[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPad_1e_Generatie.jpg[/img]Tijdens de keynote werd er door Epic Games een demo gegeven van een nieuwe game waaraan ze werken met als voorlopige codenaam Project Sword. De demo was bedoeld om te laten zien hoe makkelijk Game Center werkte en dat zag er inderdaad allemaal prima uit. Maar wat er nog veel beter uitzag was het spel zelf.
Mocht je daar nu zelf van willen genieten dan kan dat al een beetje. Want Epic Games heeft een gratis teaser in de App Store gezet waar je weliswaar nog niet in kan spelen, maar al wel in de wereld rond kan lopen. Het heet [ituneslink=http://itunes.apple.com/nl/app/epic-citadel/id388888815?mt=8]Epic Citadel[/ituneslink].
De download is 82,2 MB groot en volgens de systeemeisen moet je er een iPhone 3GS, iPhone 4, iPad of een iPod touch van de 3e generatie voor hebben met minimaal iOS 3.2.0. Met andere woorden, op de iPhone 3GS, iPhone 4 of de iPod touch moet je iOS 4 hebben staan (want iOS 3.2.0 bestaat daar niet voor).
Voor het spel en deze teaser heeft Epic Games gebruik gemaakt van de Unreal Engine 3, een engine die ook beschikbaar is voor andere game-developers. En het resultaat op de iPad is werkelijk schitterend te noemen, het 'bewegen' door de vesting en daarbuiten loopt erg mooi, de beelden zijn vloeiend en je kan zelfs al stiekem bij de riddertenten naar binnen gluren. Het enige wat ik tegenkwam dat niet helemaal werkt zoals het hoort is dat je gewoon over het riviertje heen kan lopen, maar misschien dat dit in de finale versie nog gecorrigeerd wordt.
Het lijkt er op dat Epic Games hier een nieuwe standaard zet voor spellen op het iOS, spellen als Assassin's Creed en World of Warcraft kunnen ook wel wat van de Unreal Engine 3 gebruiken.