
Apple's Mission Statement: 'Designed by Apple'
Als iets opviel in de keynote gisteren tijdens de WWDC dan was dat het hele team bij Apple duidelijk bezig is met een enorme focus en dat ze die focus ook duidelijk over het voetlicht wilden krijgen.
Daarbij speelt waarschijnlijk mee dat de buitenwacht steeds hysterischer doet over het uitblijven van nieuwe revolutionaire producten, alsof er een bedrijf ter wereld bestaat dat dat iedere twee of drie jaar zou kunnen. Maar het voelde niet alleen als een verdediging, er sprak ook het gevoel uit dat het management van Apple zelf erg blij is met hoe de dingen op dit moment gaan, en dat ze zelf duidelijk zien hoe goed het gaat en blij zijn met de richting die gekozen is.
De grappigste demonstratie van dit gevoel verwoorde Phil Schiller na iets meer dan 56 minuten
in de keynote, na het intro-filmpje van de Mac Pro zei hij de volgende legendarische woorden:
Can't innovate anymore? My ass..!
Waarschijnlijk de eerste keer dat dat woord viel tijdens een keynote van Apple.
Deze overtuiging komt volgens ons ook naar voren in de nieuwe commercial Designed by Apple, alleen dan op een wat subtielere manier. Dit filmpje werd trouwens ook tijdens de keynote getoond, en kwam bij ons over als een Mission Statement.