
Apple's retail management is versterkt
Sinds het vertrek van Ron Johnson, die samen met Steve Jobs als het brein achter de Apple Stores wordt gezien, is Apple op zoek naar nieuw en goed management voor de retail divisie. In eerste instantie kwam Dixons CEO John Browett naar Apple als vervanger, maar dat was geen succes en hij is dan ook alweer vertrokken.
Maar Apple blijft natuurlijk op zoek naar goed management voor zijn retail, en nu is Enrique Atienza van Levi Strauss naar Apple
overgestapt en zal daar officieel in oktober als hoogste manager voor de V.S. gaan werken.

(Enrique Atienza)
Eerder dit jaar zou Steve Cano gepromoveerd zijn en nu Vice President Retail zijn direct onder Tim Cook en Enrique Atienza zou nu direct onder Steve Cano werken. Met name de opkomst van Steve Cano werd al langer verwacht, omdat hij vaak met Ron Johnson vergeleken wordt.

(rechts: Steve Cano)
Maar ook Enrique Atienza lijkt goed in binnen de filosofie van Apple te vallen, zoals te zien is aan wat hij zei toen hij nog voor Levi Strauss werkte:
We completely reorganized the way we operate. Previously, we had an overwhelming assortment of product catered to regional markets
20 different models across the world
leadership in every country
and a local-only, single-channel mindset
[that made for an] inconsistent customer experience.