geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]In een onderzoek van Consumer Reports (het Amerikaanse equivalent van de Consumentenbond) komt weer eens naar voren waarom Apple het op de Amerikaanse markt zo goed doet. Dat komt niet alleen door de prima hard- en software, maar kennelijk ook door het hoge niveau van de service.

Want de cijfers die Apple kreeg voor de service voor respectievelijk desktop en laptops in een onderzoek onder 7000 lezers waren maar liefst 87 en 86 punten. De volgende in de lijst is Lenovo met 63 punten en Dell kwam niet verder dan 55 punten.

Je vraagt je onwillekeurig af waarom Apple keer op keer zoveel hoger scoort in dit soort onderzoeken. Je zou denken dat de andere fabrikanten hier op een gegeven moment wel wat aan zou doen, maar dat blijkt kennelijk niet zo makkelijk.

Maar zou de service van die anderen echt minder zijn, of is het makkelijker om service te verlenen aan gebruikers van Mac OS X?


Bron: Electronista
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 12:40    reactie #1
geplaatst door: Doggie
Nja, ik moet zeggen dat ik het in NL ook niet slecht vindt!
2 jaar geleden is me MB HDD er mee opgehouden, een paar weekjes buiten de garantie en ik had 'm gekocht via internet.
Ben ik naar een willekeurige Apple Reseller gegaan, deze heeft 'm meegenomen en een paar weken later had ik een nieuwe HDD erin, het koste me 10 euro omdat ik niet bij hun de MB had gekocht maar omdat ze hem op een verkeerde adres hadden afgeleverd (dichter bij huis zelfs) haalde ik 'm zelf op en mocht ik de 10 euro gebruiken voor benzine kosten, TOP!  :thumbs-up:
iMac 20'', 2.66GHz Intel Core 2 Duo, 2gb: Luna; MacBookPro 13", 2,3-GHz i5, 4gb: Luminita; MacBook 13'', 2.16GHz Intel Core 2 Duo, 2gb: TaraII; iPod 8gig: dPod; iPhone 3GS 32gig white: Solaris; iPad 16gig: Helia
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 14:13    reactie #2
geplaatst door: Brinky
Zoals ik het lees gaat het voornamelijk over de service in technische ondersteuning. Niet om het wel of niet buiten de garantie afhandelen van defecten. Of lees ik verkeerd?
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 14:39    reactie #3
geplaatst door: Flix
Misschien ook door de 'Genius Bar' die in elke Apple Store te vinden is?!
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 15:17    reactie #4
geplaatst door: leonardo61
Denk dat het eerder komt vanwege het feit dat men in de US makkelijker en vaker naar de rechter stapt als men niet goed behandeld wordt en er veel vaker miljoenen $ aan (schade-)vergoeding moet worden betaald.

Dan loop je wel iets harder voor je klanten......
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 15:51    reactie #5
geplaatst door: Flix
Leonardo, het is geen vergelijk tussen de US en EU of NL, maar tussen de verschillende computerbouwers in de US zelf. Jouw stelling geldt voor iedereen daar, en verklaart dus niet die 'gap'.

Although Lenovo and Toshiba scored above average in some categories, Apple was the only one of the four to score significantly above average and did so in every aspect of both desktop and notebook support.
Editors at the magazine didn't attempt to explain the reasons behind the wide gap...


(Bewerkt door Flix om 16:06, 11-03-2010)
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 16:24    reactie #6
geplaatst door: zivojan
Komt denk ik ook doordat Apple eigen winkels heeft en dat hebben toshiba en de rest niet.
De terugkeer van Janster
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 16:44    reactie #7
geplaatst door: PeterCornelis
Het resultaat is gebaseerd op klantenonderzoek (7000 readers). Dat verklaart een hoop.
Wij Apple-gebruikers zijn nou eenmaal (terecht) zeer ingenomen met onze fabrikant en
zijn producten. Wij zijn niet alleen eerder geneigd tot een positieve beoordeling over een
Apple-product dan over een ander soort artikel, maar ook eerder dan klanten van een
middelmatige fabrikant. Dat is niet alleen bij Apple zo, je ziet het bij topmerken van
ongeacht welke soort producten (audio-installaties, expresso-apparaten, auto's, noem
maar op).

Ik durf niet te zeggen dat de hoge score van Apple daar helemaal door verklaard kan
worden, maar grote invloed heeft het m.i. zeker wel.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
De service van Apple in de V.S. zit wel snor
11 maart 2010 - 17:54    reactie #8
geplaatst door: leonardo61
@ Flix,

Je hebt helemaal gelijk  :blush:

Foutje....... :wacko: