[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/weegschaal.jpg[/img]We hadden begin januari
een nieuwsbericht over het feit dat Microsoft bezwaar maakte dat Apple een trademark heeft gekregen voor de naam App Store, terwijl dat volgens MS een te generieke naam is.
Maar in dit soort zaken moet je altijd opletten wat je eigen positie is, en daar heeft Apple Legal dankbaar gebruik van gemaakt door in het verweer er op te wijzen dat Microsoft zichzelf jarenlang verdedigd heeft tegen aanvallen van het trademark dat zij hebben op de naam 'Windows'.
De logica lijkt dan ook duidelijk: als 'Windows' wel een handelsmerk is volgens Microsoft, terwijl dat woord veel algemener is dan App Store, waarom doen ze dan moeilijk over 'App Store'?
Apple is dan ook niet subtiel in hun antwoord, en zegt daarin min of meer dat Microsoft de weg kwijt is en letterlijk dat ze door de bomen het bos niet meer zien:
Having itself faced a decades-long genericness challenge to its claimed WINDOWS mark, Microsoft should be well aware that the focus in evaluating genericness is on the mark as a whole and requires a fact-intensive assessment of the primary significance of the term to a substantial majority of the relevant public. Yet, Microsoft, missing the forest for the trees, does not base its motion on a comprehensive evaluation of how the relevant public understands the term APP STORE as a whole
via
TechFlash