geplaatst door: pppettterrr
Ik ben in het bezit van Ziggo alles in 1 Plus met een download snelheid van 60 Mbps maar ik heb net het idee dat het na verloop van enige tijd "vol" loopt, ik zie de snelheid dan sterk terug lopen.

Op m'n Ziggo (Cisco 3925) modem zit een bekabelde IMac (software op laatste level), een bekabelde printer allen via een Netgear 1 Gigabit switch,  een bekabelde Dahua NVR recorder rechtstreeks op de Cisco 3925. Op de Dahua NVR is 1 IP-camera aangesloten.

Als ik alles uitzet en vervolgens weer inschakel dan haal ik de snelheid van 60 Mbps maar na verloop van enige dagen zie ik de snelheid dalen. Ziggo heeft het Cisco modem meerdere keren vervangen evenals onderdelen in de netwerk kast (in straat).

Op het moment dat de snelheid traag begint te worden is een reset van alles weer voldoende om weer op 60 Mbps te komen maar ik blijf dit vreemd vinden.

Heb het wifi gedeelte al eens een keer een poosje uitgeschakeld maar het probleem blijft dus daar zit ik vooralsnog niet aan te denken.

Zou m'n NVR met IP-Camera dit kunnen veroorzaken? Je zou dan verwachten dat je meteen problemen hebt en niet na enige tijd maar wil dit zo langzamerhand wel uitsluiten. Hoe kan ik zien wat de belasting is aan netwerk verkeer wat te maken heeft met de NVR en IP-camera?

Indien de snelheid terug gevallen is tot een lagere waarde en ik koppel de NVR los van de Cisco dan blijft het probleem en komt de snelheid niet aan de 60 Mbps.

De reden dat ik de NVR gekoppeld heb met de Cisco is om op m'n IMac de beelden van de NVR te kunnen bekijken.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt voor de reacties,

Peter.

Ziggo / Cisco 3925 snelheid probleem - snelheid loopt terug
15 maart 2013 - 17:19    reactie #1
geplaatst door: Backspin
Als je, op het moment dat d snelheid lager is geworden, alleen het upc-modem herstart en de rest niet, is je verbinding dan daarna weer snel? Of blijft die dan langzamer?
apple certified system administrator - http://www.backspin.nl
Ziggo / Cisco 3925 snelheid probleem - snelheid loopt terug
15 maart 2013 - 18:02    reactie #2
geplaatst door: pppettterrr
Alleen het ziggo modem resetten is voldoende om de hoge snelheid weer terug te krijgen.

Groetjes,

Peter

Ziggo / Cisco 3925 snelheid probleem - snelheid loopt terug
16 maart 2013 - 09:39    reactie #3
geplaatst door: pppettterrr
Heeft er verder nog iemand ideeën wat ik zou kunnen proberen ?

Groetjes,

Peter

Ziggo / Cisco 3925 snelheid probleem - snelheid loopt terug
16 maart 2013 - 09:49    reactie #4
geplaatst door: Robert
Kan je niet simpelweg kijken wat er gebeurt als je er wat tussenuit haalt?

Je hebt zelf volgens mij achterdocht naar je NVR met IP-Camera, dus die zou ik eerst eens er tussenuit  halen...

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Ziggo / Cisco 3925 snelheid probleem - snelheid loopt terug
16 maart 2013 - 10:27    reactie #5
geplaatst door: pppettterrr
Robert:

Eerlijk gezegd twijfel ik meer aan de bekabeling van m'n huis nar de wijkcentrale aangezien ik bij m'n vorige provider soortgelijke problemen heb gehad (ik had toen nog geen NVR en IP-camera) en er heeft ooit een gasleiding bedrijf problemen gehad met verzakte gasleidingen (afknelling) in de wijk en deze heeft toen e.e.a aangepast.

Ik heb IP-camera al eens los genomen maar ook toen ging het naar verloop van tijd achteruit.

In mijn ogen zou ik het moeten zoeken in de bekabeling huis - wijkcentrale en/of NVR en IP-camera.

Aangezien het een tijdje (na reset) duurt voordat de problemen weer opkomen ben ik eigenlijk op zoek naar een snellere methode om de NVR en IP-camera te kunnen uitsluiten.

Groetjes,

Peter.

Ziggo / Cisco 3925 snelheid probleem - snelheid loopt terug
16 maart 2013 - 11:59    reactie #6
geplaatst door: pppettterrr
Zojuist een monteur van Ziggo hier gehad, het bleek dat m'n Cisco modem een te hoog signaal aangeboden kreeg.

De DOCSIS WAN waarden voor de downstream channels 1 t/m channel 8 moeten tussen 0 en -5 dBmv liggen en de Signal to Noice waarden dienen binnen 2 dB van elkaar te liggen.

De DOCSIS Signal waarde dient voor de Upstream channel 1 mag maximaal 45 dBmv te zijn.

NVR en IP-Camera mogen geen invloed hebben op de internet werking zodra alles maar bekabeld is. IP-camera kan wel verstoring van de wifi tot gevolg hebben maar voor zover ik weet is dat bij mij in de camera gedisabled.

Goede ervaringen met Ziggo omtrent aandacht voor het probleem en de oplossing hieromtrent. Nog even afwachten of alles stabiel blijft maar ik heb er een goed gevoel bij.

Groetjes,

Peter.


Ziggo / Cisco 3925 snelheid probleem - snelheid loopt terug
29 maart 2013 - 16:58    reactie #7
geplaatst door: pppettterrr
Tja, alweer problemen met Ziggo alles in 1.

Nu een monteur aan de deur die dacht het modem verwisselen. Heb hem maar eens even voorgehouden hoeveel shit ik nu al heb gehad met Ziggo en dat het modem vervangen nu al meerdere keren is gedaan zonder resultaat. Uiteindelijk is m'n modem gereset en zou er een software updaten moet komen. Heb samen met hem de huidige stand bekeken en toen schrok die blijkbaar dat ik dat wist hoe te doen. Hij bellen met collega en er zou nog een nieuwere versie komen daarna wordt ik gebeld om te kijken of probleem is verholpen maar ik heb er weinig vertrouwen meer in.

De ene monteur is de andere niet dat blijkt nu wel weer maar wat me het meeste zorgen maakt dat je elke keer weer bij het 1e echelon terecht komt ook al zijn er echte "specialisten" geweest en als je zelf niet oplet worden de dingen die de vorige monteur heeft gedaan weer teniet gedaan door de monteur die je op dit moment treft.

Heb even op internet gekeken maar er zijn meerdere klanten die dit probleem hebben. Tja er zijn zelfs klanten die standaard het modem via een schakelklok 's-nachts resetten :happy: :happy: :happy:

Nog even en ik ben dan ook zover, kan geen dagen aan het vrij blijven nemen en zeker niet als ik zo te woord wordt gestaan want dit kan ook allemaal vanaf afstand. Rommelaars blijven het, gestructureerd werken en storingen zoeken is blijkbaar maar weinig mensen meer gegeven.

Maar goed Ziggo stopt alles in 1.........ook de problemen helaas :devil: :devil: :devil:

Groetjes,

Peter.

(Bewerkt door pppettterrr om 17:00, 29-03-2013)