Alliantie Wanadoo en Apple
16 september 2002 - 17:36    reactie #50
geplaatst door: mikajanssens
1. Tuurlijk hoef ik niet met Wanadoo in zee. Mijn punt is, dat Wanadoo tov van Apple net zoals Dixons en Primafoon staat. Noppes ondersteuning. Mijn buur had vroeger Wanadoo en een Apple. Hij geraakt niet op het internet. Dus belde hij naar de helpdesk. Die zeiden: "Sorry, u heeft een Apple, wij kunnen u niet helpen, u zal naar Apple moeten bellen". Nu is het resultaat dat ie een peecee heeft. En zo ken ik nog zulke verhalen. En dat is nu net het punt. Ik vind heel die deal helemaal niet geloofwaardig, zoals andere deals. Maar blijkbaar mag ik dat niet, en zijn verhalen uit mijn directe omgeving niet goed genoeg voor jou. Dan zwijg ik maar.

2. Ik weet ook dat Apple en liefdadigheidsinstelling is. Maar jullie Apple-fanaten weten niet hoe DIEP de vooroordelen zitten bij peecee-gebruikers. Elke dag moet ik opboksen tegen die onzin. En jij kan natuurlijk goed zeggen, brand awareness en heel de boel, maar daar ga je geen gebruikers mee laten switchen. Apple Amerika heeft dat wel goed begrepen, die brengen wel argumenten naar voor. Dus geen slecht argument. En kom niet af dat Apple support goed is, want in België stinkt ie een uur in de wind!!!! (ook omdat ze te weinig mankracht hebben) Apple maakt dikwijls veel te ambitieuze deals. Deals die op lange termijn toch de verkoop niet goed doen, omdat de allianties niet concreet invullen. Al te vaak is samenwerking bij Apple maar gewoon een hol woord.

3. Wederom besef je niet hoe diep de clichés liggen. IK ga misshien een Apple kopen in de Dixons, omdat IK er mijn plan mee kan trekken. Ik BEN Apple-gebruiker.Aanstaande Apple-gebruikers kennen enkel de clichés (ah, een Apple dat is goed voor grafisch gebruik). En met zulke nitwits van Dixons en Wanadoo ga je dat cliché versterken en de aanstaande switchers wegjagen. Brand awareness is de eerste stap, maar je moet de lijn doortrekken en bij Apple wordt ie doorgeknipt!!!

4. Dat laatste was ironisch bedoeld, maar soit. De hotline bij Wanadoo in België kent er in ieder geval niet veel van, en anders hebben die mensen heel veel pech.

Ik hoop echt dat het iets wordt, die deal, maar ik blijf er weigerachtig tov staan omwillen van bovengenoemde redenen.
I have a magnet, so everyone backup!!
Alliantie Wanadoo en Apple
16 september 2002 - 18:03    reactie #51
geplaatst door: michelvdb
Mika, is het al lang geleden dan je nog eens http://www.wanadoo.be bezocht hebt? Wat was is al lang geschiedenis en passé. Kijk daaar eens wat allemaal over ADSL en Mac te vinden is. Genoeg om ermee aan de slag te kunnen. ;)
Alliantie Wanadoo en Apple
16 september 2002 - 19:21    reactie #52
geplaatst door: Peter Villevoye
Laatste tip (van mij) voor Mika:

Niet teveel "opboksen" tegen PC-gebruikers.
Ik heb (na 15 jaar Mac gebruiken) gemerkt
dat juist intiem en bijna 'mysterieus' werken
met Mac zonder het zelf luidkeels promoten,
de beste verdediging is.

Benadruk je eigen "bijzonderheid" door juist
te zeggen dat de Mac "prima voor jou werkt".
Dan blijf je zelf ook meer happy met Mac :-)
(Je hebt de laatste 2 maanden bijna alleen
reacties geplaats met negatieve inhoud...)

Ik hoor al 15 jaar mensen twijfelen aan Apple
en tegen me zeggen dat de Mac voor watjes is
(geloof me, ze zijn hardstikke nieuwsgierig !),
en Appelaars klagen en kankeren over Apple.
Probeer niet Apple of PC-users te verbeteren.
Laat Apple Inc. en NL en BE hun werk doen,
en blijf zelf kiezen waar je je lekker bij voelt.

Kom op, Mika  :smile:
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Alliantie Wanadoo en Apple
16 september 2002 - 19:57    reactie #53
geplaatst door: Jazzaddict
Of het een succes word met wanadoo zal de tijd wel uit wijzen. 'T pas sinds gisteren geleden dat er een storm in een glas water (of appelsap) was bij de invoering van betalend dotmac. Maar ik verzeker je dat Apple daar nog veel geld zal aan verdienen en wij allen veel plezier eraan zullen beleven.Zoals de zaken nu staan blijf ik (als belg) bij mijn huidige provider. Veranderen kan men nog altijd.
Ik treed het standpunt van Leon bij want wat zijn de belgische providers in vergelijking met Wanadoo? Een scheet in een netzak !

Alliantie Wanadoo en Apple
17 september 2002 - 16:26    reactie #54
geplaatst door: wullie
Citaat

Een scheet in een netzak !


:woot:
Wat een geweldige uitdrukking!!!
Dat ik zulke nog vaakl mee mag maken!
"Never underestimate the predictability of stupidity!"
Mac Mini M2 Pro, 2023 | iMac Retina 5K, 27", 2017 || retired: iMac-Alu 20"/2,4 | Powerbook G4 12"/1,3 | |iMac-bolletje 17"/1000 | Cube g4/450 | iMac rev B/233  | Quadra 475 68040 | Classic 6800 (RIP)
Alliantie Wanadoo en Apple
17 september 2002 - 18:27    reactie #55
geplaatst door: Leon
Ik heb er nog een voor je, deze discussie slaat als een muts op een slagroomgebakje. (voor onze zuiderburen: muts=flamoes)

Mag ik het kersje  :woot:
Alliantie Wanadoo en Apple
17 september 2002 - 19:22    reactie #56
geplaatst door: JoepieNL
"shooting paintballs is not an artform"
"shooting paintballs is not an artform"
"shooting paintballs is not an artform"
"shooting paintballs is not an artform"
(laatste straf van Bart Simpson..... LOL)

ook ik sta een beetje te kijken van de heftige reacties op de samenwerking tussen Apple en Wanadoo. Uiteraard hebben veel mensen slechte herinneringen aan helpdesks en zo; de mensen die tevreden zijn zul je niet zo snel horen...
Maar ook ik had liever gezien dat Apple met een andere provider in zee was gegaan, misschien xs4all of zo, maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit. Ik vind nl dat Apple zijn OS zo eenvoudig moet maken dat je met ELKE provider eenvoudig in zee kan gaan. Een systeem moet volgens mij zelf de verbinding via modem of ethernetkaart beschikbaar maken, hooguit een ip nummer van provider en mac en een wachtwoord moeten vereist zijn. Vaak is meer kennis van het systeem vereist en dat is niet wenselijk.
Wat de voordelen zijn van de samenwerking is mij niet duidelijk geworden trouwens..... Ik heb even gekeken op de Apple-site en ik zie alleen aanbiedingen voor startende surfers via de telefoonlijn... en als je je internetconfiguratieassistent gebruikt bij het maken van de verbinding komt nu alleen Wanadoo in beeld als optie als ik het goed begrepen heb, maar hopelijk blijft een andere provider even eenvoudig te configureren.
Verder geen vuiltje aan de lucht lijkt mij.....

:woot:
Alliantie Wanadoo en Apple
17 september 2002 - 21:51    reactie #57
geplaatst door: rene
Ik heb zo alle reacties eens gelezen  en wil toch wat recht zetten.
Ik noem hier niemand persoonlijk windhoosgebruikers, alleen zoals de discussie gevoerd wordt klinkt net zo zinloos als een discussie die wel eens door een stel windhoos gebruikers  
:shocked:  
ik bedoel Tulip-gebruikers  als het over Apple gaat (zoals sekte, fanaten en weet ik veel wat).
Ik zeg koop windows (sorry Peter, lees Tulip of een een andere bol) en neem een abonnement bij het Net. Vervolgens vraag of je dan blij bent.

Nou, aan de reacties te zien, is hier niemand blij mee (mijzelf inclusief).

Ik ben blij dat ik dat ik het de eerste keer toch anders gefromuleerd heb, want tjonge tjone wat komt hier een discussie op gang. Alleen jammer dat het nog steeds niet echt veel opbouwend is, her en der berichten uitgezonderd.

Maar na deze eindeloze discussie, wat gaat er dan gebeuren?

Want wat gaan we doen met de zinnige dingen uit deze discusie? Sturen naar Apple om de onvrede te uiten? Of vloeit hier wellciht een petitie of iets dergelijks uit welke  uiteindelijk ook naar Apple en/of van mijn part naar Wanadoo gaat?

Als dat gebeurd, zeg nou het heeft zin gehad. Maar als het alleen blijft bij een aaneenschakeling van loze kreten met her een der wat zinnigs, dan zeg ik WAAR HEB IK M'N TIJD AAN VESPILT.
:sleepy:
Dus hoe nu verder?

Ik heb wel een idee.
Koop een Mac en neem een abonnement bij een provider naar je keuze.
Installleer je Mac en configureer deze voor het internet. Zorg ervoor dat je inbelnummers, IP-nummers bij de hand hebt. Volg de instructies op het scherm goed op.
Mocht dit onverhoopt toch niet lukken, ga dan naar je buurman of van mij part een internetcafe en zet je probleem op macfreak (let wel op dat je IP-adressen en inbelnummers erbij vermeld)
Ga weer naar huis en ga lekker met je mac of met wat anders spelen, slapen, een goede film kijken, whath ever.....
Ga de volgende dag weer naar die buurman of dat internet cafe en kijk welke antwoorden je hebt gekregen bij Macfreak en print ze bijvoorbeeld uit.
Het moet wel heel gek lopen als we er met z'n allen niet uitkomen.
Voor het geval dat: de url voor het forum van Macfreak is
http://www.macfreak.org/cgi/forums/forum.cgi
Maak hier veel reclame voor, koop bijvoorbeeld van die stickers en plak die overal op waar die krengen plakken willen. Dit voor de mensen die Macfreak niet kennen.

Voor het geval dat men nu gaat zeggen: Maar wat dan voor die mensen die ondanks alle promotie Macfreak niet kennen.

Tja.... Shit happens, you can't beat them all.
:tounge: