[img=right]http://www.macfreak.nl/modules/news/images/waterstones logo.jpg[/img]If you can't beat them, join them, zal James Daunt - Managing Director
Waterstones UK - hebben gedacht toe hij besloot om een deal te maken met Amazon om de Kindle ereader te gaan verkopen via de boekenwinkels van Waterstones. Opvallend, want niet zo lang geleden noemde hij Amazon nog 'a ruthless money-making devil'.
Deze deal lijkt een schot in eigen voet te zijn. Want Waterstones was toch een van de overgebleven boekenketens was die haar winkels redelijk gemoderniseerd heeft met een digitale hoek ereaders, vakkundig personeel, een uitgebreide ebookwinkel en nieuwe huisstijl. Maar wellicht maakt hier een kat in het nauw rare sprongen. Waarschijnlijk zullen ze de ontwikkelingen van het Nederlandse Selexyz op de voet hebben gevolgd en zich hebben neergelegd bij de opmars van digitale content.
Het onderstaande video-interview met James Daunt geeft wel weer dat Waterstones in ieder geval gekozen heeft voor een digitale strategie en inmiddels begrijpt dat er een publiek is dat graag digitaal wil lezen.
In het Verenigd Koninkrijk lopen ze qua digitale content voor op Nederland. Daar waar het aandeel digitale content in het Verenigd Koninkrijk al meer dan 10% is, is dat aandeel in Nederland nog minder dan 5%.