
31 procent Amerikanen interesse in Apple Watch
Ipsos heeft onderzocht welk percentage van Amerikanen mogelijk de Apple Watch zou willen kopen, en ondanks dat niemand die tot nu toe in het echt gezien heeft zegt maar liefst 31 procent van de mensen dat ze het wel zien zitten. Daarbij is er nog meer goed nieuws voor Apple, want ongeveer 13 procent dat interesse heeft, heeft op dit moment geen
iPhone en zou die mogelijk erbij willen kopen.
Het onderzoek werd gedaan onder 1.245 Amerikanen, en werd gehouden na het Special Event een week geleden (tussen 9 en 13 maart). De foutmarge van de poll zou 3,2 procent te zijn.
Uit de poll blijkt ook dat Apple nog veel werk te doen heeft, want 52 procent van de respondenten zegt dat de Apple Watch een 'passing fad' is, dus een hype die weer voorbij zal gaan. Gezien de investeringen die Apple in dit project doet denken ze daar in Cupertino heel anders over.
Maar Apple heeft al vaker laten zien dat sceptische reacties vooraf vaak weinig zeggen over het potentieel van een product dat Apple op de markt brengt. Zowel de iPod als de
iPad wisten uiteindelijk ook veel mensen te overtuigen die daar eerst sceptisch over waren.
Opvallend is dat Reuters,
die dit nieuws brengt, hier een negatieve draai aan de uitkomsten van dit onderzoek geeft. De titel "Exclusive: Apple Watch not on shopping list for 69 percent of Americans: Reuters poll" maakt al duidelijk dat hun interpretatie van de cijfers vooral negatief is.
Terwijl de meeste bedrijven zich de vingers af zouden likken met zulke cijfers voor een product dat nog niet eens uitgekomen is, wordt de lat voor Apple kennelijk veel hoger gelegd.
Ondertussen vertelt model Christy Turlington Burns nog een keer hoe ze van haar Apple Watch geniet, en helpt ze dus de interesse hoog te houden of nog hoger te krijgen.