
iPhone 5s, iWork-apps, App-Switching probleem
Als je al een iPhone 5s hebt en je gebruikt één of meerdere van de iWork apps ([ituneslink=https://itunes.apple.com/app/pages/id361309726?mt=8]Pages[/ituneslink], [ituneslink=https://itunes.apple.com/app/numbers/id361304891?mt=8]Numbers[/ituneslink] en [ituneslink=https://itunes.apple.com/app/keynote/id361285480?mt=8]Keynote[/ituneslink]), die je trouwens gratis met een nieuwe iPhone van Apple krijgt, dan is het een goed idee om de App Switcher (dubbelklikken op de Home-knop) niet te gebruiken. Want het resultaat is dat je even een blauw scherm te zien krijgt, en dat je iPhone meteen daarna herstart.
Dit lijkt een probleem dat alleen op de iPhone 5s voorkomt, hoewel er ook hier een daar mensen zijn die dit soort problemen op een iPad melden, bijvoorbeeld
hier op Apple's eigen support-pagina's. Maar meldingen op een iPad komen maar zelden voor, dus misschien gaat het daar om een ander probleem. Mocht je er nog meer over willen weten, ook
dit draadje van de Apple Support Communities gaat over dit onderwerp.
Hieronder kan je in een filmpje zien wat er gebeurt als het mis gaat:
Omdat er even een blauw scherm te zien is, is dit natuurlijk al meteen The Blue Screen of Death genoemd,
beroemd (of beter gezegd: berucht) geworden doordat Windows dat laat zien als het crasht.
Het lijkt voor de hand te liggen dat Apple snel met een update zal komen voor dit probleem, als het zover is dan zullen we een update bij dit bericht zetten.
Mocht je trouwens een
iPhone, een
iPod touch of een
iPad en één of meer van de iWork apps hebben gekocht op 1 september of daarna, dan krijg je van Apple keurig
je geld terug, want de actie dat alle iWork-apps gratis zijn loopt vanaf 1 september. Als het een beetje meezit heb je daarover nu al een mailtje van Apple binnen gekregen als dit voor jou geldt.
met dank aan forumlid 'tpib' voor het melden van dit nieuws