Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 16:11   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/microsoft.jpg[/img]Het was de bedoeling om voorlopig even niet meer terug te komen op de laptophunters-campagne van Microsoft, maar ik ben bang dat we onze belofte bij deze toch even verbreken.

Want bij Macenstein hebben ze de meest recente video eens goed bekeken en hebben ze ontdekt dat het in die dag, ondanks dat er veel wolken hingen, kennelijk helemaal windstil was. Want de wolken in het openingsshot en het eindshot blijken op exact dezelfde plaats te hangen. Dus hebben de dames echt zo snel geshopt of, wat een stuk waarschijnlijker lijkt, stond de conclusie al vast en zijn het begin en het eind vlak na elkaar opgenomen?

Iedereen weet dat we bedonderd worden in reclame, maar de misschien dat de mensen die ons bedonderen een beetje meer moeite zouden kunnen doen om dat wat minder duidelijk te laten blijken?

De pagina van Macenstein waar het allemaal duidelijk is te zien, is hier te vinden.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 16:43    reactie #1
geplaatst door: Hildo
Ach ja, de glitterende wereld van de reclame  :wink: .
Nu zit ik nog te wachten totdat iemand achterhaald dat de clips met FinalCut Pro of iMovie gemaakt zijn. Geen wilde voorspelling overigens, aangezien we herhaaldelijk al reclamemateriaal van je-weet-wel-wie gezien hebben dat op een Mac gemaakt is.
Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 16:57    reactie #2
geplaatst door: PeterCornelis
Dit zijn toch ook stuk voor stuk hele knullige, goedkope, saaie
fantasieloze commercials? Of zie ik dat verkeerd? Kan iemand
mij uitleggen hoe deze filmpjes toch het gewenste effect
kunnen hebben?

De reclamewereld, ach ja, daar WIL je toch niet voor werken?
Je brood verdienen met de mensheid te bedonderen?
(oei, hier maak ik geen vrienden mee vrees ik...)   :nervous:
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 17:35    reactie #3
geplaatst door: devries89
Jongens. Welkom in de wereld van televisie. Alles op tv is in scene gezet. Commercials al helemaal...

En PeterCornelis. Niet alle reclame is bedoeld om de mensheid te bedonderen...
oprheus melted the heart of persephone
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 18:26    reactie #4
geplaatst door: ernst
@Robert: ga je nu je aandacht aan dit soort nonsense verspillen of worden het toch
weer zinvolle nieuwtjes in de toekomst?

Wat voor feitelijke nieuwswaarde heeft het dat er wederom iets schort aan het reclamefilmpje
van Microsoft? Wat is de meerwaarde dan alleen een hoog " kijk eens hoe stom ze nu
weer daar in Redmond bezig zijn " gehalte. Ik wist niet dat het Mac Freak nieuws tegenwoordig
naar het niveau van SBS showsnieuws en RTL Boulevard gaat. Komop! dit is toch MacFreak van
huis uit een volwassen en informatieve website? Dankjewel.

@devries89: Reclame is anno 2009 - tenzij je in de reclamewereld werkt en dus wel nooit zal zeggen
dat men in de reclame je bedondert - gewoon het zoveelste middel om mensen een mooiere spiegel
van de werkelijkheid voor te houden.
pm's worden niet gelezen,e-mail wel.
06-08-2004 +  14-10-2009
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 18:29    reactie #5
geplaatst door: Robert
@ ernst: Verkeerde been of verkeerde bed? De rest van het nieuws van de afgelopen tijd al gelezen? Je moppert namelijk wel èrg hard...

Verder vond ik dit gewoon erg grappig dat ze zo'n knullige fout maken, te meer omdat ze eerder dezelfde man bij de Apple Store ook al liet zien dat dit allemaal kennelijk net zo snel gemaakt blijkt als dat het gemonteerd is...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 18:30    reactie #6
geplaatst door: ernst
Niet mopperen beste Robert maar ben beter van je gewend en dus niet alleen verbazing
maar ook teleurstelling dat je je met dit soort nieuws bezighoudt.
pm's worden niet gelezen,e-mail wel.
06-08-2004 +  14-10-2009
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 18:32    reactie #7
geplaatst door: Robert
Wat mij betreft zijn dit de grappige nieuwtjes tussendoor en zolang er niet te veel zijn vind ik het prima. Maar bedankt voor het compliment!  :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 19:03    reactie #8
geplaatst door: Calvin
Kom op zeg, gaan we nu alle reclames van MS bespreken en aangeven waar het niet goed zit?

Nieuwswaarde is echt 0 deze keer, 1 keer grappig, twee keer is al minder maar nu is het wel saai aan het worden hoor....

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 19:05    reactie #9
geplaatst door: odo
Ach ja. Ik vind het ook wat overdreven om veel aandacht aaan deze commercials te geven, maar tegelijkertijd toch wel vermakelijk om ze te ontleden en te zien hoe dit zaakje in elkaar is gezet. Het past wel bij MS om de zaken net niet goed te doen. Op het eerste gezicht lijkt het best wel redelijk professioneel opgezet, maar vervolgens blijkt de zaak toch te rammelen. Geen reden om Robert hierover aan te vallen iig!
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 19:21    reactie #10
geplaatst door: PeterCornelis
Citaat
devries89 om 17:35, 18-05-2009

En PeterCornelis. Niet alle reclame is bedoeld om de mensheid te bedonderen...
Gelijk heb je: niet alle! Reclame is bedoeld om mensen dingen te laten kopen
die ze anders niet hadden gekocht. Anders zou het weggegooid geld zijn.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 19:27    reactie #11
geplaatst door: Robert
Voor iedereen die vind dat we er hier te veel aandacht aan besteden, de meeste Mac nieuwssites doen dat nog veel meer.

En voor iedereen die denkt dat dit het enige is wat niet klopt, hier kan je lezen dat zelf de prijsvergelijking die daar plaatsvindt aan alle kanten rammelt, en gaat het dus eigenlijk om pure oplichting in deze commercial...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 19:29    reactie #12
geplaatst door: Ziegler
Geweldig juist. Dit soort berichten horen op een site als MacFreak thuis. Nergens anders worden spotjes van de concurrentie ontleedt op 'fouten'. Ik begrijp werkelijk niet wat de Heren Ernst, Calvin (waren het er nog meer?) daar tegen kunnen hebben? Of waarom het anders ingewikkeld is om te negeren?
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 19:33    reactie #13
geplaatst door: Ziegler

Citaat

Gelijk heb je: niet alle! Reclame is bedoeld om mensen dingen te laten kopen
die ze anders niet hadden gekocht. Anders zou het weggegooid geld zijn.


Hoe kom je erbij? Ik weet niet wat voor auto je nu rijdt, maar stel dat is een Citroen, dan is er Volkswagen het één en ander aan gelegen om je over te halen om VW te gaan tijden. Helemaal geen weggegooid geld. Prima besteedt. Jij lijkt te stellen dat we alleen maar dingen kopen als er reclame voor wordt gemaakt. Alsof we anders geen nieuwe TV zouden willen.
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 20:41    reactie #14
geplaatst door: Kenneth B Done
Superlachen dit, zo'n MS-campagne verdient het gewoon op deze manier onderuit gehaald te worden, want laten we wel zijn: dit is kijkersbedrog. Hier wordt de kijker meegenomen in een ogenschijnlijk realistische en objectieve reportage, maar alles blijkt totaal voorgekookt en in 'takes' opgenomen als een speelfilmpje. Geeft ook weer een indruk van de producent die dit klusje heeft aangenomen, die interesseert het al helemaal niet. Maar waarschijnlijk heeft niemand van MS hier aanstoot aan genomen want zoals Steve al zei: 'They just have no taste'
MacPro 3 Ghz 8 GB RAM 6 TB Decklink Intensity Pro
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 20:46    reactie #15
geplaatst door: Ziegler
Kijkersbedrog? Het is reclame . . . Wat begrijp je daar niet aan? Had je gedacht dat ze echt een studente met haar Ma uit een supermarkt zouden trekken om een Laptop te kopen?

Even voor de duidelijkheid: het zou kunnen dat alle acteurs uit de volgende spotjes Vista gebruiken.

www.apple.com/getamac/ads/
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 20:55    reactie #16
geplaatst door: Robert

Citaat
Ziegler om 20:46, 18-05-2009
Even voor de duidelijkheid: het zou kunnen dat alle acteurs uit de volgende spotjes Vista gebruiken.

www.apple.com/getamac/ads/


Sorry, maar die vergelijking gaat niet op. Apple pretendeert niet dat de mensen in de reclames gewone mensen zijn, MS doet dat wel. Apple pretendeert niet dat het om reële situaties gaat, MS doet dat wel.

En als je iets pretendeert dan kan je er volgens mij ook op afgerekend worden...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 21:12    reactie #17
geplaatst door: Ziegler
Hoe weet je dat MS dat pretendeert? Dat kan je alleen aannemen als je gelooft dat de mensen in het spotje 'echte' mensen zijn. Als dat zo is ben ik bang dat ik je moet teleurstellen. De Moeder die met wasmiddel X die wijnvlek er uit krijgt is een actrice. De mensen die bij lenen.nl heel erg blij rondlopen in hun gefinancierde keuken zijn niet echt. Ze zijn niet echt zo blij.

MS probeert een boodschap over te brengen. Dat doen ze in dit geval met een spotje dat er uitziet alsof het echt gebeurt is. Maar dat is het niet.


Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 21:12    reactie #18
geplaatst door: PeterCornelis
@Ziegler: ik dacht dat ik duidelijk was, maar blijkbaar niet genoeg,. Meer woorden dan:
Reclame is bedoeld om mensen dingen te laten kopen die ze anders niet hadden gekocht.
Als reclame bedoeld was om mensen dingen te laten kopen die ze zonder die reclame ook
zouden hebben gekocht, dan zou het weggegooid geld zijn.

(Bewerkt door PeterCornelis om 21:14, 18-05-2009)
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 21:55    reactie #19
geplaatst door: PeterCornelis

Citaat
Ziegler om 21:12, 18-05-2009
De Moeder die met wasmiddel X die wijnvlek er uit krijgt is een actrice.

Egnie! Soms zijn het acteurs, soms niet. Mijn zus heeft het ook ooit gedaan,
precies zoals jij het beschrijft. Als zij een actrice is ben ik een regisseur.  :smile:
Ze kreeg een fooi, een paar pakken wasmiddel en een lunch om te leugens
te vertellen voor heel Nederland
. Ze heeft er later dan ook erge spijt van
gekregen, maar ja dát is nooit op tv gekomen.

Misleiding, leugens en bedrog zijn in de loop der tijd sluipend genormaliseerd,
gelegaliseerd
in de reclamewereld. Zó erg dat de meesten onder ons het ook
echt normaal zijn gaan vinden. We kijken niet meer écht kritisch naar reclame.
“Je wéét toch dat het reclame is?” en “De mens wil bedrogen worden” Hahaha.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Bij Microsoft waait het niet
18 mei 2009 - 22:13    reactie #20
geplaatst door: Ziegler

Citaat
PeterCornelis om 21:55, 18-05-2009

Egnie! Soms zijn het acteurs, soms niet. Mijn zus heeft het ook ooit gedaan . . .


Herstel: en soms is het de zus van Peter Cornelis  :biggrin:
Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 00:52    reactie #21
geplaatst door: Robert

Citaat
Ziegler om 21:12, 18-05-2009
Hoe weet je dat MS dat pretendeert?
- knip -
MS probeert een boodschap over te brengen. Dat doen ze in dit geval met een spotje dat er uitziet alsof het echt gebeurt is. Maar dat is het niet.


Je vat het zelf keurig samen. Door te kiezen voor een spotje dat er uitziet alsof het echt gebeurd is pretendeer je dat het om echte mensen gaat en stel je jezelf ook open voor kritiek daarop. Apple doet dat (wijselijk) niet, maar ik denk dat er bij Apple en hun reclamebureau heel wat meer moeite gedaan wordt om een intelligente visie neer te zetten. MS reageert (voorlopig?) voornamelijk en blijft daardoor in een heel kwetsbare positie.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 07:21    reactie #22
geplaatst door: Ziegler
Kenneth noemt het kijkersbedrog. Daar reageerde ik op. Het is geen kijkersbedrog. Iedereen kent de wetten van de reclame.
Er is overigens een groot verschil tussen iets pretenderen en spelen alsof iets echt gebeurt.
Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 08:47    reactie #23
geplaatst door: Franky2002

Citaat
Ziegler om 7:21, 19-05-2009
Kenneth noemt het kijkersbedrog. Daar reageerde ik op. Het is geen kijkersbedrog. Iedereen kent de wetten van de reclame.


Jij stelt wel een heel groot vertrouwen in de mensheid Ziegler. :woot:
Ik denk echter dat heel veel mensen (in de USA, in dit geval) denken dat dit echt is.
En dus die reclamewetten helemaal niet kennen.
Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 12:22    reactie #24
geplaatst door: PeterCornelis
Reclamewetten?? Wat zijn dat? Wie heeft die gemaakt?
Is daar enige vorm van inspraak over geweest? En waarom
zou iedereen die (moeten) kennen, door schade en schande
misschien? Wat een onzin.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl