[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPhone4.png[/img]Het onderzoeksbureau ChangeWave Research heeft in de Verenigde Staten onder de kopers van een
iPhone 4S onderzocht hoe tevreden die zijn met hun toestel, en de cijfers zijn volgens mij indrukwekkend te noemen.
Op de vraag aan 215 kopers van de
iPhone 4S hoe tevreden zij zijn over hun aankoop antwoordt maar liefst 77% dat ze heel tevreden zijn, 19% is redelijk tevreden, 1% is enigszins ontevreden en 1% is echt ontevreden.

Deze cijfers zijn behoorlijk spectaculair, want bijvoorbeeld de iPhone 4 (die toch ook al erg populair was) heeft in het verleden nooit zo hoog geschoord.

Opvallend is dat de aankoop en het doorontwikkelen van Siri kennelijk een goede keuze is geweest van Apple, want het komt naar voren als de functie die het hoogste gewaardeerd wordt. iCloud staat trouwens een stuk lager, maar wordt toch ook nog door 19% van de mensen genoemd. Andere zaken die hoog scoren zijn het gemak van het gebruik van het iOS en de camera van de iPhone 4S.
Ik ben wel benieuwd wat de resultaten van een vergelijkbaar onderzoek in andere landen zouden zijn, want Siri heeft tot nu toe alleen maar een toegevoegde waarde voor gebruikers die een van de talen spreken die Siri ondersteunt. Op dit moment is dat alleen Engels, Frans en Duits.

bron:
ChangeWave Research