
Angela Ahrendts stuurt haar eerste memo
Angela Ahrendts is sinds begin mei het hoofd van Apple Retail, toen dat zover was hadden we daar op MacFreak al een nieuwsbericht over, dat is
hier te vinden. Haar portret staat inmiddels ook op
de pagina met de profielen van directieleden, een welkome afwisseling tussen alle mannen die we daar tot nu toe zagen.
Angela Ahrendts heeft nu voor het eerst een memo naar alle werknemers van Apple gestuurd, hieronder de tekst daarvan:
Hello!
Thank you so much for an amazing first month, all your emails, and your kind words of support. I sincerely appreciate the warm welcome and all of your insights and perspectives, which have helped me quickly understand and genuinely admire Apple's unique culture.
I have spent most of my time getting to know and understand the many functions and teams in Cupertino, along with our short and long term initiatives. I was thrilled to meet many of you at stores in San Francisco and London this month, and I'm looking forward to Tokyo and the Omotesando opening. Every couple of weeks, we will be visiting stores across the world to see and learn what we do best and hear your thoughts about opportunities ahead.
Looking to the future, I feel our greatest opportunity will be continuing to focus on and evolve the customer journey online and in our stores. Although technology is rapidly changing how customers shop, they still want to feel surprised and delighted by the personalized Apple experience we provide at every turn. That's what makes us unique. Keeping the customer experience as simple as any other Apple product will also be critical as we expand into new markets, integrate our platforms, and develop new technologies.
Again, thank you very much for all of your kind words of support. I am honored to be working at Apple and thrilled to be working with you. I know together we will continue to enrich lives and communities.
Thank you and see you very soon.
Best always,
Angela
Angela Ahrendts heeft sowieso een vliegende start gemaakt, in haar eerste maand heeft ze het team van Apple Retail al anders ingericht. Verder heeft ze al duidelijk gemaakt wat voor haar de drie belangrijkste dingen zijn voor de Apple Retail in de komende tijd: een nadruk op China, mobiel betalen en een complete aanpassing van de end-to-end Apple Store sales experience.