Zoals zo vaak is hier weer sprake van een bericht over een artikel over een rapport... ofzoiets.
Ik heb het berichtje even gelezen en daarna het berichtje waar het eerste berichtje op gebaseerd was. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dit alles nog steeds zonder het eigenlijke rapport te hebben gevonden waar alles op gebaseerd is.
Het gaat erom, dat de "buzz" factor rondom Apple in januari omhoog geschoten was van 10 naar 21 (wat die waarden dan ook mogen betekenen) en nu onlangs gedaald was van 14 naar 8. Waar dat dan aan ligt, dat is natuurlijk nogal een gok. Het kan best zijn dat Apple "normaal" altijd op 8 à 10 staat. In december was er veel speculatie over de iPhone en in januari was er natuurlijk helemaal veel media-aandacht rond Apple. Dat is nu weer wat afgezwakt. Betekent dat, dat de campagne een averechts effect heeft ? Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Sterker nog, in het artikel van Mediaweek (waarnaar in het andere artikel wordt verwezen) staat dat "de andere gemeten waarden van Apple net zo waren als normaal". Met andere woorden, wat mensen van het merk Apple vinden is helemaal niet anders geworden, enkel de "buzz" factor, wat zoveel zal betekenen als "hoeveel mensen over het merk praten" ofzoiets.