Peter Villevoye om 13:42, 29-08-2012
O jee, de Grote Geheimen liggen op straat !
[knip.. Amerikaanse manier van service verlenen verhaal..
Klopt er is weinig nieuws aan deze traininsgboeken want een McDonalds,Burger King
en allerlei grote Amerikaanse multinationals waar dienstverlening hoog in het vaandel
staat hebben soortgelijke boeken voor het personeel. Hotels dus. ook.
In Nederland doet dit allemaal wat vreemd aan omdat wij in Nederland dienstverlening
als iets vies zien,sterker nog de gemiddelde nederlander associeert dienstverlening met
onderdanig zijn en dat is iets wat een gemiddelde nederlander vertikt te zijn omdat wij
een houding hebben van: Wie ben jij dan wel? "
Ik juich dienstverlening zoals omschreven in dit soort boeken alleen maar toe omdat
ik het belangrijk vind dat ik op dat moment dat ik een winkel binnenstap om geld te
spenderen het recht heb op adequate en op mij gerichte service. De rest is niet belangrijk.
Money counts! Ik betaal indirect tenslotte mee aan de huur en alles wat bij de winkel
hoort zoals het salaris van de medewerkers.
Enige waar ik een gruwelijk hekel aan heb is als iemand procedurematig handeld en
niet direct weet in te spelen op je probleem want dan ga je voorbij aan het doel van
dit soort werkboeken te weten: Een tevreden klant!