America's Army 2.5 vrijgegeven
29 oktober 2005 - 09:27   
geplaatst door: Appleidee
De nieuwe Mac versie van America's Army is zojuist vrijgegeven. Deze release is vrij snel na de 2.5 voor PC uitgebracht. Doordat er gebruik is gemaakt van de nieuwe Unreal 2.5 engine, is er alleen een volle versie beschikbaar en zijn de systeemvereisten iets aangescherpt. Het spel is via MacGamefiles te downloaden. Beter is echter om de BitTorrent versie te kiezen daar de HTTP versie soms amper de 5 KB/s haalt. Denk er wel aan dat je dan je BitTorrent Upload/Rate ook niet helemaal vol open hebt, want anders zit je voor de 3 MB al zonder snelheid.

Nieuwe systeemeisen volgens MacGamefiles:

• 1.25GHz G4 Processor (minimaal 700MHz G4)
• 512MB of RAM (minimaal 256MB RAM)
• 1GB vrije harddisk ruimte
• GeForce4 of Radeon 8500. (minimaal GeForce2 of Radeon 7500)
America's Army 2.5 vrijgegeven
29 oktober 2005 - 11:18    reactie #1
geplaatst door: Laurens
ben benieuwd, we hebben er lang genoeg op moeten wachten :confused:
iCreate opmaatwerk, creatieve mediatoepassing voor marketing communicatie.
De enige beperking van een Mac is de mens die ervoor zit...Laurens
15" MacBook Pro C2Duo 2,6GHz/4GB RAM/256 VRAM/200 GB 7200 rpm HD/ iPhone 3G 8GB Black
America's Army 2.5 vrijgegeven
29 oktober 2005 - 20:28    reactie #2
geplaatst door: Ch3mZ
als iemand een spiegeltje(http) op kan zetten heel graag, bttorrent werkt hier niet...
:worship:
America's Army 2.5 vrijgegeven
29 oktober 2005 - 21:51    reactie #3
geplaatst door: Appleidee
3DGamers heeft vaak wel een aantal goede HTTP mirrors, daar kun je het wel proberen.
Zolang er nog geen link op de officiële America's Army site staat is 3DGamers meestal wel snel genoeg.

Even mijn eerste ervaring delen: De game is Grafisch ontzettend zwaar geworden. Een eMac 1,25 GHz,
512 MB RAM en Ati Radeon 9200 met 32 MB VRAM loopt met alle instellingen op normaal en resolutie
op 1024 pixels niet meer helemaal goed met 26 spelers op Brigde Crossing. Met 2.3 had ik hier geen
moeite mee. Ik zal eens kijken hoe het morgen loopt op een Dual 2 GHz G5 revisie 3.

(Bewerkt door Appleidee om 23:01, 29-10-2005)
America's Army 2.5 vrijgegeven
30 oktober 2005 - 14:24    reactie #4
geplaatst door: Laurens
OK, gedownload, geinstalleerd en geprobeerd. Helaas :mad:
Op mijn 1GHz Powerbook met 1 Gig RAM en een 64 Mb VRAM kaart is het totaal NIET te spelen.
Allerlei standen geprobeerd met de instellingen, maar al op het moment dat je het spel opstart is het niet vooruit te branden. De port naar OSX is wat mij betreft niet het wachten waard geweest, ze hadden voor mij de nieuwe maps naar 2.3 mogen omzetten.
Ik vrees echter dat de paar 2.3 servers die er nog zijn binnenkort allemaal verdwenen zijn.
Waarschijnlijk dus geen AA meer voor mij. Een nieuwe computer aanschaffen alleen daarvoor is een beetje te veel van het goede. :wacko:
iCreate opmaatwerk, creatieve mediatoepassing voor marketing communicatie.
De enige beperking van een Mac is de mens die ervoor zit...Laurens
15" MacBook Pro C2Duo 2,6GHz/4GB RAM/256 VRAM/200 GB 7200 rpm HD/ iPhone 3G 8GB Black
America's Army 2.5 vrijgegeven
30 oktober 2005 - 16:57    reactie #5
geplaatst door: Appleidee
Ja zo get helaas. Een 1,25 GHz proccesor is eigenlijk minimaal.
Een 128 MB videokaart is ook erg aan te bevelen.

Benodigde configuraties om de nieuwe America's Army zonder haperingen
te kunnen spelen komen hier een beetje op uit:

• Dual 1,25 GHz G4 of hoger, of 1,6 GHz single, met 1 GB RAM en 128 MB videokaart.
• Elke G5 1,6 GHz+ met 1 GB RAM, en 128 MB videokaart.

Ik heb het net geprobeerd op onze G5 (dual 2 GHz) en daar liep die met alle Graphics
op "higher" of "high" volledig zonder problemen. Ik schoot opeens ook meer mensen
dan dat ik geschoten word op mijn eigen machine. :withstupid:
Ik moet wel zeggen dat het er heel erg goed uitziet als het helemaal goed draait met
hoge graphics. Het jammere is dat er bij America's Army geen tijd wordt besteed aan
optimalisatie van het spel. Een vergelijkbaar spel in Graphische intensiteit,
Close Combat: First To Fight zou goed moeten draaien op een 867 MHz, met 512 MB
RAM en 32 MB videokaart. Misschien zou je dat eens moeten proberen, er is helaas
geen demo van en het kost natuurlijk de nodige euro's.
America's Army 2.5 vrijgegeven
30 oktober 2005 - 23:12    reactie #6
geplaatst door: Laurens
Ik heb Close Combat al uitgespeeld en dat ging zonder problemen op mijn machine. Ik denk dat ik nu maar naar de uitbreiding van Call of Duty ga omzien, toch steeds nog het beste spel dat ik ken.
Wel jammer van AA, ik speel(de) het graag online :cry:
iCreate opmaatwerk, creatieve mediatoepassing voor marketing communicatie.
De enige beperking van een Mac is de mens die ervoor zit...Laurens
15" MacBook Pro C2Duo 2,6GHz/4GB RAM/256 VRAM/200 GB 7200 rpm HD/ iPhone 3G 8GB Black
America's Army 2.5 vrijgegeven
31 oktober 2005 - 21:35    reactie #7
geplaatst door: Ward
Ik was zoals de meeste ook erg teleurgesteld met de vele problemen in de nieuwe update.
Ik haalde met moeite 15 fps op de nieuwe maps.
Terwijl mijn Mac dit eigenlijk niet zou mogen voorhebben.

Mijn Mac:
Dual 2 Ghz G5
ATI x800XT 256 Mb
1,5 Gb RAM

Na twee dagen zoeken heb ik een kleine oplossing gevonden...
Open ArmyOps.ini met Textedit (User/Library/Application Support/Army Operations 2.5.0/System)

Zoek naar de lijn:
[Engine.GameEngine]

In deze lijst moet ergens de volgende lijn staan:
CacheSizeMegs=64

Ik heb deze veranderd naar 256.
CacheSizeMegs=256

Ik heb ergens gelezen dat je deze setting het best op een 3de van je hoeveelheid RAM zet, ik heb 1,5 GB voor 2 processors dus denk ik dat 256 voor mij het best is.

Dan het volgende, scroll een heel stuk naar beneden en zoek naar:
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]

Hier vind je normaal:
VARSize=32

Ik heb deze veranderd naar 96 omdat deze mij het beste resultaat gaf.

VARSize=96

Het beste is hier even uit te proberen wat 64 en 96 bij jou geven. Sommige mensen krijgen betere fps bij 64 dan bij 94, hangt af van welke videokaart je hebt.

Wat ook nog een fps boost kan geven is het uitschakelen van de HUD. Je kan dit eventueel aan een keybind hangen zodat je hem uit en aan kan zetten.

Ik heb het volgende gedaan; in de console heb ik deze twee codes getypt:

bind mousewheelup agphud 1
bind mousewheeldown agphud 0

Hierdoor kan ik de hud laten verdwijnen en laten verschijnen door met mijn scrollwheel te scrollen.
Op sommige maps geeft het verbergen van de hud een framewinst van bijna het dubbele.
bvb op SF PCR liep ik de trap op met de HUD aan en ik kreeg 40-60 fps, wanneer ik de HUD uitzette kreeg ik 80 - 120 fps.
Bij lagere fps is het verschil soms minder groot, maar het zal toch steeds bijna 10 fps verschillen.

Ik hoop dat je hiermee het spel weer een beetje speelbaarder krijgt
:cool:
[+]  
  •    [+]  
America's Army 2.5 vrijgegeven
3 november 2005 - 13:33    reactie #8
geplaatst door: Appleidee
Er is een fix die de FPS echt enorm opkrikt, hiervoor moet je het volgende doen:

Ga naar je "Personal Jacket"
Zet automatisch inloggen uit
Herstart America's Arny
Je FPS is nu zo'n beetje verdubbelt en de game loopt helemaal super.

Ward: Ik weet niet wat jij met je G5 gedaan hebt, maar bij mijn vader loopt het
op een Dual 2 GHz, met Radeon 9600 128 MB en 1 GB RAM perfect in alle maps.