[img=right]http://macfreak.nl/base/data/news/images/MobileMe_Logo.jpg[/img]Over MobileMe en zijn probleempjes is al veel geschreven, maar nu heeft Apple beslist om zijn gebruikers zelf op de hoogte te houden. Een medewerker van het MobileMe team gaat in een
blog de vorderingen in het wegwerken van de problemen neerschrijven.
In zijn eerste weblog wordt alvast vermeld dat het succes van MobileMe werd onderschat en dat de servers door het vele verkeer onbereikbaar werden. Er wordt gelukkig de klok rond gewerkt om de trein op de rails te krijgen en alle "hickups" eruit te werken.
Hoewel velen tot nu toe, in meer of mindere mate, wat ongemak hebben ondervonden, meer verontrustend is echter te lezen dat gebruikers ook daadwerkelijk mails kunnen kwijtgeraakt zijn. Eerlijkheidshalve moeten we vermelden dat het maar om een zeer klein aantal gaat, namelijk 10% van de berichten ontvangen tussen 16 en 18 juli, en dit bij de 1% getroffen gebruikers.
Al bij al een goed initiatief van Apple om haar gebruikers van MobileMe op deze manier op de hoogte te houden. Tot nu toe heeft men al 70 bugs opgelost, de capaciteit van de servers verhoogd en de software aangepast om beter om te gaan met de hoge pieken in het dataverkeer.
Een volgende stand van zaken wordt op het eind van dit weekend verwacht.