Geen Mac-versie van Uru
27 november 2004 - 14:48   
geplaatst door: RVW
[img=right]http://www.xs4all.nl/~wester81/uru.jpg[/img]Begin dit jaar was hier op MacFreak een nieuwsbericht te lezen over Uru: Ages beyond Myst. Volgens Cyan Software zou de Mac-versie van dit spel ergens in 2004 verschijnen. Vervolgens bleef het heel stil rondom Uru, tot afgelopen week: de Mac-versie is officieel afgelast.

Het probleem is de zogenaamde physics-engine die zorgt voor de interactie van objecten in een 3D-wereld. Deze software is van een ander bedrijf dat weigerde om hiervan een Macintosh-versie te schrijven. Hierdoor was het voor Cyan onmogelijk om verder te gaan met Uru voor de Mac.

Het vervelende is dat dit stukje software ook in een hoop andere spellen zit zoals Half-Life 2, Ghost Recon 2, Full Spectrum Warrior en Max Payne 2. De kans dat deze games ooit voor de Mac zullen uitkomen is nu dus wel erg klein geworden.
My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
Geen Mac-versie van Uru
27 november 2004 - 15:09    reactie #1
geplaatst door: Bram Beernink
Echt vreemd. Misschien moet Apple zelf maar eens met dit bedrijf gaan onderhandelen. Of Steve zelf. Maar is deze software dan het beste? Is er geen alternatief?
Soon there'll be just two kinds of people: Those who use computers, and those who use Apples. - Think different - iMac 15", 768 MB, 700 Mhz G4 - iBook 14", 1GB, 1.42 Ghz G4, 10.5.5 - MessagePad 2000 - iPod nano silver
Geen Mac-versie van Uru
27 november 2004 - 16:09    reactie #2
geplaatst door: Ger Nijkamp
Slechte zaak. Hier moet Apple zelf inderdaad op ingrijpen. One way or another. Goede club trouwens, ze trekken alvast een sterke conclusie:

Citaat
PS - We'd like to think that we learned something from the experience. We chose not to use the same physics engine on our current project.

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Geen Mac-versie van Uru
28 november 2004 - 20:02    reactie #3
geplaatst door: Appelbijter
Ik wil niet betweterig klinken hoor, maar.. wie wil gamen koopt eigenlijk best geen Mac...
Geen Mac-versie van Uru
28 november 2004 - 20:52    reactie #4
geplaatst door: Otto
En dat is helaas voor veel potentiële switchers de reden om geen mac te kiezen. Met andere woorden: het is erg belangrijk voor Apple dat er zoveel mogelijk games worden gemaakt voor de mac.
Geen Mac-versie van Uru
28 november 2004 - 22:33    reactie #5
geplaatst door: boesboes
Ah eindelijk iemand die beseft dat Half life 2 zo'n schitterend spel is dat het toch wel naar macosx moet komen!
Heb dit weekend enkele uurtjes gespeeld. Amaai!
schitterend gewoon, het zou echt mooi zijn moest dit spel naar mac komen. maar euh, hoop er maar niet op!
BoeSBoeS
Geen Mac-versie van Uru
29 november 2004 - 18:02    reactie #6
geplaatst door: Mattnh
Jongens, Uru is echt wel een game die je kan missen.
Dat was niet een beste.
De nieuwe Myst is wel weer smikkelen :)
["They say the classics never go out of style, but they do... they do.
Somehow baby, I never thought we'd do, too."]
["ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn"]
Geen Mac-versie van Uru
29 november 2004 - 20:05    reactie #7
geplaatst door: artiecad
toch vind ik het een slechte zaak :confused:
<><  Blij dat ik nog leef !
Geen Mac-versie van Uru
29 november 2004 - 22:37    reactie #8
geplaatst door: Mattnh
Dat HL2 ooit naar de mac komt sluit ik vrijwel uit, net als URU.
Financiën en een relatief moeilijke engine voor de mac zullen dit vooroorzaken.
De legendarische Half Life is ook nooit hiervoor uitgekomen en ik zie weinig kans voor een City 17-feestje voor de Apple-community.
Sad but true.
Daarom heb ik er voor de fun een XP-bak naast gekocht.
Een werkpaard voor mijn audio- en videowerk en een schietbak voor HL2, Far Cry, Max Payne 2, GTA III, Dawn Of War, Battlefield 1942 enzovoort.
Ik heb geen zin meer om te wachten of een fijn spel er nog eens veel later achteraan komt.
Nog goedkoper ook, qua het kopen van spelletjes.
Maar die discussie gaan we niet (weer en weer en weer) houden, stel ik voor.
["They say the classics never go out of style, but they do... they do.
Somehow baby, I never thought we'd do, too."]
["ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn"]