
Apple nodigt voor het eerst veel modemensen uit
We lieten het al weten in
het nieuwsbericht over het special event van komende dinsdag: het Flint Center in Cupertino, waar dit keer de keynote gehouden zal worden, heeft ruim drie keer zoveel zitplaatsen als Yerba Buena-theater in San Francisco waar Apple de afgelopen jaren zijn keynotes hield.
Apple verwacht dus veel meer mensen, maar wie zijn dat dan allemaal?
Het antwoord komt onder andere van Reuters, waar we
kunnen lezen dat Apple duidelijk een andere insteek kiest dan tot nu toe, want er zijn ook erg veel mensen uit de modewereld die een uitnodiging gekregen hebben.
Zo is Lea Goldman, features and special projects director for Marie Claire magazine, voor het eerst in haar leven door Apple uitgenodigd, en haar conclusie is daarom ook dat Apple dus met iets komt wat je draagt:
I assume it's because they are unveiling a wearable. This suggests Apple is serious about tapping into the fashion world, which often sits on the sidelines.
We kunnen ons vergissen, maar wij lezen in die laatste paar woorden dat zij eigenlijk vindt dat Apple al wel wat eerder aandacht aan schrijvers voor modebladen had mogen geven, en eigenlijk vinden wij dat ze gelijk heeft.
En dan hebben we het nog helemaal niet persé over een
wearable, ook de
iPhone is eigenlijk allang een fashion-accessoire, dus je kan je afvragen waarom Apple de modebladen niet eerder serieus heeft genomen.
Lea Goldman is trouwens niet de enige die er zo over lijkt te denken, zo zei Kelly Bourdet van
Refinery29 bijvoorbeeld dat ze het uitnodigen van mode-redacteuren zag als een "nod to the fashion crowd."
Recent was al eerder te zien dat Apple de modewereld serieuzer aan het nemen is, zo was er vorige maand in de Apple Store in New York een first-of-its-kind event waar Apple mode-redacteuren fashion en retail apps zien.
Apple is trouwens niet de enige die de modewereld steeds serieuzer neemt, zo heeft bijvoorbeeld Google designers gevraagd om Google Glass wat aantrekkelijker te maken en werkt Intel sinds kort met de Fossil Group aan wearables.
Bij Apple zijn er de afgelopen tijd ook een aantal mensen komen werken die uit de modewereld komen, bijvoorbeeld Paul Deneve (daarvoor CEO van Yves Saint Laurent), Patrick Pruniaux (daarvoor head of sales bij Tag Heuer) en natuurlijk Angela Ahrendts, die daarvoor CEO van Burberry was.