OS X Lion voor $ 4000,-
28 juli 2011 - 16:20   
geplaatst door: karel apple
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/PayPal.jpeg[/img]Het was niet de bedoeling, maar het gebeurde toch: Bij een klant van Apple die via de Mac App Store Lion gekocht had, werd $ 4000,- van de rekening afgeschreven. ($ 3878,- om precies te zijn)




Ook op het support forum van Apple komt dit soort berichten voor. Het blijkt dat deze spookafschrijvingen alleen maar voorkomen wanneer je de Mac App Store in combinatie met PayPal gebruikt.

Apple wijst naar PayPal en PayPal uiteraard weer naar Apple. Inmiddels schijnt het probleem wel verholpen te zijn en heeft Apple het geld teruggestort naar PayPal, maar door een rare bepaling in de PayPal voorwaarden, kan een bedrag pas op een bankrekening worden teruggestort nadat het eerst helemaal is afgeschreven.

Degene die voor de $ 3800,- is aangeslagen, moet dus eerst zijn bankrekening aanvullen tot dat bedrag, zodat Paypal het kan afschrijven om vervolgens het bedrag minus $ 29,99 (de werkelijke kosten voor Lion) weer teruggestort te krijgen.
OS X Lion voor $ 4000,-
28 juli 2011 - 16:34    reactie #1
geplaatst door: mick de ruiter
De handelwijze van Paypal is op zichzelf niet onlogisch. Je crediteert pas een bedrag wanneer je dat eerst ontvangen hebt. Dat hier onterechte afschrijvingen hebben plaats gevonden is dan ook een ander verhaal. Hier heeft een systeem gehikt, dat dit door Apple of door Paypal komt zullen we maar beter in het midden laten. Ik twijfel er niet aan of dit probleem wordt voor deze Apple klant prima opgelost!
OS X Lion voor $ 4000,-
28 juli 2011 - 16:46    reactie #2
geplaatst door: leonardo61
Raar dat je in Nederland niet met paypal kan betalen in de App-store......

Vind ook raar dat dit kan, want als koper word je naar je paypalpagina omgeleid
om de aankoop te bevestigen en te betalen, normaal gesproken....

Trouwens, Apple had gewoon die betalingen minus 1 moeten weigeren, dat was veel handiger geweest.
OS X Lion voor $ 4000,-
29 juli 2011 - 10:59    reactie #3
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik zag dit bericht ook elders en dacht (vanwege de titel) dat het ging om één abusievelijk 'dure' versie van Lion. Maar het gaat om onbedoeld herhaaldelijke aanschaffen. Ach, een foutje. Of een gezin met héél veel kinderen die allemaal Lion wilden hebben en hun ouders account stiekem plunderden ? Zal wel niet. Hoe dan ook, ze zouden de betalingen één voor één kunnen restitueren, i.p.v. alles tegelijk. Vind het sowieso altijd raar dat in geval van overduidelijke fouten, men zich aan "regels" wil houden. Terwijl de fout an sich al bewijst dat men van regels afwijkt. Want het zal geen"regel" zijn dat iemand bij het plaatsen van één bestelling 130x betaalt. Degene die een eigen regel schond, moet dus helpen en niet vasthouden aan "regeltjes". Ik word altijd erg boos als ik zo'n krom beleid ergens bespeur. Krijg nou alweer T-Mobile en Tele2-jeuk op verschillende plekken...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
OS X Lion voor $ 4000,-
29 juli 2011 - 17:09    reactie #4
geplaatst door: mick de ruiter
Het is dan ook interessant om te horen hoe deze affaire af gaat lopen. Zoals gezegd: ik twijfel er niet aan dat dit probleem prima zal worden opgelost. Peter heeft daar andere gedachten over. Ik hoop dan ook dat karel ons op de hoogte houdt?