[img=right]http://www.macfreak.nl/~redactie/ABC_Logo.jpg[/img]Anne Sweeney (co-chairman ABC) heeft zich op de
NAB 2006 positief uitgesproken over het succes van de distributie van videomateriaal via de iTMS. Hoewel de relaties (affiliates) van ABC het in eerste instantie zagen als
een bedreiging omdat ze bang zijn reclameinkomsten te verliezen, vraagt Sweeney ze nu juist om samen mee te denken aan nieuwe modellen die in het digitale tijdperk ook goed werken.
Hierbij legde ze sterk de nadruk op het feit dat het eigenlijk geen keuze is: niet voor de digitale mogelijkheden kiezen betekent feitelijk zelfmoord. "We hebben geleerd van de muziekindustrie dat consumenten elders hun heil zullen zoeken en ons niet meer nodig zullen hebben. We zijn dan ook vastbesloten om die fouten niet te herhalen."
"Wij zijn er van overtuigd dat iTunes ons publiek of de lucratieve stromen die onze traditionele distributiekanalen genereren niet kannibaliseert, in ieder geval niet meer dan dat de DVD dat in het verleden deed."
Ze noemde ook het feit dat shows tegenwoordig al binnen een paar uur na uitzending in de de peer-to-peer netwerken te vinden zijn.
Larry Kramer (Digital Media president CBS) was het met haar eens: We zijn gek als we er niet keihard aan werken om dat publiek met onze content te bereiken."