
Vooral veel Nederlanders al over naar iOS 7
Widespace is een groot bedrijf in de mobile advertising, het noemt zichzelf zelfs "Europees marktleider in premium mobile advertising". Dat betekent dat dit bedrijf ook goed kan zien wat mensen op hun mobieltjes hebben staan als ze hun advertenties bekijken. Dit bedrijf meldt nu dat Nederland hoog in de lijst staat in Europa als we kijken hoeveel mensen al naar iOS 7 zijn overgestapt.
In de eerste vier dagen ging het niet hard bij ons, maar na elf dagen hadden we die 'achterstand' al ingelopen en stonden we op de tweede plaats met al 63 procent van de mensen over op de nieuwe versie van iOS. Alleen in Noorwegen ging het nog iets harder, daar lag het na elf dagen op 66 procent.
Het zijn trouwens vooral Europeanen die vaak sport-, technologie- en entertainmentwebsites en -applicaties bezoeken die het snelst zijn in het installeren van iOS 7, 68 procent van de mensen die in deze categorie vallen was al na vier dagen over. Mensen die vooral interesse hebben in financiën en business zijn het traagst, na vier dagen stond de teller daar op nog maar 16 procent. Verder zijn het vooral jongeren (tussen 10 en 19 jaar) die snel overstapten, zestigplussers wachten het langst.
Het onderzoek werd uitgevoerd in de acht landen waar
Widespace vertegenwoordigd is: Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Nederland en is gebaseerd op mobiel verkeer dat geregistreerd werd. In totaal gaat het daarbij om 20 miljoen gebruikers per maand.