Ik zat een drietal jaren geleden bij EDPnet: niks dan problemen. Ok het was uiteindelijk hun fout niet maar die van Belgacom maar ik werd van het kastje naar de muur gestuurd: EDPnet zei dat het aan Belgacom lag, Belgacom stak de schuld op EDPnet, uiteindelijk bleek dat ik te ver van de 'paddestoel' zat om deftige ADSL te kunnen hebben en elke ADSL verbinding zou falen (had een snelheid van nog 20kb/sec als het al werkte, zat soms 2-3 dagen zonder internet....). En dat terwijl beide partijen bleven beweren dat het ofwel aan de andere ofwel aan mij lag, tot ik uiteindelijk via een lange arm iemand bij Belgacom de boel heb laten controleren en toen bleek dat het dus aan de afstand lag.
En hoewel VDSL minder gevoelig is voor afstand is het ook een no-go, net nog getest:
Controleer je DSL beschikbaarheid
VDSL check failed!
En hoewel Telenet een pak duurder is, nooit problemen gehad, altijd toppie verbinding zowel naar snelheid als beschikbaarheid, en dat vind ik super belangrijk.
En Telenet heeft ook unlimited verbindingen alleen kosten die nu weer meer en wil ik het probleem dus op deze manier oplossen. Telenet verhoogt bovendien regelmatig zijn limieten, dus binnen hier en een paar maand zit ik wel weer safe (en geef nu toe 25Gb voor een kind van 11 zou toch genoeg moeten zijn)