[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPad_1e_Generatie.jpg[/img]Aangezien er honderdduizenden iOS devices per dag bijkomen is het niet zo gek dat de markt voor succesvolle apps en games ook razendsnel aan het groeien is. Hoe snel illustreert het spel Infinity Blade dat
recent in de App Store verscheen.
Want dit spel, dat voor 4,99 beschikbaar is [ituneslink=http://itunes.apple.com/nl/app/infinity-blade/id387428400?mt=8]voor de iPhone[/ituneslink] en [ituneslink=http://itunes.apple.com/nl/app/infinity-blade/id387428400?mt=8]voor de iPad[/ituneslink], zou na vier dagen al minimaal
1,6 miljoen dollar hebben opgebracht.
Dat resultaat heeft Appmodo trouwens berekend door te kijken hoeveel mensen Apple's Game Center aangaf dat online waren (271.424) en daarna te vermenigvuldigen met de prijs in de App Store in de V.S. ($ 5,99).
En zo'n schatting is dan natuurlijk nog conservatief, want je rekent de spelers die op dat moment niet actief in Game Center zijn niet eens mee en er zijn waarschijnlijk ook nog spelers die Game Center nog helemaal niet in gebruik hebben. Dat die schattingen inderdaad aan de te lage kant zijn wordt dan ook bevestigd door
deze tweet van Mark Rein, één van de mannen achter Infinity Blade.