Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 08:38   
geplaatst door: Tomorrowstand
[img=right]http://macfreak.nl/base/data/news/images/iPhoneGroot.jpg[/img]Apple heeft drie iPhone-reclames geplaatst op de website, nummer drie is degene waar je echt een heerlijk gelikt overzicht-in-een-notedop krijgt van alle geïntegreerde functies: film, internet, plaatsbepaling en ja, je kan er ook nog mee bellen. Heerlijk gefilmd, en uiteraard loopt het systeem in de reclame als een zonnetje.

Genoeg om heel veel trek van te krijgen. Reclame nummer een en nummer twee zijn overigens ook de moeite waard. Verder verklappen ze eindelijk officieel de introductiedatum: Coming June 29! In de Verenigde Staten, dat is.
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 08:50    reactie #1
geplaatst door: iTom
Heb net ad 3 gezien.
Men laat de film zien en hij staat al in landscape vooraleer men de iPhone draait, en met zet de film uit voor men hem terug portret draait. Tijdsbesparing?

Edit: Ad 1. Worden films automatisch in landscape gespeeld en werkt de sensor alleen voor muziekvideo's, foto's en internet? Ik dacht dat de sensor voor alles werkte.

(Bewerkt door iTom om 8:52, 4-06-2007)
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 09:12    reactie #2
geplaatst door: Robert
Het lijkt me dat een breedbeeld-film staand bekijken weinig zin heeft, en dat de telefoon dat dan ook niet doet...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 09:32    reactie #3
geplaatst door: koolenboer
Als je mij vraagt is de iphone zoiezo niet echt super.
Het is een prachtig apparaatje begrijp me goed.
Maar volgens mij moet je een extra accu hebben om alles te kunnen
gebruiken wat die phone kan. Het vreet batterijen.
Op de ipod video kan je nog maar net een film kijken voordat de battery het begeeft.
En nu nog een telefoon die alles kan. Ik heb er mijn twijfels over
Want die batterij kan dat nooit allemaal trekken..
Mac Mini - 2.3 Ghz Intel Core i7 - 16 Gb Ram - 1TB HD, 2 x ATV2, Witte 64GB iPhone 4S,  Witte iPad 3 32GB, Timecapsule 2TB (Dual WiFi)
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 09:53    reactie #4
geplaatst door: iTom
@koolenboer.

Daar raak je inderdaad een teer punt aan denk ik.
Als je met je iPod Video een standaard film (± 1,5 uur) afspeeld, en je hebt je iPod op de hoogste helderheid staan, dan haal je zelfs het einde van de film niet.
Misschien de toekomstige iPods, iPhones met LED verlichting hier verbetering in brengen. :-)

@Fool
Gelijk heb je, maar dit geldt dan ook voor internet, muziekvideo's, ... allemaal beter om dit in landscape te zien.

(Bewerkt door iTom om 9:54, 4-06-2007)
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 10:07    reactie #5
geplaatst door: mvdg
Volgens mij kan niemand nog iets zeggen over de batterijduur voor het ding er is...
En wat nogal verschil zou kunnen maken, is het feit dat de iPhone met flash geheugen
werkt, en de iPod met een harddisk. Ik kan me daarom goed voorstellen dat de iPhone
een stuk langer video zou kunnen spelen dan de iPod. Plus het feit dat Flash geheugen
minder ruimte inneemt en er dus meer ruimte zou kunnen zijn voor accu.
Maar uiteindelijk zullen we het gewoon moeten afwachten!!
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 10:38    reactie #6
geplaatst door: gPod
Dan snap ik sowieso niet dat mijn iPod met gemaak 2 films van 1,5 uur afspeelt?!

Maar ik sluit me aan bij de vorige opmerking, we zullen eerst eens wachten tot dat ding er is voordat we voorbarige conclusies trekken.

De ads zijn in ieder geval geweldig, met een erg hoog 'must have' gehalte wat mij betreft.  :sigh:
g i d e on
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 10:45    reactie #7
geplaatst door: Macnum
29 juni! Mooie datum!
De States, net effe te ver...
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 10:47    reactie #8
geplaatst door: KJ
Wat betreft de accu, gelukkig komt hij hier voorlopig nog niet uit en kunnen de amerikanen mooi proefkonijn voor ons spelen. Als zij alle bugs hebben gevonden krijgen wij versie 2 ;)
KJ
Set your mind to elegant electronic music: http://www.eevolute.com
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 10:59    reactie #9
geplaatst door: error
Waar ik nou heel erg benieuwd naar ben is de rekening van AT&T (of de toekomstige euro-provider). In de VS moet je een 'new 2 year activation plan' nemen bij de iPhone. Kost dat?

+ kosten bepaalde functies extra geld? Is het gebruik van bijvoorbeeld Safari en Mail incl. het abonnement of gaat je dit nog extra $/€ kosten per byte of seconde?

(Bewerkt door error om 11:25, 4-06-2007)
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 11:05    reactie #10
geplaatst door: iTom
@error,

Ik vrees het laatste.
Kost iPhone + kost AT&T abo + kost gebruik.
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 11:08    reactie #11
geplaatst door: Ferry13
De iPhone zal wel weer een betere batterij hebben dan de iPod video, vermoedelijk. Misschien dat een batterypack wel een handige accessoire is, bijvoorbeeld voor als je in het vliegtuig zit. Vluchtje naar Japan... dan wil je toch wel meer dan 1 film kijken!
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 11:48    reactie #12
geplaatst door: Peter Villevoye
Je ziet aan de minieme bewegingen dat de handelingen en display
apart zijn opgenomen en gemonteerd, althans in veel fragmenten.
Dus er zal wel wat 'fake' bij zitten, al denk ik dat de beleving sterk
lijkt op wat ze tonen. En als die dikke vinger echt zo foutloos tikt,
dan gebeurt er inderdaad een klein wondertje onder die pixels...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 13:29    reactie #13
geplaatst door: Tomorrowstand
@ Peter: dat typen is inderdaad een mooie gimmick … ik zat toch direct te denken aan de automaten op de NS-stations, die met tien keer grotere knoppen het nog regelmatig voor elkaar krijgen om (bij mij tenminste) het verkeerde vakje te selecteren.

En dan zoek je al snel op 'desgoof' ipv 'seafood'. Knappe Google die je dan nog naar het goede restaurantje kan laten bellen …

Oftewel: ik ben erg benieuwd hoe het onscreen-toetsenbordje gaat werken zonder stylus. Daar staat of valt wel heel veel mee!
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 14:18    reactie #14
geplaatst door: Peter Villevoye
Bij de meeste CRTs gaat het mis vanwege de kijkhoek.
Het (gevoelige) glas staat enkele cm verwijderd van de
beeldbuis, dus als je mensen met lengtes tussen 1 m. 50
en 2 m. moet accommoderen, dan eist dat veel tolerantie.

Op LCDs zoals de iPhone is dat probleem minder/anders,
maar gaat 't om de aanraking van meerdere hotspots.
Volgens mij zit er wel iets 'slimmers' in...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 15:00    reactie #15
geplaatst door: Tomorrowstand
Klopt, op mijn Palmpje ging het al beter, maar ook daar gebruikte ik uiteindelijk toch meer mijn Stylus.

Mooie observatie die ik elders ook las: Apple is met deze reclames de enige telefoonfabrikant die reclame maakt met de interface. En werkelijkk alleen maar volledig de interface.
Ik denk dat ze hiermee helemaal precies de juiste snaar treffen, want die interfacce is toch wel waar bijna alle anderen het heel erg af laten weten.

Het lot van mijn Palm is overigens bezegeld door een M12-bout, vier uur lang in dezelfde broekzak. Ik ben een beetje benieuwd hoe solide de iPhone gaat zijn, in een broekzak.
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 15:39    reactie #16
geplaatst door: bcvthul
Wat ik mis in het filmpje (tenminste ik zou het verwachten) is het sync-en van gegevens op de iPhone met je computer

Mvg.,

BC
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 16:06    reactie #17
geplaatst door: 020dennis
iPhonetje proberen?
Verwachte kosten...
Aanschaf € 499.-                              = € 499,-
24 maanden x € 47,50 abo               = € 1.140,-
24 x dataverbruik (gemiddeld € 35.-) =  € 840,-

Totale kosten na 2 jaar 'spelen'         = € 2.479,- of-te-wel ƒ 5.463,- gulden !

VIJF DUIZEND VIERHONDERD DRIE EN ZESTIG GULDEN om de iPhone 'te proberen'  :devil:
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 16:33    reactie #18
geplaatst door: Tomorrowstand
@020dennis: de cruciale fout van velen -inclusief jijzelf- is dat ze het zien als een 'speeltje'.

Ik denk dat Apple het goed ziet: de iPhone is allesbehalve een speeltje, en wordt dus niet voor speelgoedprijzen uitgedeeld. Heeft iemand de laatste tijd nog wel eens een serieuze smartphone gekocht, een treo of zoiets? Dat kost ook een paar centen. Maar dan heb je ook wat. Met de iPhone heb je meer.

Verder weet ik niet waar je de abonnementsprijzen en de dataprijzen vandaan hebt, maar als je daar een heel klein beetje varieert zit je direct heel veel geodkoper. Berekening zegt niet veel dus. Sterker nog: als ik jouw kosten omreken naar kosten per maand heb je voor ongeveer 100 euro in de maand twee jaar lang een iPhone. Als je dan bedenkt dat de gemiddelde tiener 130 euro uitgeeft aan zijn mobiel … (cijfers van even terug, maar toch).

En nu we het toch over geld hebben: reken het eens uit in sestertieën, ook leuk. :cool:

Je hoeft  de iPhone niet te kopen, als je niet wilt! Tot nog toe hoor ik echter alleen maar geluiden van mensen die hem wel willen kopen, sterker, nog, mensen die zich afvragen hoe ze er zo snel mogelijk een kunnen krijgen zonder uren in de rij te staan.

Bedenk maar dat de iPod ook duur was indertijd, en die bood zelfs minder functionaliteit dan de concurrentie op dat moment. Alleen wel een goede interface …
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 17:21    reactie #19
geplaatst door: majorB
@ Tomorrowstand:  Maar dan heb je ook wat. Met de iPhone heb je meer.  

klopt!  Dat wat je meer krijgt maakt het een speeltje. Allemaal overtrokken en door de reclame opgevoerde reacties.

"op een vlucht naar Japan, blablabla" etc

Bullshit, probeer in je vrije tijd zo'n ding eens gewoon uit te zetten en laat je niet leven door de electronica. Er blijft zoveel anders over.
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 17:38    reactie #20
geplaatst door: Tomorrowstand
majorB: dat 'meer' is niet enkel de functionaliteit … het is de interface. Niks bullshit. De iPod wordt ook enkel op de beleving verkocht. En die beleving is goed omdat de interface goed is. Begrijp me goed, ik heb er geen, maar als ik een mp3-speler zou willen zou de iPod mijn eerste keus zijn. Geen ergernissen met onhandige interfaces.

Niks BS dus, en het gaat niet om de extra functies. Het gaat erom dat je hiermee (hoogstwaarschijnlijk) een telefoon hebt waarmee je WEL je adresboek en je agenda handig kan beheren. De functie is niet high-tech of innovatief, maar de bediening naar verwachting wel.

Verder ben ik het honderd procent met je eens dat we meer moeten genieten van de wereld om ons heen, en niet van de gadgets in onze zak. Daarom wil ik ook een gadget waarmee ik zsm kan vinden en doen wat ik wil, om daarna weer lekker buiten te gaan spelen.

Simpel.
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 18:03    reactie #21
geplaatst door: Peter Villevoye
Een arbeidsethos dat gebaseerd is op tandwielen en stekkers, is ouderwets.
Een vrijheidsgevoel dat niet gedijt bij wat handige electronica, is ouderwets.
Natuurlijk is het 't lekkerste als je zonder stropdas, horloge, nette schoenen
en een mobiel in de aanslag van je ultieme vrijheid kan genieten. Maar dan
wel graag met de lease-bak en toch maar met de digicam, en o ja, TomTom.
"Een echte heer heeft de tijd aan zichzelf", zei Olie B. Bommel eens toen hij
gevraagd werd waarom hij geen horloge had (en wellicht ook geen mobiel).
Is dat haalbaar ? Is dat vrijheid ?

En zoals Tomorrowstand al schrijft, is de iPhone niet per se en uitsluitend
een keten die je tot eeuwige bereikbaarheid en alle informatie veroordeelt.
Een leuke beleving, snapshot ervan maken en dan naar familie of bekenden.
Da's voor veel mensen toch een deel van de beleving. Noem 't een gehaaide
stimulans van consumentengedrag, maar die term is ook heus geen zonde.

Velen doen dingen als vrijetijdsbesteding die MacFreaks als hun werk doen.
Voor velen (en ook voor ons) is de iPhone een hardstikke fijn hulpmiddel.
En dat hoeft ook niet alleen tijdens een nachtvlucht naar Tokyo te blijken.
Dat soort "ik zou graag willen dat..." scenario's vind ik ook hoogvliegers.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 19:19    reactie #22
geplaatst door: Ferry13
Mjah... ik weet niet waarom ik nou aangevallen word omdat ik zeg dat ik het handig vind als de batterij lang meegaat. Ik zit daadwerkelijk veel in het vliegtuig voor mijn werk, en die wolken heb je wel gezien na een tijdje, en het inflight-entertainment ook, en om eerlijk te zijn vind ik het gruwelijk om steeds weer zo lang in dat ding te zitten... en dan is mijn iPod een zalige afleiding. Ik luister nu vaak naar gesproken boeken, maar ik zou best graag film kijken op dat ding. Maar dan heb je wel batterij-issues. Maar kennelijk mag je daar niks over zeggen, want dan ben je opeens een hoogvlieger (letterlijk klopt dat ook wel, maar de connotatie hè... venijnig hoor)

Sorry dat ik zo blij ben met de iPod. Ik zal het nooooooit meer zeggen.
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 19:49    reactie #23
geplaatst door: kiwimark
Iphone??? Mmm, laat mij eens erover nadenken... Waarom wil ik al die inforamtie bij mij hebben de hele tijd? Wat maakt het mijn leven rijker? Of maakt het mijn leven juist armer nu alles nog dichterbij is gekomen. Hoe vaak kijk ik naareen film met een vis en krijg ik zin in een versgebakken scholletje? Meestal weet ik wel waar het te kopen. Dar heb ik geen Iphone, Nokia of Motorola voor nodig. Ik denk dat we hier een mooi voorbeeld hebben van marketing: het maken van klanten en ze behouden.

Ja, een iPod is hadnig,want het is een aanvulling in je leven met wat aflleiding, maar om nu een telefoon te hebben die mij kan vertellen waar ik iets kan kopen of waarop ik een film kan bekijken? Nee, niet voor mij of het zou moeten zijn voor de plattegrond die ik wel kan gebruiken als ik naar een adres meot dat mij onbekend is. Alleen kan ik dat ook niet gewoon even vragen aan iemand op de hoek?
g.r.e.e.t.i.n.g.s
mark ® hanging out in san francisco - wellington - europe (or in between)
MacBook Pro 15inch MacOS 10.5.6 Eng • Apple Cinema HD Display 23" • Ipod iTouch 2nd gen • iPod Shuffle 1Gb
Apple toont iPhone-reclames
4 juni 2007 - 20:31    reactie #24
geplaatst door: Muis

Citaat
kiwimark om 19:49, 4-06-2007
Ik denk dat we hier een mooi voorbeeld hebben van marketing: het maken van klanten en ze behouden.


marketing is toch echt iets anders. verplaatsen in de wensen van de consument komt dichterbij.

hoe dan ook: een beetje een vreemde redenering van iemand die kennlijk wel een Mac heeft met waarschijnlijk internettoegang; iPhoto, een spelletje, etc. waarom niet gewoon de Gele Gids pakken i.p.v. het internet? waarom niet gewoon de atlas pakken om een route uit te stippelen i.p.v. routeplanner of nog erger een TomTom?

ik denk niet dat ik de iPhone ga aanschaffen, maar zie wel dat hier een markt voor is. het enige verleidelijke voor mij is de integratie van iPod en Telefoon. Misschien zou ik mijn vakantiefoto's er opzetten om ze aan de familie te laten zien. Hoe dan ook: daar ga ik geen kapitaen voor uitgeven, want ik bel nauwelijks . . .

(Bewerkt door Muis om 20:33, 4-06-2007)