte dingen, logisch: tevreden klanten blijven klant en hoor je niet.

En prijstechnisch gezien hebben de kabelproviders een streepje voor: meer snelheid voor minder geld.

Tip: let op acties, laat je niet afschrikken door 'tijdelijke acties'. Er zijn altijd wel acties, bij UPC krijg je bijvoorbeeld korting (internet + tv + telefonie = nog meer korting).

Let's think positive!
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
26 oktober 2004 - 20:11    reactie #31
geplaatst door: Neuroteck
Ik heb Tiscali, werkt prima nooit geen gezeur, rekeningen kloppen, hebben de ballen verstand van Apple ( helpdesk ) lange wachttijden voor die helpdesk, geen overbodig spamgezeik, leuke kleurstelling ( slaat idd nergens op ) maar als Mac gebruiker raadt ik je XS4ALL aan, simpeweg de beste, maar ik blijf lekker bij Tiscali want mijn werk zit bijna naast het hoofdkantoor en als ze me niet goed helpen dreig ik gewoon met de mededeling dat ik elke morgen koffie kom drinken.  
The power of the Darkside !!!!
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
27 oktober 2004 - 10:36    reactie #32
geplaatst door: Toivo
@ISS, dat is wel een heel erg versimpelde voorstelling van zaken.

Er zijn wel degelijk verschillen tussen ISP's, verschillen die ook heel goed objectief te meten zijn. Organisaties als de Consumentenbond, Tros Radar en Vara's Kassa besteden daar regelmatig aandacht aan. Men kijkt dan naar de technische kwaliteit van de verbindingen, de beschikbaarheid en het aantal storingen van ADSL- of kabeldiensten (gegevens die uit een vast panel van gebruikers worden verkregen) en natuurlijk de kwaliteit van de helpdesk.

En wat betreft je stelling over negatieve ervaringen die zeven maal vaker zouden worden doorverteld dan positieve ervaringen: ik heb geturfd, en het aantal positieve uitingen over providers overstijgt in deze thread ruimschoots het aantal negatieve uitingen: ik heb 12 positieven geteld over XS4ALL, Demon, KPN ADSL Direct, Tiscali en chello (jijzelf), en slechts één negatieve.

Overigens heb ik juist geleerd dat de mens juist geneigd is de positieve ervaringen in zijn leven beter te onthouden dan negatieve. Dat kan ik maar slecht rijmen met jouw stelling.

Maar goed, laten we bovenstaande even allemaal opzij schuiven en aannemen dat je stelling klopt. We horen dan ook zeven maal vaker negatieve dan positieve uitlatingen, zou je denken. Maar als ik dan het aantal negatieve uitlatingen ga turven, dan zie ik plotseling toch verschillen. Over de ene provider wordt vaker geklaagd dan over de andere. Mag ik dat aantal nemen als maatstaf voor de kwaliteit? Dus hoe minder negatieve dingen, hoe beter?

Zo niet, dan helpt de volgende anekdote misschien wat. Twee jaar geleden was ik chello na de zoveelste storing he-le-maal zat, en omdat ik hen telefonisch niet kon bereiken toog ik naar het UPC Service Center dat hier in Leeuwarden zit.

Wie schetste mijn verbazing? Het was er druk. Smoordruk. Allemaal mensen in de rij om geholpen te worden! Zou het gratis zijn? Met het zweet op het voorhoofd werkte een man achter de balie, en allengs werd me de situatie duidelijk - al die mensen daar waren er met het zelfde doel als ik: ze wilden van UPC af. Er kwamen mensen met plastictasjes waarin decoders en modems zaten. Daad bij het woord.

Ik kan me niet voorstellen dat ál die mensen (het waren er zo'n tien tot vijftien) collectief ongelijk hadden. En ik weet zeker dat als ik ze toen had gevraagd: "Denkt u dat alle ISP's even goed of slecht zijn?" ze met een beslist 'Nee!' hadden geantwoord.

Maar ja. Ik weet het niet zeker. Ik heb het ze niet gevraagd.

Toivo.

Time is nature's way of keeping everything from happening at once.
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
27 oktober 2004 - 13:04    reactie #33
geplaatst door: Bomb
Precies Toivo,


(Bewerkt door Bomb om 14:46, 27-10-2004)

Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
27 oktober 2004 - 19:02    reactie #34
geplaatst door: Turver

Citaat
ISS om 18:24, 26-10-2004
Negatieve ervaringen worden zeven maal vaker doorverteld dan positieve ervaringen.

Dat in combinatie met alle pro-XS4ALL-geluiden zet XS4ALL nog meer in het zonnetje!

Turver (ook een zeer tevreden XS4ALL-gebruiker)

- But I could be anybody.
- No you couldn't sir. This is Information Retrieval.
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
27 oktober 2004 - 19:47    reactie #35
geplaatst door: bcvthul
Als het (nog) kon zou ik voor Cistron kiezen. Echter Cistron stopt er mee. XS4ALL heeft het over genomen.
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
27 oktober 2004 - 20:12    reactie #36
geplaatst door: HLM
Al sind 98 eerst wxs daarna Planet asdl nooit problemen gehad een keer de helpdesk nodig gehad keurig geholpen hier draaien een windows, 2 Imac en powerbook via draytek 2200we router zonder problemenen dat willen we zo houden   :thumbs-up:  
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
27 oktober 2004 - 20:22    reactie #37
geplaatst door: Berik
al bijna 10 jaar zeer tevreden over xs4all, en ze snappen ook nog eens iets van mac...
:music:  :thumbs-up:  :cool:
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
28 oktober 2004 - 13:48    reactie #38
geplaatst door: tantepoes

Citaat
erik bannenberg om 20:22, 27-10-2004
al bijna 10 jaar zeer tevreden over xs4all, en ze snappen ook nog eens iets van mac...
:music:  :thumbs-up:  :cool:

Dat is helemaal waar, hun Macsupoort is super.

MBP
Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
28 oktober 2004 - 14:18    reactie #39
geplaatst door: daankragt
wij hadden eerst Solcon maar de rekeningen klopte voor geen snars, gaan binnenkort over op planet internet.

(Bewerkt door daankragt om 14:20, 28-10-2004)

Welke ADSL provider is het beste (ook in helpdesk)
28 oktober 2004 - 20:32    reactie #40
geplaatst door: tantepoes

Citaat
daankragt om 14:18, 28-10-2004
wij hadden eerst Solcon maar de rekeningen klopte voor geen snars, gaan binnenkort over op planet internet.

(Bewerkt door daankragt om 14:20, 28-10-2004)

Weet je dat zeker.........??? Voor XS4ALL zat ik bij Planet. Mijn ervaring met hun is dat als je ze echt nodig hebt, of bij het nakomen van gemaakte afspraken ze niet thuis gaven! (Is wel zeven jaar geleden.....)

MBP