De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 14:59   
geplaatst door: odo
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPad-2e-Generatie.jpg[/img]David Lemereis van Bright heeft bij Belcompany de Tablet Vision Event bezocht (wat een naam weer...) en daarbij even een korte blik (handson is wat teveel gezegd) op alle mogelijke tablets kunnen werpen.

Leuk om te zien hoe de markt inmiddels wordt overspoeld door een veelheid aan soorten en maten.



Moet Apple zich zorgen maken? Dacht het niet.


De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 15:20    reactie #1
geplaatst door: Pieterr
Weer een ouderwets vermakelijk filmpje van David Lemereis.  :smile:

Samsung is blijkbaar bezig om voor zo'n beetje iedere inch een tablet op de markt te brengen.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 16:07    reactie #2
geplaatst door: het ModeratorTeam
Leuk nieuwtje, en dus even naar de nieuwsflitsen verplaatst.
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 16:22    reactie #3
geplaatst door: ermo
smartphone met een identiteitscrisis  :happy:

die samsung waarmee je tv kunt kijken is wel tof, dat de tv daarvoor moet aanstaan #fail
If you don't change you're direction...you might end up where you're heading...
De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 16:35    reactie #4
geplaatst door: SteveJobs
Enige wat er dus tussen zit wat enigszins kans maakt zijn die van Samsung. De rest is kansloos. Te zwaar, te duur, te vol, te snel leeg en te dik.
Don't panic
De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 16:39    reactie #5
geplaatst door: Tschiks
Tablet Wiki altijd handig voor de twijfelaars:

http://www.wikitablets.nl/
De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 17:04    reactie #6
geplaatst door: jefvanhalle
Vreemde site. Volgens hen is de Samsung het meest populair gevolgd door de archos (?), Acer, Toshiba, Huawei, at en ZTE. Pas op de 8ste plaats komt de iPad 1. Alleen gekeken bij beschilbare tablets. Het is een site van BelCompany. Maar volgens mij klopt er niets van!
De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 20:51    reactie #7
geplaatst door: DJAN
Tja, veel van die dingen zijn nog niet eens te koop, en als deze al te koop zijn, is er niet echt iets van te maken. Geen structuur, onvoldoende ondersteuning, geen app's, zwaar en lomp, duurder... eigenlijk allemaal afgerukte notebooks, notebooks met enkel het scherm en zonder klavier.
Mijn verbazing is, als je dit vergelijkt met de iPhone, dan waren er na een paar maanden reeds vele andere spelers op de markt met een degelijke smartphone, als we nu kijken naar de iPad dan zien we dat we straks 2 jaar verder zijn en er zullen er slechts 2 zijn die de concurrentie kunnen aangaan en dat is wel bitter weining...
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
De concurrentie van de iPad in beeld
27 mei 2011 - 22:22    reactie #8
geplaatst door: Tschiks
Zo had ik er nog niet eens naar gekeken maar ik snap wel waarom de Ipad laag staat.. weinig marge
De concurrentie van de iPad in beeld
28 mei 2011 - 10:53    reactie #9
geplaatst door: joep derksen
Wanneer je naar prijs kijkt van de paar die nu door BelCompany leverbaar zijn valt op dat deze in dezelfde prijsklasse als de iPad zitten (500-700 euro). De iPad zelf staat daar overigens niet eens tussen.

Kortom, wanneer je gelijk hebt moeten de inkoopkosten voor BelCompany voor die andere tablets flink lager liggen dan bij de iPad. Dat zou weer inhouden dat die andere merken ofwel met minder kosten hun tablet in elkaar kunnen zetten, of veel minder marge nemen dan Apple.

Wanneer ze minder kosten maken moet dat komen doordat ze slimmer inkopen of goedkopere onderdelen gebruiken. Of het is zelfs een combinatie van deze 3 mogelijkheden.

Logischerwijs zou je dan kunnen denken dat men het apparaat dan juist goedkoper in de markt gaat zetten. Er blijkt immers een enorme behoefte aan tablets te zijn zodat wanneer je je kunt profileren in de aanschafprijs er grote kans is dat je een groot volume kunt maken en zo je winst kunt maximaliseren.

Ik betwijfel dus of je gelijk hebt dat op de iPad weinig marge zit in verhouding met de andere tablets.