
Apple en Twitter misschien samen tegen Google en Facebook
Twitter is een van de grootste globale internet successen van deze tijd en dat is ook Apple niet ontgaan, gezien de steeds vergaande integratie van Twitter in iOS, en met Mountain Lion nu ook in de Mac. Volgens de
The New York Times zou Apple recent in gesprek zijn getreden met Twitter om te praten over een mogelijke participatie vanuit Apple.
Apple heeft openlijk geëxperimenteerd in social media met Ping en heeft ook openlijk besloten dat dat niet een erg groot succes was. Maar Apple heeft dit waarschijnlijk vooral gedaan om lering te trekken uit hoe social media werkt en hoe dit zich ontwikkeld binnen en buiten een systeem. Schijnbaar is de sleutel tot succes niet altijd de paraplu van een groot merk of de hoeveelheid geld die erin geïnvesteerd wordt.
Wall Street journal, integenstelling tot de The New York Times, weet
te melden dat Apple en Twitter al zeker een jaar niet meer in gesprek zijn geweest over een mogelijke samenwerking en/of investering.
Waar rook is, is vuur. Het zou geen vreemd idee van Apple zijn om meer te investeren in social media om een front te vormen tegen Facebook en Google. Beide bedrijven zijn enorm bezig met social media en dat is een onderwerp waar Apple, tot op heden, nog geen inbreng heeft aangeboden die succesvol is. Daarbij rijst de vraag natuurlijk of Apple, het merk an sich, wel geschikt is om verbonden te worden aan social media.
Dit laatste geeft Apple natuurlijk wel een goede reden om te investeren in Twitter om zo een lepel in de pap te krijgen en om snel kennis te vergaren. De andere vraag is, hoe belangrijk is Apple voor social media? Of, hoe belangrijk gaat Apple zijn voor social media in de toekomst.