Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 10:40    reactie #25
geplaatst door: Roger Vromans
@reddrummaster.
juist jij zegt in minder zinnen precies dat wat ik bedoel!
Apple  :thumbs-down:
The truth is out there !
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 10:50    reactie #26
geplaatst door: Tomorrowstand
Laat me even raden wat er is gebeurd: je hebt online alle sites afgezocht tot je degene vond die precies die paar euro's goedkoper was … en je voelde je heel slim dat je dat zo had geregeld. Hoeveel dealers besteden niet meer dan de helft van hun tijd aan het geven van heel veel goede informatie, en zien dan de klant via een goedkope online dozenschuiver de machine kopen? Waarna ze uiteindelijk weer bij de dealer aankloppen voor service? En dan liefst gratis?

Kortom: Jantje en Pietje hebben niet hetzelfde gekocht, ze hebben het namelijk bij een andere winkel gekocht, en wel meestal om de reden dat ze daar dan 10 euro uitsparen. Dan moet je dus ook niet zeuren achteraf.

Sorry hoor, maar het schiet mij toch wat in het verkeerde keelgat … en dan helemaal om Apple hier de schuld van te geven.
Als ik het goed samenvat, misgunnen sommige mensen hier anderen de "kadootjes" die er onverwachts uitgedeeld worden. Alleen maar omdat ze die zelf niet krijgen. Beetje zure levenshouding, nietwaar?

Wees blij met je eigen aankoop, en gun anderen het gelukje dat ze krijgen. En uiteindelijk gaat het om een paar euro's, niemand die daardoor van de honger omkomt, tenminste niet aan deze kant van de wereld.
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:19    reactie #27
geplaatst door: reuel
Ik vind het heel erg raar dat er voor een groot deel trieste reacties komen op zo'n prachtig nieuwsbericht, vreemd hoor...

Ergens vind ik niet dat je kunt gaan zeuren omdat de prijzen verlaagd zijn; prijswijzigingen zijn bij mijn weten de normaalste zaak van de wereld (en de benzinepomp is een heel mooi voorbeeld :biggrin:).

En dan nu de reactie van iemand die heel erg blij is met de prijswijzigingen; ik heb vannacht een nieuw toetsenbord gekocht. Natuurlijk wel gekocht in de online Apple Store, zodat als de prijzen weer dalen binnen enkele dagen, ik in ieder geval nog wat geld tegemoet kan zien komen... :wink:
(kan iemand mij trouwens vertellen hoe duur dat "Apple Keyboard" voorheen was, ex. btw?)
MacBook Pro 13" + 15" - iPad 2 - iPhone 3G - iPod touch 2G
Wij organiseren werkvakanties naar Ghana.
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:21    reactie #28
geplaatst door: mvdg
Toetsenborden en muizen kostten altijd iets van 70 euro, inclusief btw.
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:27    reactie #29
geplaatst door: reuel
'k Heb het zojuist al gevonden; Google's cache biedt uitkomst, http://www.google.nl/search?q=cache:BewApKhY7kgJ:store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore%3FproductLearnMore%3DM9034+apple+keyboard+prijs&hl=nl

Hij was dus EUR 55,00 en is nu EUR 29,00, jee wat ben ik blij met m'n aanschaf, nu maar hopen dat 'ie snel wordt afgeleverd, zou wel handig zijn LOL
MacBook Pro 13" + 15" - iPad 2 - iPhone 3G - iPod touch 2G
Wij organiseren werkvakanties naar Ghana.
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:29    reactie #30
geplaatst door: Johan Morris
"Meer hierover is hier te lezen."

Not Found
The requested URL /store/pricech/index1.html was not found on this server.

Apache/1.3.27 Server at registration.euro.apple.com Port 80


Overigens zijn (in België) eergisteren de SOLDEN van start gegaan, misschien is dat gewoon de reden & zijn er volgende week een pak nieuwigheden of upgrades beschikbaar aan de "oude" prijs ...

Persoonlijk erger ik mij meer aan de (talrijke) taal- en spelfouten (alhier, maar ook op de site van Apple Nederland) dan aan die steeds weerkerende prijzenslag. Als je wacht met kopen tot je iets écht nodig hebt of kunt gebruiken en als je op dat  moment de beste prijs/kwaliteit weet te vinden is er toch geen enkel probleem? Kopen én betalen betekent immers dat je een contract afsluit waarin je zegt dat je akkoord gaat met de voorwaarden. De prijs is 1 van die voorwaarden.. :sneaky2:
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:30    reactie #31
geplaatst door: rvdg
waar kan ik nog lezen welke de voorwaarden zijn voor deze refund?
rolf
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:34    reactie #32
geplaatst door: mvdg

Citaat
reuel om 11:27, 5-01-2005
Hij was dus EUR 55,00 en is nu EUR 29,00,


O dan was het nieuwe toetsenbord al een stuk goedkoper dan het oude. De prijs die ik noemde was van mijn witte 'pro' toetsenbord die ik 2 jaar geleden samen met mijn iBook kocht.
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:42    reactie #33
geplaatst door: Johan Morris
Een Airport Express nu 129 ipv 145 EUR, een draadloos klavier 59 ipv 79 EUR enzovoort. In België.
Inderdaad bijna "Amerikaanse" prijzen (de exorbitante BTW zorgt helaas nog steeds voor hogere prijzen dan elders), maar niet voor de iPods. Prijzen worden voor een stuk immers bepaald door de wetten van vraag en aanbod ...
Dat kan binnen pakweg 5 dagen misschien in één klap veranderen.  :dozingoff:
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 11:54    reactie #34
geplaatst door: reddrummaster

Citaat
Tomorrowstand om 10:50, 5-01-2005
Laat me even raden wat er is gebeurd: je hebt online alle sites afgezocht tot je degene vond die precies die paar euro's goedkoper was … en je voelde je heel slim dat je dat zo had geregeld. Hoeveel dealers besteden niet meer dan de helft van hun tijd aan het geven van heel veel goede informatie, en zien dan de klant via een goedkope online dozenschuiver de machine kopen? Waarna ze uiteindelijk weer bij de dealer aankloppen voor service? En dan liefst gratis?

Kortom: Jantje en Pietje hebben niet hetzelfde gekocht, ze hebben het namelijk bij een andere winkel gekocht, en wel meestal om de reden dat ze daar dan 10 euro uitsparen. Dan moet je dus ook niet zeuren achteraf.

Sorry hoor, maar het schiet mij toch wat in het verkeerde keelgat … en dan helemaal om Apple hier de schuld van te geven.
Als ik het goed samenvat, misgunnen sommige mensen hier anderen de "kadootjes" die er onverwachts uitgedeeld worden. Alleen maar omdat ze die zelf niet krijgen. Beetje zure levenshouding, nietwaar?

Wees blij met je eigen aankoop, en gun anderen het gelukje dat ze krijgen. En uiteindelijk gaat het om een paar euro's, niemand die daardoor van de honger omkomt, tenminste niet aan deze kant van de wereld.

Jij hebt zeker Jomanda gebeld.
Ik heb mijn Mac gekocht bij Apple Centre YouMac, omdat ik ook in Eindhoven woon en graag service naast de deur wil hebben. Deze was helaas ietwat duurder dan de iStore.

Laten we netjes tegenover elkaar zijn, met dit soort posts jaag je mensen in je harnas omdat het stikt van de subjectiviteit.

Kadootjes krijgen mensen die tussen 15 dec. en 3 jan een Apple product hebben gekocht bij een Apple Reseller, waarvan de prijs is verlaagd en niet alleen iStore klanten want dat komt de homogeniteit van Apple's klanten niet ten goede.
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 12:22    reactie #35
geplaatst door: Tomorrowstand
@reddrummaster: ik ben het hardgrondig met je eens dat we netjes moeten zijn tegenover elkaar! Als jij je eerste zin in je eerste post in dit draadje nog eens naleest, kan je misschien inzien waarom ik nogal fel uit de bocht kom. Ik hou er niet zo van als mensen anderen van "decadent gezwets" beschuldigen. Zeker niet als ze zelf net een nieuwe Mac hebben aangeschaft, een genot dat velen hier zich echt niet kunnen veroorloven … dus enige terughoudendheid zou je dan sieren.
Hoe denk je dat mensen zich voelen die dit draadje lezen, en ondertussen al jaren zitten te sparen voor een nieuwe Mac (ja, die zijn er!). Die zien allemaal mensen die al lang een nieuwe hebben gekocht, en dan ook nog eens heel ondankbaar zijn! Over decadentie gesproken …

En dat je extra hebt betaald voor service naast de deur, is toch alleen maar prima? (excuus voor mijn aanname van goedkoop-shoppen, in jouw geval dus niet van toepassing).  
Hoe kom je er dan bij dat je hetzelfde product hebt gekocht als de mensen die het via de online Apple Store doen? Dat is gewoon niet waar … jij hebt een ander product gekocht, namelijk een Mac mét service naast de deur. Prima. En wees zelf dan ook even objectief: jij hebt dat op deze manier gedaan met een goede reden. Aanvaard dan ook de consequenties. "Subjectiviteit", wat je van mij kennelijk zo vervelend vindt, is vooral te vinden in jouw verhaal dat je dan hetzelfde wilt als de mensen die dit ding ergens anders hebben gekocht. In jouw ogen heb je dezelfde "rechten". Dát is nu subjectief … want die rechten heb je namelijk, objectief gezien, niet. Of het nu wel of niet officiële Apple Resellers zijn, maakt niet uit. Jij kan zelf wel vinden dat die dan ook door Apple moeten worden meegenomen in hun acties, maar ja, dat is nu eenmaal niet aan jou. Het is toch erg raar om een fabrikant, als die kortingen geeft, te gaan beklagen dat ie het niet goed doet, en oneerlijk, en zo meer?

Oftewel hernieuw ik mijn pleidooi: verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Wees gewoon erg blij met wat je allemaal hebt gekregen in dit leven! Dat geeft heel wat meer levensvreugde dan klagen over wat je níet hebt gekregen.
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 13:19    reactie #36
geplaatst door: reddrummaster
Ik heb toch lang nagedacht over een reactie hierop, aangezien ik het topic niet om zeep wil helpen (als dat niet al gebeurd is).
Ik vind prima dat je vindt, wat je vindt. Maar ik wil wat dingen ophelderen:
Er zit een hele voorgeschiedenis aan het feit dat er een gloednieuwe iMac voor mn neus staan, en dus ja, ik voel me wel een beetje decadent. Echter laat ik zeggen dat ik goed verzekerd ben en dat het feit dat ik dit jaar inbraak in mijn woning en blikseminslag (waarbij bijna alle electr. apparatuur ten onder ging - ook mn 6 weken oude eMac) heb gehad ervoor gezorgd heeft met een beetje sparen her en der dat dit mogelijk is.

Aan de andere kant heb ik slecht gedaan om bij YouMac zaken te doen. Heb er nu al genoeg nare ervaringen mee en ook vanuit andere fora hoor ik slechte geluiden. Aan de andere kant heb ik ook van dichtbij gezien hoe men bij de iStore omgaat met "problemen" en daarvoor heb ik toch alleen maar respect. Jou verhaal klinkt mooi, maar gaat helaas niet op. Daarop komen we terug dat ik precies hetzelfde product heb gekocht als iemand bij de iStore. Had ik bij een niet-Apple dealer gekocht had ik je in enige mate gelijk kunnen/moeten geven.

Zow dan nu over het geld, wat jou blijkbaar dwars zit, lees ik tussen de regels door. Ik vind het normaal dat producten beter en ook goedkoper worden (neem nu mensen met een iMac G4, die was 500 euro duurder dan de G5). That's live; koop een nieuwe auto in hij is na 2 jaar de helft waard! Ik heb groot respect voor de actie van Apple, máár een dermate kromme refund regeling vind ik onpasselijk en 'financieel' discriminerend. Pas zoiets toe voor iedereen of niet.
Zoals de stand van zaken op DIT moment is, is dat niet iStore-klanten nog een zeer grotere maten Apple resellers de dupe zijn en Apple haar eigen iStore probeert in een monopoly postitie te zetten.
Lees daar hier meer over.

Erg jammer.

Final message.

(Bewerkt door reddrummaster om 13:22, 5-01-2005)
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 14:22    reactie #37
geplaatst door: Leon
Toevoeging aan nieuwsbericht:

Update 5-1-2005: Op de diverse fora, waaronder ons eigen forum, lopen er op dit moment verhitte discussies over het feit dat de prijscompensatie alleen voor klanten geldt die iets via de AppleStore gekocht hebben. Apple heeft inmiddels aan ons kenbaar gemaakt dat de prijscompensatie sec voor de AppleStore klanten geldt. Klanten die een van de producten, die in aanmerking komen voor de compensatie, hebben gekocht bij een van de geautoriseerde Apple dealers en/of centres komen niet in aanmerking.

"De refund geldt alleen voor klanten van onze AppleStore. In de voorwaarden op de AppleStore staat ook dat klanten binnen twee weken na het plaatsen van hun order, deze kunnen annuleren." aldus Jurriaan Trommels van Apple Nederland. "De resellers krijgen géén refund van Apple."
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 14:46    reactie #38
geplaatst door: Franky2002

Citaat
Leon om 14:22, 5-01-2005
Toevoeging aan nieuwsbericht:"De refund geldt alleen voor klanten van onze AppleStore. In de voorwaarden op de AppleStore staat ook dat klanten binnen twee weken na het plaatsen van hun order, deze kunnen annuleren." aldus Jurriaan Trommels van Apple Nederland. "De resellers krijgen géén refund van Apple."


Tja, ik vind het niet gek dat deze discussie behoorlijk verhit gevoerd wordt, want Apple draait min of meer, op de langere termijn de dealer langzaam de nek om, en dat is geen goede zaak als je Appleproducten graag in het straat(winkel)beeld wil zien.
Ze hadden beter helemaal geen refund-actie op poten gezet; voor niemand.
Dan had je stukken minder gezeur gehad.
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 15:23    reactie #39
geplaatst door: Neuroteck
Inderdaad gelijke monniken gelijke kappen.
uiteindelijk gaat het met Apple natuurlijk meer en meer lijken op het Dell verkoopsysteem, deze heeft voor en nadelen.
Iedereen weet denk ik wel de nadelen van online bestellen tov de traditionele dealer en iedereen is denk ik mans genoeg om daar een keuze in te maken.
maar onthoudt 1 ding willen we over 10 a 20 jaar onze Appletjes net zo bestellen als onze windowsvrienden hun Delletjes ????( met 90 euro verzendkosten hahahhahaha )

Gegroet en een hele fijne dag ! :woot:

(Bewerkt door Neuroteck om 15:24, 5-01-2005)
The power of the Darkside !!!!
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 15:38    reactie #40
geplaatst door: Roger Vromans

Citaat
Neuroteck om 15:23, 5-01-2005
met 90 euro verzendkosten


Het is zelfs 99 euro....
The truth is out there !
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 15:41    reactie #41
geplaatst door: reuel
Eh neuroteck, volgens mij vergeet je dat er over 10 of 20 jaar meer Apple Stores zijn, je weet wel, die dingen die ze nu ook in Londen maken, volgens mij komen daar nog veeeeel meer van hoor, misschien niet op iedere hoek van de straat, maar je kunt in ieder geval ook nog bij de offline dealer terecht dan :wink:
MacBook Pro 13" + 15" - iPad 2 - iPhone 3G - iPod touch 2G
Wij organiseren werkvakanties naar Ghana.
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 16:02    reactie #42
geplaatst door: Tomorrowstand
Apple wil een en ander meer onder controle hebben. En terecht. Macs zijn de laatste paar jaren verkocht in zaken die Apple meer kwaad dan goed hebben gedaan, zie ook het recente draadje over Dixons …
Zelf heb ik jarenlang bij een niet nader te noemen zeer bekende Apple dealer veel spullen besteld. Totdat er één keer een probleempje was (veroorzaakt door missende info op hun website). Toen kreeg ik van de eigenaar te horen dat het hem "steenkoud liet" als ik geen klant meer bij hen zou zijn. Met nog wat aanverwante zinnen erbij die ik hier niet zal herhalen, omdat ik van de helft van de woorden niet weet hoe ze te spellen.  :thumbs-down:

Samen met enkele andere mindere verhalen over andere dealers (inclusief zelfs hier in het draadje…) kan ik me voorstellen dat Apple hier niet zo blij mee is. En dat ze hun product (waar de service een integraal onderdeel van is) zelf willen aanbieden op de manier die zij goed vinden. De service van de online Apple Store is volgens mij best redelijk goed, en doet volgens mij niet onder voor het gemiddelde niveau van de dealers.

Plus het feit dat ze inderdaad meer en meer Apple Stores gaan openen, met de beroemde mooie vormgeving in de hele winkel. Klasse moet je hoog houden.

Oftewel: misschien is het niet zo netjes naar dealers op dit moment, voor de consument gaat het wellicht wel gewoon de goede kant op …
Het draadje begon namelijk allemaal met een prijsverlaging. Ik ben nog steeds blij, u ook?

Enne: gezien de verkoopstijl van Apple, zullen verzendkosten vann 99 euro er echt niet aankomen. Niet voor niets verkoopt Apple meer dan complete systemen, en geen uitgeklede bouwdozen. Tenzij de consument werkelijk alleen nog maar valt voor een lage aanvangsprijs … maar ik maak mezelf altijd wijs dat Maccers slimmer zijn … en kijken naar de volledige prijs over de jaren heen.
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 16:30    reactie #43
geplaatst door: Bram Beernink

Citaat
Leon om 14:22, 5-01-2005


"De refund geldt alleen voor klanten van onze AppleStore. In de voorwaarden op de AppleStore staat ook dat klanten binnen twee weken na het plaatsen van hun order, deze kunnen annuleren." aldus Jurriaan Trommels van Apple Nederland. "De resellers krijgen géén refund van Apple."


Ik weet niet wat ik hier van moet vinden, maar Apple geeft dus wel een reden: via de online store kan je je bestelling binnen 2 weken annuleren. Dus stel: je koopt een week voor de prijsverlaging een toetsenbord, en dan komt de prijsverlaging en je toetsenbord is nog niet binnen. Dan stop je dus gewoon de bestelling, en bestel je opnieuw voor de verlaagde prijs. Omdat deze mogelijkheid er dus ook zonder deze regeling zou zijn, zorgt Apple gewoon voor deze regeling. Dat maakt het wat overzichtelijker, anders krijg je ineens veel annuleringen en herbestellingen.
Soon there'll be just two kinds of people: Those who use computers, and those who use Apples. - Think different - iMac 15", 768 MB, 700 Mhz G4 - iBook 14", 1GB, 1.42 Ghz G4, 10.5.5 - MessagePad 2000 - iPod nano silver
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
5 januari 2005 - 21:46    reactie #44
geplaatst door: Neuroteck
Mac Centres erg leuk en een erg goed initiatief, maar wat denken jullie, goh laat ik eens een Mac Centre openen, zal Apple wel leuk vinden, dan vinden ze ook leuk ! alleen het moet allemaal wel op hun manier inrichting, lokatie. oftwel ze hebben een zeer grote vinger in de pap, veel reguliere dealers willen dat niet
want geloof me het is een enorme investering, en wie garandeert er dat de situatie niet vaker gaat voorkomen zoals die een half jaar geleden was ( bijna niets leverbaar ! ) dat kost klauwen vol met geld en daar kan dan een X % extra inkoopskorting niet tegen op.
Ik ben een groot voorstander van alle Mac Centres, ik ben alleen nieuwschierig hoeveel het er over 5 jaar zullen zijn ( ik hoop in iedergeval een verdubbeling maar ik hou mijn hart vast )  

Tokos als Dixons, Mediamarkt etc etc moeten inderdaad geen Mac verkopen hun hebben er simpelweg geen "hart" voor, sluit mik me voor de volle 100% bij aan.

Uiteindelijke conclusie : ik hoef niet lang meer te sparen voor mijn nieuwe iMac  :thumbs-up:
The power of the Darkside !!!!
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
6 januari 2005 - 10:00    reactie #45
geplaatst door: Panico
Het staat iedereen vrij om afspraken te maken met een dealer.

Wie koopt er nou iets voor veel geld zonder te proberen er iets uit te slepen?

Als klant kun je dealers ook tegen elkaar uitspelen, iets wat in veel landen de gewoonste zaak is.

Of je je voordeel nou bedingt in de vorm van korting of extra service is een kwestie van onderhandelen.

Als je dit niet doet en je krijgt dan van een buurman te horen dat hij voor hetzelfde veel minder heeft betaald of voor hetzelfde geld veel meer heeft gekregen, tsja...

Je kunt natuurlijk altijd achteraf gaan klagen, maar doe dat dan bij de dealer, en niet hier.

Sla desnoods de handen ineen en begin een protestactie, mobiliseer de massa en spring op de barricades!
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Apple verlaagt prijzen van veel van haar producten
6 januari 2005 - 10:28    reactie #46
geplaatst door: Panico
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")