Apple gemiddeld in on-line klant-contact
5 april 2004 - 16:04   
geplaatst door: Ger Nijkamp
De Costumer Respect Group is een internationaal onderzoeks- en consultatie-bureau. Deze club doet regelmatig onderzoek naar de wijze waarop bedrijven omgaan met de on-line behandeling van hun klanten. Vandaag hebben ze de resultaten gepubliceerd van de Spring 2004 Online Customer Respect Study. Hierin is de on-line klantbenadering bekeken van 61 bedrijven die in de computerindustrie opereren.

De Top 5 van de kwaliteitsmeting -met rapportcijfers op een schaal van 1 tot 10- zag er als volgt uit: 1. Hewlett-Packard (9,5 / 10), Science Applications International (9,5 / 10), IBM (9,0 / 10), Xerox (9,0 / 10) en Lexmark (8,8 / 10). Apple kwam gemiddeld uit de bus: zij scoorden een 6,6 op de maximaal haalbare 10 punten.
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
5 april 2004 - 16:08    reactie #1
geplaatst door: Otto
Zonder meer een puntje waar het bij Apple beter kan, want idd vind ik de Apple store, maar ook de online support, vaak erg middelmatig.

Overigens vraag ik me af wat de precieze criteria zijn, want voor je bij HP bent waar je wilt zijn, ben je ook een jaar verder. Of gaat het puur om de afhandeling als je al in hun systeem staat?

(Bewerkt door Otto om 16:09, 5-04-2004)
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
5 april 2004 - 16:37    reactie #2
geplaatst door: CMYK
Is een costumer een kruising tussen een customer en een consumer?  :woot:
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
5 april 2004 - 18:14    reactie #3
geplaatst door: zen
Nee joh!, dat is een costumer in een net pak. :biggrin:
"Fatalists experience interventionists as crazy. Interventionists experience fatalists as deluded. Both are right ." Halcolm
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
5 april 2004 - 18:42    reactie #4
geplaatst door: drib

Citaat
Otto on 16:08, 5-April-2004
erigens vraag ik me af wat de precieze criteria zijn, want voor je bij HP bent waar je wilt zijn, ben je ook een jaar verder. Of gaat het puur om de afhandeling als je al in hun systeem staat?

(Bewerkt door Otto om 16:09, 5-04-2004)


Wel; gisteren heeft mijn iPaq het loodje gelegd na een ROM-update. Even HP gebeld vanmorgen, en via de computerstem (aantal toetsen indrukken overeenkomstig de menukeuze) met een persoon gesproken. 2 minuten later was de afspraak geregeld. Ze komen hem morgenavond bij mij thuis halen, en max 5 dagen later brengen ze hem terug naar me thuis. En dat allemaal onder garantie. De persoon was heel vriendelijk.

Dus het verwonderd me niet dat HP zo hoog scoort. Ik heb alleen maar lof voor ze.
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
5 april 2004 - 20:04    reactie #5
geplaatst door: Henk Batelaan
De online support van Apple is inderdaad om te huilen. Om maar een voorbeeld te noemen zit er ook online support in het dot Mac pakket: voornamelijk discussiegroepen alleen voor dot Mac leden. Nou, voordat je daar een antwoord hebt op de wat serieuzere vragen...
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
5 april 2004 - 20:19    reactie #6
geplaatst door: Ger Nijkamp
Ja, maar dáár kun je beter donateur van MacFreak voor worden, toch..?

:biggrin:

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
7 april 2004 - 02:53    reactie #7
geplaatst door: willem vermeulen
tja.. het voorbeeld van aaiBoek eerder vandaag elders op het forum was wel illustratief, op zijn opmerking aan Apple dat zijn G5 vastloopt als ie in sluimerstand gezet wordt was het antwoord....... :confused:
jawel. "dan moet je NIET sluimeren" dat verdiend nog minder dan een 6,6
zin om gezellig te baggeren? kom hier maar eens kijken en voor liefhebbers van livemuziek
Apple gemiddeld in on-line klant-contact
7 april 2004 - 21:41    reactie #8
geplaatst door: janster
Vandaag met de helpdesk van Apple gebeld. Mijn ibook is namelijk voor de 4 keer kaopt gegaan. Draaide keurig het nederlandse numer, kreeg ik een Apple medewerker uit zweden aan de line. Gelukkig kon hij engels en verbinde hij mij door met een nederlandse helpdesk medewerker. Terwijl ik met hem aan de praat was, werd ik zomaar verbonden met iemand uit zweden weer. Dit keer was het een andere persoon. Ik vroeg weer om een nederlandse medewerker, kreeg ik vervolgens iemand uit finland aan de lijn. Uiteindelijk kreeg ik een nederlander te pakken. Hij kon me nog net vertellen dat er een storing in hun systeem was. Vervolgens kreeg ik iemand uit spanje aan de lijn!!!  Ik heb het toen maar opgegeven voor vandaag. Probeer het morgen maar weer.  Overigens werd ik de eerste 3 keer goed geholpen. Heb verder geen klachten. Kan er nu wel om lachen om deze gebeurtenis. :biggrin: