Tot voor kort had ik Telfort als telefonie/internet-provider, maar ben sinds een maand overgestapt op all-in-one van Ziggo. Werkt allemaal prima.Telefoon werd al snel overgeschakeld, e-mail via Telfort zou tot vandaag lopen.En kijk: sinds vandaag kan ik dus niet meer e-mailen.
Van alles geprobeerd aan te passen, in de accountsettings van zowel Entourage als Mail, maar niets helpt.Een uur lang ondersteund door de dienst ZiggoPlus (65 cent per minuut, maar ze doen het professioneel, met behulp van Netview) - ook zij krijgen het niet voor elkaar.
Gekker nog: zelfs via Webmail van Webreus kan ik niet bij mijn mail komen.
Iemand hier ervaring mee?De gouden tip?
Providers blokkeren vaak andere SMTP servers in verband met misbruik van hun mailservers voor spammers.
@Sypie: SMTP is alleen voor uitgaande mail. De meeste providers blokkeren verkeer naar hun SMTP servers als de client niet op hun netwerk zit, en sommige providers blokkeren zelfs al het verkeer naar poort 25, tenzij het naar hun eigen SMTP server is.
In dit geval heeft het denk ik niks met settings te maken, bel Webreus maar eens. Misschien heeft die als een soort beveiliging ingesteld dat je via een Telfort netwerk je mail benadert. En dat doe je nu niet meer.
Ik voel me altijd redelijk dom als het over dit soort onderwerpen gaat. Zo kan ik er nog steeds niet de vinger achter krijgen wat nu precies de taakverdeling is tussen Webreus en Ziggo (heten ze niet allebei providers?), of ik het ook met één van beiden af kan, en langs welke route de in/uitgaande mailberichten lopen.
Zoals gezegd: van Webreus moet ik pop en smtp instellen op mijn eigen domeinnaam. Vervang ik dat trouwens door ziggo dan kom ik niet verder.
Het lijkt me ook waarschijnlijk dat het aan een instelling bij Webreus ligt. Dat ze veiligheidshalve alleen contact via Telfort toestaan, daar kan ik me iets bij voorstellen, ik wist niet dat een dergelijke check bestond.Ik heb ze inmiddels bericht gestuurd (je kunt ze niet bellen) dus nu is het afwachten.Mijn hoop was intussen dat iemand hier het al eerder bij de hand had gehad.
Maar aangezien je webmail ook niet meer werkt, zou ik toch eens contact opnemen met Webreus!
Zal ik wel weer op mijn geweten hebben.
dM
lool
Ze hadden wel sneller in de lucht kunnen komen door een back up te plaatsen, maar ik kreeg de volgende boodschap:
------------------------------------------------------------------------------------------- De harde schijf is gecrasht op 3-1-2011. Hierdoor is de server uitgevallen.
Nu zijn wij aan het proberen om de data te redden van de disk. Dat is beter dan een backup terugzetten, omdat de backup enkele dagen oud is.
Helaas duurt het redden van data erg lang, omdat diskcontroles zeer traag lopen. Zo snel er nieuws is laten wij het weten. -------------------------------------------------------------------------------------------
Waarbij ik overigens geen idee heb of andere hosting-providers daar gebruiksvriendelijker in zijn. Iemand een tip?
Laatste melding:
-------------------------------------------------------------------------------------------05-01-2011 09:00 Update4: Het kopieren van de data zal normaal gesproken nog maximaal 12 uur duren waarna de diensten on-line komen. We hopen natuurlijk dat het sneller gereed is.
05-01-2011 06:45Update3: De data wordt nu al geruime tijd geexporteerd naar een nieuwe schijf. Dit gaat helaas nog lang duren.
04-01-2011Update2: De disk is beschadigd, maar het is nog niet duidelijk of de data gered kan worden, de diskcontroles lopen nog steeds.
03-01-2011 18:00Update: er wordt gepoogd de data van de harddisk te herstellen, voordat een backup wordt teruggezet
03-01-2011 15:00Harde schijf is defect, hardware wordt vervangen--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoezo, Paulusch, is dit dermate abnormaal? Shit happens - of mag zoiets eigenlijk niet voorkomen?
fred44nl om 14:33, 4-01-2011@MacFrankiemaar er staat toch: "dat ze gisteren een HD-crash hadden"
Klopt, maar een HD crash leidt vaak tot een systeemcrash (data is vaak gemirrord of RAID5, de systeemdisk is vaak niet gemirrord).
Als ik een professionele dienst aan zou bieden, zou ik mijn data toch zeker veiligstellen, zodat klanten geen of zo weinig mogelijk data verliezen. Dus minimaal RAID5 en dagelijkse backups, en daarnaast ook een restore plan. Want heel vaak blijkt dat je niks kunt met je backups als er niet aan bepaalde randvoorwaarden voldaan is.
Paulus om 7:15, 6-01-2011Hè, hè, vanochtend draait de handel eindelijk weer normaal.We zijn 2,5 dag verder....
Typisch een bedrijf dat misschien wel backups maakt (alleen niet frequent genoeg), maar nog nooit een restore (test) heeft uitgevoerd. Het restore plan ontbreekt, en dat heeft geleid tot dit "drama".
fred44nl om 10:16, 6-01-2011je zult maar een bedrijfje hebben, dat grotendeels van internet en alles wat daar bij hoort, afhankelijk is.dan hang je gewoon, zo simpel is dat.
Paulus om 7:15, 6-01-2011Hoezo, Paulusch, is dit dermate abnormaal? Shit happens - of mag zoiets eigenlijk niet voorkomen?
Yep, dit is abnormaal.Ik heb het bij mijn provider ook wel eens gehad dat er een HD stuk ging.1,5 uur later was alles weer in de lucht.
2,5 dag is absurd lang.Het is niet te hopen dat de serviceverlener een Service Level Agreement heeft met een online verplichting van 99,5% of 99,9% en binnen 4 uur hersteld.Als dat zo is, dan zitten ze nu al behoorlijk in de shit en dan is het jaar nog maar net begonnen.
Resteert de vraag: iemand een tip voor een betrouwbaarder hosting provider, met gunstige prijs/prestatie-verhouding?
Liefst een die ook wat gebruiksvriendelijker is, ofwel: met een voor semi-deskundigen overzichtelijk aanbod van functionaliteiten plus begrijpelijke uitleg.(Vóór mij mailing weer helemaal goed liep had ik nog een dag extra vertraging; ze hebben op een obscure plek wel wat instructies staan over de POP- en SMTP-instellingen voor diverse e-mail-programma's, maar nou weer net niet voor Entourage...)
(Bewerkt door Paulus om 17:55, 8-01-2011)