Ik heb ziggo internet met een 'Cisco EPC3925 EuroDocsis' modem.Dit modem zorgt voor draadloos internet, maar niet door het hele huis.Nu heb ik een ethernet draad door het plafond getrokken, naar de TP-Link toe (http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_Archer-C2.html), en op de midden verdieping deze router neergezet.
Kan ik nu het ziggo draadloze netwerk ook zo uitbreiden? Dus dat ik als ik van beneden naar boven loop niet hoef te switchen van netwerk?
Nu heb ik beneden draadloos netwerk van Ziggo en boven daadloos netwerk van de TP-Link. Niet echt handig met mobiele telefoons van de kinderen en twee laptops...
Alvast bedankt voor het meedenken.
(Bewerkt door dick dale om 13:42, 30-12-2015)
(Bewerkt door NicoJ om 11:27, 1-01-2016)
https://support.apple.com/nl-nl/HT204616
Verder is de bedoeling dat er bedraad een TC en een AE beide A-C model aan wordt gesloten.Of hebben jullie nog tips.
Het probleem kon door Ziggo niet opgelost worden; het enige dat zij zeiden was dat zij geen wifi ondersteunden!! Ik heb uiteindelijk een Airport Extreme eraan gehangen in bridge-modus en dit werkt naar volle tevredenheid. Ondertussen heb ik naar de 1e verdieping en de zolder hier twee Airport Express bedraad aangehangen die zoals boven omschreven dezelfde SSID en wachtwoord hebben en zodoende als access-point fungeren, dus niet als range-extender. De wifi van de Cisco heb ik handmatig uitgezet, zodat ik het recht op gebruik van wifi-spots nog behouden heb. Je kunt namelijk er ook voor kiezen om Ziggo te vragen om de wifi op hun modem uit te zetten, maar dan schakel je dus ook wifi-spots uit en mag je daar zelf geen gebruik meer van maken.
Toen er een half jaar geleden een monteur van de Ziggo kwam voor het installeren van de Horizon-TV box, vertelde die mij dat de Cisco's de beste modem's waren die ze hadden. De Cisco hoeft bijvoorbeeld niet maandelijks een keer gereset te worden, terwijl de Ubee's dat wel moeten om de optimale werking te kunnen blijven behouden.
Een paar maanden geleden bleek dat mijn schoonouders die ook Ziggo hebben met een Ubee modem, exact hetzelfde probleem hadden. Omdat zij in een gelijkvloerse woning wonen, heeft mijn zwager dit opgelost door daar een Airport Express aan te hangen en hiermee was ook voor hun het probleem opgelost.
Ziggo zorgt niet zo best voor z'n klanten; je krijgt als je belt dikwijls te horen dat het aan je buren ligt en zodra het te moeilijk wordt, raden ze aan dat je een losse wifi-router aansluit! Toen ik met dit verhaal onze plaatselijke computerwinkel belde, beaamden ze dit ogenblikkelijk en je kon er direct een voor je woning passende router bestellen die meteen voor het Ziggo-gebeuren werd ingesteld. Ik heb echter ervoor gekozen om voor Apple-producten te gaan. Wel duurder, maar makkelijk om aan te sluiten en te configureren en het werk gewoon goed. Ik heb op het Ziggo-gebruikers forum wel gelezen dat er mensen zijn geweest die zelfs de kosten van een wifi-router hebben weten te verhalen op Ziggo.
Ik had in principe hetzelfde probleem als hier beschreven, slechte WiFi ontvangst, internet dat steeds wegviel (niet het WiFi signaal, maar het internet signaal).
Met de nieuwe WiFi router was mijn WiFi probleem opgelost, ik ben naar 5GHz gegaan waar al mijn buren nog op 2.4GHz zitten. Dat probleem opgelost, maar het probleem van het wegvallende internet bleef bestaan. Dat werd pas opgelost toen er een monteur langskwam om mijn extra mediaboxen aan te sluiten. De monteur constateerde dat mijn galvanische scheider (het kastje dat tussen de binnenkomende groene kabel en het Ziggo modem) hopeloos verouderd was en heeft er een nieuwe tussen gezet. Dit heeft het probleem van het wegvallende Internet opgelost en ik ben sindsdien uitermate tevreden met het signaal van Ziggo.
Ik zou zeggen, check de galvanische scheiding eens.
Reksal om 11:00, 16-01-2016De monteur constateerde dat mijn galvanische scheider (het kastje dat tussen de binnenkomende groene kabel en het Ziggo modem) hopeloos verouderd was en heeft er een nieuwe tussen gezet. Dit heeft het probleem van het wegvallende Internet opgelost en ik ben sindsdien uitermate tevreden met het signaal van Ziggo.Ik zou zeggen, check de galvanische scheiding eens.
Ik heb nu nog de wifi van het modem actief, maar ga die zelf in de router uitzetten en alleen verder met wifi via AE (2.4 en 5 GHz). Heb ik wel vaker geprobeerd, zonder echt resultaat overigens, want het wegvallen blijft.
Met Netwerkprobleemoplossing kan ik het handmatig weer allemaal aan de gang krijgen, maar het is anno 2016 toch te zot voor woorden dat je internet steeds op deze manier wegvalt. Volgens de Helpdesk zou het kunnen liggen aan het feit dat de verbinding met het kastje in de wijk af en toe wegvalt (zou hij ook hebben gezien in de statistieken van mijn aansluitadres) en dit zou niet verbeteren als ik een ander modem zou gebruiken.
Ook ik heb een modem achter mijn Cisco gehad maar had dezelfde problemen. Waar het aan lag dat wist de monteur niet omdat hij zeer rigoureus heeft gehandeld.
(Bewerkt door malpiet om 0:12, 17-01-2016)
Hier trouwens dezelfde ervaring, monteur mat alles exact door, vond de problemen, verving hardware en sindsdien altijd een goed werkende connectie.
Ik heb nu de Ubee in de modem stand laten zetten met een AirPort Extreme er achter. Zonder problemen daarna!
(Bewerkt door HenkdePalma om 10:42, 17-01-2016)
Door de Ubee router problemen heb ik het apparaat door Ziggo in de modem-only stand laten zetten, en heb ik een Airport Extreme gekocht. En daarom heb ik, toen het modem werd vervangen, ook het Cisco modem in modem-only laten zetten. Sindsdien geen problemen meer.
JJmac om 11:20, 17-01-2016Ja Henk, maar dan hebben wij geen WiFi spots.Dat is dus de vraag, zoals ik al zei wij hebben nooit problemen met Ziggo, Home, Twinner of Keyaccess wat het ook allemaal was, wij halen een tevreden internet verbinding, waar ik wel even na kan kijken is de afscheiding kastje, want die is al wel heel oud. Technicolor hoor ik ook goede berichten over, net zo als Thompson, voorheen Alcatel dacht ik. Moeilijk...
Lijkt te kloppen.Antwoord Ziggo medewerker omtrent dit onderwerp.Zodra een modem in bridge staat zal alleen nog de Lan 1 poort werken. Alles wordt doorgegeven via die poort en het apparaat daarachter krijgt als enige een IP adres. De modem zal een reset uitvoeren op het moment dat dit wordt ingesteld en is dan tussen de 5-10 minuten bezig (meestal 2-5 min). Wi-Fi en WifiSpots staan dan uit en je kan geen gebruik meer maken van WifiSpots ergens anders.
Meestal zet men dan een eigen router achter de modem om zelf een Wi-Fi en bedraad netwerk te vormen. Sommige routers nemen alles gelijk over en hoef je niet aan te sleutelen om weer internet te krijgen, dit is echter verschillend per router en wat je eisen zijn. Vaak moet je wel de router even resetten nadat de modem in bridge is gezet. Nog beter is om alle netwerkverbindingen van de modem te koppelen voordat hij naar bridge wordt gezet. Vanzelfsprekend heb je dan echter ook geen internet tijdens die periode.
JJmac om 22:23, 17-01-2016Het draait nu ook met een TC en AE en dat zal ook niet veranderen, lees alleen veel conflicten met de modems van Ziggo.
Bel dan Ziggo op en eis een meting thuis. Eis ook meteen een Technicolor modem. Laat je niet afschepen door een droeftoeter aan de telefoon die alleen maar een script kan oplezen.Je moet je iets harder gaan opstellen door de telefoon. Het probleem is dat wij te netjes zijn dat moet je echt afleren.Zie het als de bakker, daar leg je je geld neer en krijg daarvoor brood. Kan mij niet voorstellen dat je vrolijk de deur uitloopt zonder brood en doodleuk de volgende dag het opnieuw probeert?